آموزش کار با بخش HTTPS؛ یکی از بخش های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول! آیا می خواهید با این بخش آشنا شوید؟ چگونه می توان از این بخش استفاده کرد؟ در بخش HTTPS سرچ کنسول چه کارهایی می توان انجام داد؟ چگونه نحوه کار با بخش HTTPS سرچ کنسول را یاد بگیریم؟
گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از این ابزار سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید. این ابزار شامل بخش ها و قسمت های مختلفی است که می توانید از آنها بهره ببرید. بخش HTTPS نیز یکی از قسمت های کاربردی در سرچ کنسول است. اگر شما نیز قصد سئو سایت را دارید، توصیه می کنیم تا با بخش های مختلف سرچ کنسول آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش HTTPS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با بخش HTTPS در سرچ کنسول را به شما یاد دهیم.

بخش HTTPS چیست؟

آموزش کار با بخش HTTPS

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش HTTPS در سرچ کنسول چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که HTTPS یکی از بخش های مهم در ابزار گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید در این بخش سایت خودتان را به HTTPS تبدیل کنید. HTTPS به معنی پروتکل انتقال امن است. این بخش نوعی پروتکل امنیتی برای انتقال اطلاعات با استفاده از شبکه اینترنت است. اگر می خواهید نحوه کار با بخش HTTPS را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.
در بخش HTTPS سرچ کنسول گواهینامه های SSL را باید دریافت کنید. گواهینامه SSL عملیات رمزنگاری بین سرور، مرورگر و کاربر را انجام داده و باعث می شود اطلاعات مهم مانند کارت های اعتباری، اطلاعات هویتی کاربران و.... از دست مهاجمان وب و هکرها در امان بودهو محرمانگی اطلاعات حفظ شود. به ویژه اگر فروشگاه آنلاین داشته باشید، با توجه به اینکه احتمال ثبت اطلاعات محرمانه کاربران و استفاده از درگاه پرداخت بسیار بیشتر است، اهمیت گواهینامه SSL در بخش HTTPS سرچ کنسول بیشتر می شود.

نحوه کار با بخش HTTPS در سرچ کنسول

آموزش کار با بخش HTTPS

پس از آشنایی با بخش search result، نحوه کار با بخش HTTPS در سرچ کنسول به این شکل است که شما ابتدا باید گواهینامه SSL را نصب کرده و سپس در گوگل سرچ کنسول دامنه جدید سایت خودتان را به صورت https اضافی کرده و آن را به صورت پیش فرض تنظیم کنید. سپس باید نسخه های قدیمی از دامنه را با استفاده از Redirect301 به نسخه جدید هدایت کنید تا مشکلات مربوط به SEO و لینک های ناکارآمد را حل کنید. با دنبال کردن این مراحل، شما می توانید بهبود امنیت و عملکرد سایت خودتان را افزایش دهید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش HTTPS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با بخش HTTPS در سرچ کنسول را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، HTTPS یکی از بخش های مهم در ابزار گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید در این بخش سایت خودتان را به HTTPS تبدیل کنید. اگر می خواهید نحوه کار با بخش HTTPS را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

 

نظرات: