آموزش کار با بخش links؛ یکی از بخش های مهم در گوگل سرچ کنسول! آیا می خواهید با این بخش آشنا شوید؟ آیا می دانید بخش links در سرچ کنسول چیست؟ چگونه می توان با بخش links کار کرد؟ این بخش چه کمکی به سئوکاران و وبمسترها می کند؟
یکی از کارهای مهمی که در سئو سایت و برای افزایش رتبه سایت می توان انجام داد، ورود به بحث لینک سازی است. لینک سازی ها معمولا در دو قسمت لینک های داخلی و لینک های خارجی انجام می شوند. لینک های داخلی در واقع لینک هایی هستند که داخل سایت از صفحات مختلف به صفحات و مطالب دیگر سایتتان ایجاد می کند. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، با این بخش آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش links در سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و اهمیت بخش links در سرچ کنسول را مورد بررسی قرار دهیم.

بخش links در سرچ کنسول چیست؟

آموزش کار با بخش links

شاید این سوال برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که بخش links چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که بخش links یکی از قسمت های مهم و کاربردی در سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و کارهای مختلفی انجام دهید. با بخش links سرچ کنسول می توانید تمامی لینک های خارجی و داخلی را زیر نظر داشته باشید و موارد کپی یا کارهایی که در زمینه سئو منفی صورت گرفته باشد، پیگیری کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.
جالب است بدانید اگر سایتی که به شما لینک داده است، اسپم باشد می توانید نسبت به حذف آن لینک در بخش links در سرچ کنسول اقدام کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا وبسایت هایی که مهم هستند، به سایت شما لینک داده اند یا خیر. در پایین ترین باکس از بخش links در سرچ کنسول جدید عنوان Top linking text را مشاهده می کنید. در این قسمت می توانید ببینید که سایت های دیگر با چه کلماتی به سایت شما لینک داده اند. با کلیک روی هر کدام از کلمات جزئیات بیشتری دریافت می کنید.

اهمیت بخش links در سرچ کنسول

آموزش کار با بخش links

توجه داشته باشید که پس از آشنایی با بخش pages، بخش links در سرچ کنسول از اهمیت بالایی برخوردار است. چون لینک ها نقش مهمی در سئو داخلی و خارجی سایت داشته و تاثیر زیادی بر رتبه بندی سایت می گذارند. اگر در سایت های اسپم و نامعتبر لینکی از سایت شما وجود داشته باشد، می تواند به سئو سایت شما آسیب بزند و حتی باعث پنالتی شدن سایت شما شود. به همین دلیل، گوگل بخش links را در سرچ کنسول قرار داد تا قابلیت مدیریت لینک های وبسایت را در اختیار شما بگذارد.
یکی از کاربردهای بخش links این است که ببینید متن لینک همان است که خودتان می خواهید و اسپم نیست. نکته دیگر این است که می توانید ببینید سایت های دیگر سایت شما را چگونه توصیف می کنند. در صورتی که این توصیف مطابق میل شما نیست، باید محتوای سایت خودتان را بروزرسانی کنید و خودتان را واضح تر معرفی کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش links در سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و اهمیت بخش links در سرچ کنسول را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، بخش links یکی از قسمت های مهم در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و کارهای مختلفی انجام دهید. اگر می خواهید نحوه کار با این قسمت را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

 

نظرات: