مقالات مرتبط

آشنایی با بخش URL inspection؛ یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزارها برای بررسی وضعیت یک سایت! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ آیا می دانید ابزار URL inspection چیست؟ چگونه یک صفحه را در گوگل ایندکس کنیم؟ بخش URL inspection چه کاربردی در سرچ کنسول دارد؟ چرا باید نحوه کار با بخش URL inspection را یاد بگیرید؟

در برخی از مواقع ممکن است برای شما پیش بیاید که روی سئو یک صفحه از سایت به خوبی کار می کنید، ولی آن صفحه باز هم در نتایج گوگل به کاربران نشان داده نمی شود و هرچقدر تلاش می کنید تا بفهمید که ایراد کار از کجا است، متوجه نمی شوید. برای این کار باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که یکی از این ابزارها URL inspection است. بنابراین، اگر قصد سئو سایت را دارید، باید با این ابزار آشنا شوید و ایرادات سایت خودتان را تشخیص دهید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار URL inspection برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای URL inspection در سرچ کنسول بپردازیم.

ابزار URL inspection چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که URL inspection چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که URL inspection یکی از بخش های مختلف گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید در این بخش ایرادات صفحه سایت خودتان را تشخیص داده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از این ابزار اطلاعاتی در مورد وضعیت ایندکس صفحات خودتان به دست می آورید. به این ترتیب، می توانید سعی و تلاش خودتان را برای توسعه سایت بیشتر کنید. برای اینکه نحوه کار با URL inspection را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

جالب است بدانید، ابزار URL inspection یکی از اصلی ترین بخش های سرچ کنسول است که مانند یک بازرس، URLها را تجزیه و تحلیل می کند. با این ابزار می توانیم وضعیت ایندکس صفحات سایت و آمار مربوط به خزشربات های گوگل را مشاهده کنیم و به صورت دستی از گوگل بخواهیم تا صفحات سایت ما را ایندکس کند. توجه داشته باشید که این ابزار در نسخه قدیمی سرچ کنسول یعنی وبمستر تولز وجود نداشت و برخی از امکانات آن را می شد در قسمت های مختلف وبمستر تولز استفاده کرد.

کاربردهای URL inspection در سرچ کنسول

آشنایی با بخش URL inspection

همانطور که گفته شد، URL inspection یکی از ابزارهای کاربردی در سرچ کنسول است که شما می توانید با استفاده از این ابزار اطلاعاتی در مورد ایندکس شدن صفحات سایت خودتان به دست آورید و متوجه شوید که سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است یا خیر. این ابزار کاربردهای زیادی دارد. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی کاربردهای URL inspection بپردازیم:

• یکی از کاربردهای URL inspection در سرچ کنسول این است که می توانید URL سایت مورد نظر خودتان را بررسی کنید و ببینید که آیا گوگل آن را ایندکس کرده است یا خیر.

• در صورتی که صفحه گمشده ای دارید، می توانید در بخش URL inspection ایرادات خودتان را تشخیص دهید. گوگل ممکن است صفحات سایت شما را به دلایل مختلفی ایندکس نکند که با استفاده از این ابزار می توانید با این دلایل آشنا شوید.

• با استفاده از ابزار URL inspection می توانید وضعیت فعلی آدرس سایت خودتان را آنالیز کنیدو اطلاعات کاملی در مورد صفحاتی که گوگل آنها را ایندکس کرده است، به دست آورید.

• یکی دیگر از کاربردهای ابزار URL inspection این است که می توانید منابع بارگذاری شده در صفحات سایت خودتان را مانند کدهای صفحه و.... را ببینید. پس از آشنایی با بخش Overview لازم است که این بخش را هم بشناسید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار URL inspection برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای URL inspection در سرچ کنسول بپردازیم. همانطور که گفته شد، URL inspection یکی از بخش های کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید با استفاده از این ابزار دلایل ایندکس نشدن صفحات سایت خودتان را تشخیص دهید. برای اینکه نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

نظرات: