محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

استفاده از نمودار CTR در گوگل سرچ کنسول؛ یکی از بخش های مهم و کاربردی در سرچ کنسول! گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای کاربردی گوگل است که برای آنالیز صفحات سایت از آن استفاده می شود. می توانید برای بهبود سایت و افزایش ترافیک و تحلیل صفحات ضعیف از آن استفاده کنید.
یکی از شاخص های مهمی که گوگل سرچ کنسول در گزارش Performance در اختیار ما قرار می دهد، میانگین نرخ کلیک یا همان CTR است. این شاخص می تواند اطلاعات زیادی از روند فعالیت سایت و سئوی صفحات را به ما نشان دهد. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید نحوه کار با این نمودار را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نمودار CTR در گوگل سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به طور کامل به شما یاد دهیم.

CTR در گوگل سرچ کنسول چیست؟

CTR در گوگل سرچ کنسول

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که نمودار CTR در گوگل سرچ کنسول چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که CTR یکی از مهم ترین شاخص هایی است که می تواند میزان موفقیت تبلیغات یا محتوا را به ما نشان دهد. این شاخص در واقع به ما می گوید که از بین تمام افرادی که لینک سایت شما را دیدند، چند نفر یا چند درصد روی آن کلیک کرده اند. اگر می خواهید نحوه کار با نمودار CTR را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.
جالب است بدانید، CTR یکی از گزینه های گوگل سرچ کنسول است که به شما اطلاعات دقیقی از تعداد کلیک های کاربران سایت به شما می دهد. هر مدیر سایتی که از گوگل سرچ کنسول برای وبسایت خود استفاده می کند، به طور کامل می تواند که هرچقدر CTR بالاتر باشد، ترافیک سایت افزایش می یابد و باعث قرار گرفتن در رتبه های بالاتر در نتایج گوگل می شود و همچنین باعث افزایش کاربران سایت نیز می شود.

چگونه با بخش CTR در سرچ کنسول کار کنیم؟

اگر می خواهید CTR سایت خودتان را بررسی کنید، اول باید ابزار گوگل سرچ کنسول را با کزده و سایتی را که می خواهید آنالیز کنید را انتخاب کنید و در نوار کناری سمت چپ روی گزینه Search Traffic کلیک کنید. سپس از منوی کشویی، گزینه Search Analytics را انتخاب کنید. نموداری که می بینید، به صورت پیش فرض است و دقیقا CTR را به شما نشان نمی دهد. برای دیدن CTR روی کادر CTR در بالای صفحه گوگل سرچ کنسول کلیک کنید. CTR اکنون در گوشه سمت راست پایین نشان داده می شود.

CTR در گوگل سرچ کنسول

توجه داشته باشید که در این گزارش، عبارت یا متن جستجو شده و CTRهای مربوطه، با توجه به محبوبیت طبقه بندی شده ست. علاوه بر این، به CTRهای مهم ترین کلمات کلیدی خود نگاه کنید. اگر اعدادی مانند 10 درصد یا 20 درصد را ببینید، به این معنی است که آنها را باید بهبود ببخشید. این بخش پس از آموزش کار با بخش indexing در Overview یکی از بخش های مهم در گوگل سرچ کنسول است.
قبل از اینکه نرخ CTR سایت خودتان را بهبود ببخشید، باید اهداف خودتان را مشخص کنید. به مطالبی که ارائه می کنید، نگاهی بیندازید و هدفی را انتخاب کنید که فکر می کنید واقع بینانه است. برای مثال، ممکن است بخواهید CTR خودتان را از 10 درصد به 60 درصد یا از 20 درصد به 80 درصد بیاورید. در نظر بگیرید که چند نفر آدرس سایت و صفحات سایت شما را در گوگل می بینند و روی آن کلیک می کنند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نمودار CTR در گوگل سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به طور کامل به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، نمودار CTR یکی از گزینه های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید در این بخش متوجه شوید که چند نفر لینک سایت شما را می بینند و روی آن کلیک می کنند. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

لینک مقاله: https://www.adjust.com/glossary/ctr/

 

نظرات در مورد درس بیست و ششم: آموزش استفاده از نمودار CTR در گوگل سرچ کنسول:

سوال تصادفی