آشنایی با بخش Pages؛ یکی از بخش های پرکاربرد در گوگل سرچ کنسول! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ آیا می دانید بخش Pages چیست؟ به نظر شما چرا گزارش Pages گوگل سرچ کنسول مهم است؟ قسمت های مختلف Pages سرچ کنسول کدامند؟

سئو سایت یکی از کارهای مهم برای بالا بردن رتبه سایت است که باید آن را جدی بگیرید و اقدامات مختلفی را انجام دهید. سئو سایت حرفه ای نیازمند آنالیز و بررسی دقیق صفحات سایت است که این کار در سرچ کنسول در بخش Pages قابل انجام است. اگر شما نیز قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با بخش Pages آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Pages در سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و به بررسی قسمت های مختلف Pages بپردازیم.

بخش Pages در سرچ کنسول چیست؟

آشنایی با بخش Pages در گوگل سرچ کنسول

بخش Pages در گوگل سرچ کنسول دقیقا جایی است که شما می توانید صفحات سایت خودتان را تجزیه و تحلیل یا بررسی کنید و ببینید که چگونه گوگل آنها را لیست می کند. همچنین بخش Index در سرچ کنسول به شما این امکان را می دهد تا ببینید که چه صفحاتی از سایت شما به وسیله گوگل کرال شده اند و در نتایج گوگل نمایش داده می شوند. شما میز می توانید از بخش Pages استفاده کرده و سایت خودتان را از لحاظ سئو آنالیز کنید. اگر می خواهید نحوه کار با بخش Pages را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

جالب است بدانید، با استفاده از بخش Pages می توانید صفحاتی که قرار است از نتایج جستجو حذف شوند را ببینید و استراتژی سئوی خوبی را تهیه کنید تا رتبه سایت خودتان را در گوگل بالا ببرید. علاوه بر این، این بخش به ما کمک می کند تا خطاهای فنی احتمالی را در سایت تشخیص داده و آنها را برطرف کنیم. گزارش Pages نیز یکی از گزارش های مهم و کاربردی به خصوص برای سایت های بزرگ است که می خواهند وضعیت صفحات سایت را به صورت مرتب مشاهده کرده و آنها را آنالیز کنند.

معرفی قسمت های مختلف Pages

آشنایی با بخش Pages در گوگل سرچ کنسول

همانطور که گفته شد، Pages بعد از آشنایی با  بخش discover یکی از بخش های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش ها استفاده کنید و خطاها و ایرادات فنی سایت خودتان را شناسایی کرده و آنها را رفع کنید. در ادامه به معرفی قسمت های مختلف Pages می پردازیم:

• صفحه عای اندیکس شده: این صفحات به وسیله گوگل شناسایی شده و در نتایج جستجو نشان داده می شوند. این صفحات ممکن است در سایت مپ نیز وجود داشته باشند.

• صفحات با خطا: بهتر است بدانید، این صفحات توسط گوگل شناسایی شده اند، ولی به دلیل خطای فنی یا دستور Robots.txt نمی توانند ایندکس شوند. این ایرادات ممکن است مربوط به سایت یا سیستم های گوگل باشند.

• صفحات با هشدار: این صفحات نیز توسط گوگل ایندکس شده اند، ولی دارای مشکلات و ایرادات کوچک تری هستند که بهتر است، رفع شوند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Pages در سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و به بررسی قسمت های مختلف Pages بپردازیم. همانطور که گفته شد، Pages در گوگل سرچ کنسول دقیقا جایی است که شما می توانید صفحات سایت خودتان را تجزیه و تحلیل یا بررسی کنید و ببینید که چگونه گوگل آنها را لیست می کند. اگر می خواهید نحوه کار با بخش Pages را یاد بگیرید، بهتر است در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

نظرات: