آموزش کار با بخش removals؛ یکی از مهم ترین بخش ها در گوگل سرچ کنسول! آیا می خواهید با این بخش آشنا شوید؟ ایا می دانید بخش removals چیست؟ چه زمانی نباید از ابزار Removals سرچ کنسول استفاده کنیم؟ قبل از استفاده از بخش Removals به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از مشکلاتی که احتمال دارد مدیران سایت با آن روبرو شوند این است که محتوا یک یک تصویر را به اشتباه در سایت خود منتشر کنند و قصد حذف آن را از صفحات سرچ گوگل داشته باشند. برای این کار می توانید به گوگل سرچ کنسول مراجعه کرده و از ابزار Removals استفاده کنید. اگر قصد سئو سایت  را دارید، حتما باید با این ابزار آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Removals در سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم قبل از استفاده از بخش Removals بپردازیم.

Removals در سرچ کنسول چیست؟

آموزش کار با بخش removals در سرچ کنسول

ابزار Removals یکی از بخش های مهم در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و اشتباهات و ایرادات سایت خودتان را برطرف کنید. این ابزار به کاربران این امکان را می دهد تا URLهای مشخصی را از نتایج جستجو حذف کنند. همچنین این ابزار برای مواردی مانند حذف محتواهای قدیمی، صفحات ارور 404، صفحات بی ارزش و محتواهایی که دیگر به آنها نیازی نیست، مناسب است. این ابزار در صورتی که شما صفحاتی را در سایت خودتان دارید که نمی خواهید در نتایج گوگل ظاهر شوند، می تواند مفید باشد.

جالب است بدانید، ابزار Removals در سرچ کنسول برای حذف دائمی URLها کاربرد ندارد. تنها در ابتدای روند حذف صفحات می توانید از این بخش استفاده کنید تا URLها سریع تر از نتایج حذف شوند. همچنین زمانی که یک بروزرسانی خیلی مهمی روی صفحات سایت انجام دادین و می خواهید گوگل صفحه شما را با ظاهر جدید در نتایج جستجو نشان دهد، می توانید از این ابزار استفاده کنید. در واقع، کاربرد اصلی بخش Removals در سرچ کنسول، مخفی نگه داشتن موقت صفحات سایت است. اگر می خواهید نحوه کار با بخش Removals را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

نکات مهم قبل از استفاده از بخش Removals

آموزش کار با بخش removals در سرچ کنسول

همانطور که گفته شد، Removals پس از آشنایی با بخش search result یکی از بخش های مهم در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید با استفاده از آن کارهای مختلفی انجام دهید که این کارها می توانند سایت شما را از لحاظ سئو بهینه کنند. قبل از اینکه از ابزار Removals استفاده کنید، باید به نکات مهم توجه داشته باشید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی نکات مهم قبل از استفاده از بخش Removals بپردازیم:

• هر درخواست حذف موقت URL که با موفقیت تایید شود، تنها تا 6 ماه معتبر است. یعنی بعد از شش ماه صفحه دوباره در نتایج گوگل ظاهر می شود.

• زمانی که یک URL را با بخش removals در سرچ کنسول مسدود می کنید، جلوی خزیده شدن گوگل را نمی گیرید. یعنی ربات های گوگل می توانند به URL شما سر بزنند و رتبه سایت شما را بالا ببرند.

چگونه از ابزار Removals استفاده کنیم؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که برای استفاده از ابزار Removals باید مالک Property یا سایت باشید و یا اگر صاحب سایت نیستید، دسترسی های کامل حساب سرچ کنسول سایت را در اختیار داشته باشید. همچنین حواستان باشد تا در پراپرتی درستی قرار داشته باشید تا درخواست شما با خطا روبرو نشود. ابزار removals را از منوی سمت چپ گوگل سرچ کنسول انتخاب می کنیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Removals در سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با بخش Removals را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، removals یکی از بخش های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و کارهای مختلفی در سایت خودتان انجام دهید. اگر می خواهید نحوه کار با بخش Removals را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

نظرات: