آموزش کار با بخش experience؛ یکی از بخش های مهم در گوگل سرچ کنسول! آیا می خواهید با این بخش آشنا شوید؟ چگونه می توان از بخش experience استفاده کرد؟ این بخش چه کاربردی در گوگل سرچ کنسول دارد؟ این بخش چه تاثیری در رتبه بندی و سئو دارد؟
گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و از قابلیت های آن برخوردار شوید. این ابزار شامل بخش های مختلفی است که هر کدام از این بخش کاربردهای خاصی دارند. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این بخش ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش experience در گوگل سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم.

بخش experience در Overview چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش experience چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که experience یکی از بخش های های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و وضعیت سئوی سایت خودتان را آنالیز کنید. این بخش از اواخر آوریل 2021 به سرچ کنسول اضافی شده است. در اوایل این بخش تنها مربوط به موبایل بود، یعنی بررسی می کرد که سایت شما روی نسخه موبایلی همه چیزش مرتبط است یا نه. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.
جالب است بدانید، بخش experience در گوگل سرچ کنسول خلاصه ای از تجربه کاربری مخاطبان سایت را نشان می دهد. اگر دنبال کننده خبرهای مربوط به الگوریتم های گوگل باشید، می دانید که در سال های گذشته چقدر تجربه کاربری برای گوگل اهمیت پیدا کرده است. وقتی وارد بخش experience در سرچ کنسول می شوید، با دو بخش مجزا یکی برای نسخه موبایل و یک نسخه دسکتاپ وجود دارد.

کاربرد Experience در سرچ کنسول

توجه داشته باشید که بخش experience یک نمای کلی از وضعیت تجربه کاربری سایت را در اختیار ما قرار می دهد و می توانیم ببینیم که چند درصد از URLهای سایت وضعیت خوبی دارند و باید بررسی کدام صفحه از سایتمان بپردازیم. این بخش یکی از مهمترین بخش ها پس از آشنایی با بخش pages میباشد. صفحاتی که در گزارش بخش experience سرچ کنسول در نظر گرفته می شوند، صفحاتی هستند که در نتایج گوگل ظاهر شدند.
Experience سرچ کنسول یک گزارش زنده برای کاربران ارائه نمی دهد. داده هایی که در این بخش نشان داده می شوند، تاخیر زمانی دارند. بنابراین، نباید از این بخش برای بررسی وضعیت حال حاضر صفحات سایت استفاده کرد و بیشتر برای بررسی روند سایت از نظر تجربه کاربری مناسب است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش experience در گوگل سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، بخش experience یکی از بخش های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

 

نظرات: