آموزش کار با بخش Sitemap؛ یکی از بخش های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول! آیا می خواهید اطلاعاتی در این مورد به دست آورید؟ آیا می دانید بخش sitemap در ابزار سرچ کنسول چه کمکی به سئوکاران می کند؟ بخش سایت مپ در سرچ کنسول چه کاربردهایی دارد؟ چگونه می توانیم از بخش sitemap در سرچ کنسول اسفاده کنیم؟
گوگل سرچ کنسول یکی از بهترین ابزارها در سو سایت است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید. این ابزار دارای بخش های مختلفی است که می توانید از این بخش ها استفاده کنید. یکی از بخش ها، گزینه sitemap است. اگر شما نیز قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید نحوه کار با سایت مپ را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت مپ برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با بخش sitemap در سرچ کنسول را به شما یاد دهیم.

آشنایی با بخش sitemap در سرچ کنسول

بخش sitemap در سرچ کنسول

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش sitemaps در گوگل سرچ کنسول چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که سایت مپ نوعی فایل XML است که شما می توانید سایت مپ خودتان را ایجاد کرده و آن را در بخش sitemap سرچ کنسول ثبت کنید. در این بخش می توانید تمامی لینک ها و آدرس صفحات مختلف سایت خودتان را ذخیره کنید. اگر می خواهید نحوه کار با بخش sitemap در سرچ کنسول را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.
جالب است بدانید، sitemap در ابزار گوگل سرچ کنسول گزارشی است که در آن نقشه های سایت را می توانید به موتور جستجوگر گوگل معرفی کنید تا عملکرد سایت خودتان را بهتر کنید. ایجاد سایت مپ روش مناسبی است که با آن می توانیم سرعت ایندکس شدن صفحات سایت خودمان را بالا ببریم. همچنین شما می توانید در بخش sitemap سرچ کنسول، نقشه هایی را ببینید که در سرچ کنسول ثبت کرده بودید و گوگل آنها را تایید کرده است. پروسه آنالیز و ایندکس سایت مپ می تواند حداکثر 24 ساعت طول بکشد.

Sitemap چه کاربردی دارد؟

Sitemap موقعیت صفحات سایت را در اختیار موتورهای جستجوگر قرار می دهد. زمانی که سایت شما Sitemap مناسب و کاملی نداشته باشد، ممکن است که ربات های گوگل محتوای سایت شما را به عنوان محتوای تکراری تشخیص دهند و به این ترتیب سئو سایت شما را آسیب های جدی روبرو شود. علاوه بر این، استفاده از سایت مپ باعث می شود تا ربات ها مسیر حرکت بین صفحات سایت شما را بهتر درک کرده و متوجه شوند که چه صفحاتی در چه بخش هایی در وب سایت شما وجود دارد.

چگونه نقشه جدیدی در سرچ کنسول ثبت کنیم؟

بخش sitemap در سرچ کنسول

در کنار آشنایی با بخش Overview، کار با بخش sitemap گوگل سرچ کنسول میباشد. سایت مپ(Sitemap) ممکن است به موتورهای جستجو بگوید که به نظر شما چه صفحاتی در سایت شما مهم هستند و می توانند ایندکس شوند. توجه داشته باشید، بعد از اینکه سایت خودتان را طراحی کردید، نوبت به ساخت نقشه سایت و ثبت کردن آن در بخش sitemap سرچ کنسول می رسد. شما می توانید با کمک بخش sitemap در گوگل سرچ کنسول، نقشه سایت خودتان را ایجاد و آن را ثبت کنید.
نکته قابل توجه این است که درباره برخی از وب سایت ها به نقشه سایت های زیادی نیاز است. برای مثال، می توان یک سایت مگ جداگانه ای برای محتوای ویدیویی در سایت درست کرد. همچنین در این بخش می توانید نقشه های مختلف سایت خودتان را ثبت کنید تا گوگل بتواند با دیدن آنها صفحات سایت شما را زودتر ایندکس کند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت مپ برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای Sitemap بپردازیم و نحوه کار با سایت مپ را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Sitemap یکی از بخش های مهم در ابزار گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید در این بخش نقشه سایت خودتان را ایجاد و آن را ثبت کنید. اگر می خواهید نحوه ایجاد سایت مپ در sitemap سرچ کنسول را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

 

نظرات: