آشنایی با بخش core web Vitals؛ یکی از گزینه ها در ابزار گوگل سرچ کنسول! آیا می خواهید با این بخش آشنا شوید؟ آیا می دانید بخش Core Web Vitals چیست؟ با استفاده از این بخش چه کاری می توان انجام داد؟ معیارهای این بخش کدامند؟ نحوه کار با بخش core web vitals چگونه است؟

اگر سایت شما در دو ثانیه بارگذاری می شود، عالی است و شما بدون شک در سئو نیز نتیجه خوبی به دست می آورید. تا چند پیش سرعت تنها در لود وبسایت خلاصه می شد و شنیدن چنین جمله هایی در فضای وب بسیار رایج بود. ولی در حال حاضر سرعت و تجربه کاربری به یکدیگر گره خوردند. گوگل سرچ کنسول ابزاری است که شما می توانید با استفاده از گزینه های مختلف آن سرعت لود سایت خودتان را بالا ببرید. اگر قصد سئو سایت را دارید، باید با بخش های مختلف سرچ کنسول آشنا شوید. در ادامه همراه ما باشید؛ چون ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Core Web Vitals در سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و به بررسی فاکتورهای اصلی core web vitals بپردازیم.

بخش Core Web Vitals چیست؟

بخش Core Web Vitals در سرچ کنسول

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش Core Web Vitals چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Core Web Vitals یکی از گزینه ها در ابزار گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید به این بخش مراجعه کرده و سرعت سایت خودتان را بالا ببرید. به طور کلی، این بخش شامل تعدادی از شاخص های گوگل برای ارزیابی سرعت بارگذاری صفحات وب هستند. این بخش وظیفه امتیازدهی به سرعت بارگذاری بخش های مختلف محتوا را بر عهده دارد. اگر می خواهید نحوه کار با بخش core web vitals را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

جالب است بدانید، اطلاعاتی که در بخش Core Web Vitals به دست می آیند، به گوگل کمک می کنند تا متوجه شود که کاربران با چه مشکلات و چالش هایی روبرو هستند. CWV بر پایه سرعت سایت، تعامل کاربر و سایر عوامل تمرکز می کند و تاثیر زیادی روی دیده شدن صفحات سایت شما دارد. این بخش در ابزار گوگل سرچ کنسول وجود دارد که می توانید در این بخش وضعیت سایت خودتان را با فاکتورهای آن ببینید. گوگل با هدف آماده سازی سایت ها برای این فاکتورها، به موارد مختلفی اشاره کرده است.

فاکتورهای اصلی core web vitals

بخش Core Web Vitals در سرچ کنسول

همانطور که گفته شد، core web vitals پس از آموزش کار با بخش sitemap، یکی از بخش های مهم در ابزار گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و سرعت بارگذاری صفحات سایت خودتان را بالا ببرید. این ابزار سایت شما را با فاکتورهای مختلفی مورد ارزیابی قرار می دهد که در ادامه به بررسی 3 فاکتور اصلی core web vitals می پردازیم:

• LCP

یکی از فاکتورهای اصلی core web vitals، معیار LCP است. این معیار عملکرد سرعت بارگذاری محتوای اصلی یک صفحه از سایت را اندازه گیری می کند. این به طور خاص مدت زمانی را که طول می کشد تا بزرگ ترین عنصر قابل مشاهده مانند یک تصویر یا یک بلوک از متن، در نمای درگاه قابل مشاهده شود، ارزیابی می کند. یک lcp سریع برای ارائه یک تجربه روان و جذاب به کاربران خیلی مهم است.

• FID

یکی دیگر از فاکتورهای اصلی Core web vitals، شاخص FID است. این معیار میزان تعامل یک صفحه وب را ارزیابی می کند. تاخیر زمانی بین اولین تعامل کاربر، مانند کلیک کردن روی دکمه یا پیوند و پاسخ مرورگر به آن تعامل را کمیت می کند. FID پایین برای اطمینان از اینکه سایت ها پاسخگو هستند و اقدامات کاربر به سرعت تایید می شوند، مهم و ضروری است. یک FID بسیار مهم است، چون نشان می دهد که چقدر سریع یک صفحه وب به ورودی کاربر پاسخگو می شود.

• CLS

یکی دیگر از فاکتورهای اصلی این بخش، CLS است. CLS ثبات تصویری یک صفحه وب را اندازه گیری می کند. این مقدار تغییرات طرح بندی غیرمنتظره را که در زمان بارگذاری صفحه رخ می دهد، ارزیابی می کند. زمانی که عناصر در صفحه به طور غیرمنتظره ای جابجا می شوند، می تواند باعث تجربه کاربری ضعیف شود، به ویژه زمانی که کاربران سعی در تمایل با عناصر خاصی دارند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Core Web Vitals در سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و به بررسی فاکتورهای اصلی core web vitals بپردازیم. همانطور که گفته شد، core web vitals یکی از بخش های مهم در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و سایت خودتان را از لحاظ سرعت بارگذاری صفحات ارزیابی کنید.

نظرات: