آشنایی با بخش enhancement؛ یکی از بخش های مهم و کاربردی در Overview! گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای مهم و کاربردی است که شما می توانید با استفاده از آن، سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کرده و رتبه سایت خودتان را بالا ببرید.

ابزارها و پلتفرم های کاربردی زیادی ایجاد شده اند که به مدیران سایت های اینترنتی کمک می کنند تا سایت خودشان را از لحاظ سئو بهینه کنند. یکی از این ابزارها، گوگل سرچ کنسول است که شامل بخش های مختلفی است. یکی از این بخش ها، قسمت enhancement است. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این بخش آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش enhancement در Overview برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم.

بخش enhancement چیست؟

enhancement در Overview

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش enhancement چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که enhancement یکی از بخش های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که در این بخش اطلاعات با ارزشی در مورد سایت خودتان به دست می آورید. به کمک این اطلاعات می توانید عملکرد خودتان را در نتایج جستجوی گوگل بهینه کنید. این کار هم از طریق بهینه سازی سرعت سایت می تواند اتفاق بیفتد. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

شما می توانید در بخش enhancement گزارش هایی را ببینید که همگی در راستای بهبود عملکرد یک سایت به کار گرفته می شود. بهینه سازی سرعت سایت، کارکرد مناسب آن روی موبایل های هوشمند موضوعاتی هستند که در این بخش مورد بررسی قرار می گیرند. این موضوعات روی عملکرد سایت شما تاثیر مستقیمی می گذارند و هرگونه بهبود در آنها می تواند به ارتقای عملکرد کلی سایت شما منجر شود.

چگونه با بخش enhancement کار کنیم؟

enhancement در Overview

توجه داشته باشید که پس از آشنایی با بخش core web vitals، بخش enhancement با توجه به سابقه فعالیت سایت و حجم اطلاعاتی که در سرچ کنسول می تواند از آن دریافت کند، گزینه های مختلفی را نشان می دهد. بخش های مختلفی در قسمت enhancement وجود دارند که می توانید از این بخش ها استفاده کنید:

• Speed: در این بخش می توانید بفهمید که سرعت صفحات سایت شما چقدر است. با استفاده از این بخش می توانید سرعت سایت خودتان را بررسی کرده و مشکلات موجود در این بخش را حل کنید.

• Mobile Usability: یکی دیگر از بخش های اصلی در enhancement، بخش Mobile Usability است. در این بخش می توانید بررسی کنید و ببینید که سایت شما چقدر موبایل فرندلی است و کدام یک از صفحات سایت شما در زمان نمایش روی گوشی دچار مشکل هستند.

بخش Speed در enhancements

 

شما می توانید در بخش Speed بفهمید که سرعت صفحات سایت شما چقدر است. با استفاده از این بخش می توانید سرعت وبسایت خودتان را آنالیز کرده و مشکلات مربوط به سرعت سایت خودتان را رفع کنید. این برنامه اطلاعات دریافتی را در دو قالب سیستم های دسکتاپی و تلفن های هوشمند ارائه می دهد. بنابراین، شما می توانید سرعت لود صفحات سایت خودتان را بررسی کنید.

با کلیک کردن روی گزینه Open Report هر کدام از گزارش های سیستم های دسکتاپ و تلفن هوشمند، می تواند مانند تصویر بالا جزئیات مربوط به هر بخش را ببینید. به این ترتیب، مشکلاتی که رخ داده اند را پیدا کرده و سعی کنید تا آنها را برطرف کنید. بعد از رفع مشکلات و خطاهای موجود، می توانید از طریق بخش Validation به گوگل اطلاع دهید که مشکل مورد نظر رفع شده است.

 

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش enhancement در Overview برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، enhancement یکی از بخش های کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

نظرات: