آموزش کار با بخش external links در قسمت links؛ یکی از بخش های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول! در این بخش کاربران می توانند گزارش های مهمی شامل لینک داخلی و لینک خارجی سایت خودشان را به همراه بهترین انکرتکست دریافت کنند.

اگر شما مالک یک وبسایت هستید، احتمالا به این مسئله فکر کرده اید که چگونه می توان رتبه سایت خود را افزایش داد. بخش links در گوگل سرچ کنسول به شما این امکان را می دهد تا سایت خودتان را بهینه تر کنید تا در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با بخش های مختلف links در سرچ کنسول آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش external links در قسمت Links برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم.

آشنایی با بخش external links در قسمت Links

بخش external links در قسمت links

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش external links چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که بخش External Links در گزارشان Links گوگل سرچ کنسول بک لینک ها و لینک های خارجی از مهم ترین بخش های سئو خارجی هستند. در این بخش از گوگل سرچ کنسول می توانید تمامی لینک های خارجی که از سایت های دیگر به سایت شما داده شده اند را بررسی کنید. این بخش به شما کمک می کند تا لینک های سایت خودتان را بهینه کنید تا کاربران بتوانند به سایت شما بیایند.

جالب است بدانید، در بخش External Links می توانید لینک های داخلی و خارجی وبسایت خودتان را مدیریت کرده و تگ های فالو یا نوفالو را به لینک های خودتان اضافی کنید. این بخش به کاربران کمک می کند تا لینک های خودشان را در صفحات جدیدی باز کرده و علاوه بر فالو یا نوفالو کردن آنها، ویژگی های noopener، noreferrer و ویژگی های دیگر را به لینک های خود اضافی کنند. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

آموزش کار با بخش های مختلف External Links

توجه داشته باشید که External Links یکی از قسمت های مهم و کاربردی پس از آموزش کار با بخش manual actions در ابزار سرچ کنسول است که شامل بخش های مختلفی است. شما می توانید از بخش های مختلف این قسمت استفاده کنید و لینک های داخلی و خارجی سایت خودتان را مدیریت کنید. در ادامه نحوه کار با بخش های مختلف external links را به شما یاد می دهیم.

• بخش Top Linked Pages

وقتی که روی بخش Top Linked Pages کلیک می کنید، شاید در وهله اول کمی گیج شوید. چون آدرس صفحات خودتان را در قسمت لینک های خارجی مشاهده می کنید، ولی در واقع در حال مشاهده صفحاتی هستید که بیشترین بک لینک ها را از سایت های دیگر دریافت کرده اند.

بخش external links در قسمت links

علاوه بر این، اگر روی هر صفحه کلیک کنید، می توانید اطلاعات و جزئیات بیشتری را در مورد لینک های سایت خودتان ببینید. برای مثال سایت هایی که به آن صفحه لینک داده اند را می توانید مشاهده کنید. با کلیک روی هر سایت می فهمید که این سایت ها دقیقا در کدام صفحات سایت خود به شما لینک داده اند.

• بخش Top Linking Sites

در این بخش با دیدی متفاوت به لینک های خارجی یا بک لینک های خود نگاه می کنیم. همچنین در این بخش اسم وبسایت هایی که به وبسایت ما لینک داده اند را می بینیم و با کلیک روی هر کدام از آنها، صفحه تارگت این لینک ها را می بینید. با کلیک کردن روی هر کدام از آن صفحات سایت متوجه می شوید که صفحه از آن سایت به صفحه تارگت شما لینک داده اند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش external links در قسمت Links برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، External Links یکی از بخش های مهم و کابردی در سرچ کنسول است که شما می توانید در این بخش لینک های داخلی و خارجی سایت خودتان را مدیریت کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

نظرات: