آشنایی با قسمت Page experience؛ یکی از قسمت های مهم در سرچ کنسول! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ آیا می دانید بخش Page experience چیست؟ در این بخش چه کاری می توان انجام داد؟ این بخش چه کاربردهایی دارد؟ چرا باید نحوه کار با این قسمت را یاد بگیریم؟
گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای مهم و کاربردی است که سئوکاران و مدیران سایت های اینترنتی از آن استفاده می کنند تا سایت خودشان را از لحاظ سئو بهینه کنند. این ابزار شامل بخش ها و قسمت های مختلفی است که می توانید از این بخش ها استفاده کرده و قابلیت های جدیدی به سایت خودتان اضافی کنید. اگر شما نیز قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با سرچ کنسول آشنا شوید. در ادامه همراه ما باشید؛ چون ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Page experience برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با قسمت Page experience را به شما یاد دهیم.

بخش page experience چیست؟

Page experience در سرچ کنسول

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش page experience چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که این قسمت خلاصه ای از تجربه کاربری مخاطبان سایت را نشان می دهد که می توانید با دریافت این گزارش سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید. از سال 2021 که الگوریتم page experience همزمان با گزارش این بخش در سرچ کنسول راه اندازی شد، سایت ها بر اساس سیگنال های مربوط به تجربه کاربری رتبه بندی شدند. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.
جالب است بدانید، قسمت page experience ابتدا اطلاعاتی در مورد وضعیت وبسایت برای کاربران موبایلی را بررسی می کرد و نشان می داد، ولی در حال حاضر با استفاده از این ابزار تخصصی و قسمت page experience آن می توان اطلاعات و گزارش هایی در مورد وضعیت علائم حیاتی وبسایت به دست آورد. برای مثال در این بخش می توانید سرعت آپلود سایت یعنی مدت زمانی که طول می کشد تا سایت به کاربران نمایش داده شود را می توانید ببنید و در صورت نیاز سرعت بارگذاری سایت خودتان را بالا ببرید.

چگونه با بخش page experience کار کنیم؟

Page experience در سرچ کنسول

پس از آشنایی با بخش Overview، بخش Page Experience در اصل نگاه کلی به سایر معیارهای سنجش تجربه کاربری در اختیار ما می گذارد. یعنی در این بخش شما نمودارهای URLهای خوب و بد را بر اساس 3 معیار می بینید. می توانید با کلیک روی هر کدام از این بخش ها وارد بخش اصلی این معیارها شوید. شما می توانید در این بخش برای ارتقاء سایت و صفحات سایت برنامه ریزی کرده و آنها را اجرا کنید.
در بخش Page Experience از منوی سرچ کنسول، در ابتدا نموداری را مشاهده می کنید که به شما نشان می دهد چند درصد از URLهای سایت شما تجربه عالی به کاربر داده است. نکته مهمی که در این نمودار با آن روبرو می شوید، نمودار impression است. وجود این نمودار به شما این اطمینان را می دهد که با رعایت UX در طراحی وب چه تاثیری در ارتقا و دیده شدن صفحات شما خواهد داشت.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Page experience برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با قسمت Page experience را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Page Experience یکی از قسمت های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید در این بخش خلاصه ای از رفتار کاربران سایت خودتان به دست آورید و سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید.

 

نظرات: