محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش کار با ابزار Keyword Planner؛ یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت! ابزار Keyword Planner یکی از ابزارهای کاربردی در گوگل است که شما می توانید برای جستجو و بررسی کلمات یا عبارت های کلیدی مربوط به حوزه کاری خود از آن استفاده کنید.

ممکن است شما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای افزایش ترافیک سایت خودتان باشید. شاید هم از آن دسته افرادی باشید که به پیش بینی هزینه های گوگل ادز علاقه دارند. برای هدف گرفتن مرتبط ترین کلمه های کلیدی باید با یک ابزار کاربردی آشنا شوید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا آشنایی با ابزار کیوورد پلنر را جدی بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Keyword Planner برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به شما یاد دهیم.

ابزار Keyword Planner چیست؟

آموزش کار با ابزار Keyword Planner

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ابزار Keyword Planner چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ابزار Keyword Planner یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از این سایت کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید. این ابزار برای شناسایی کلمات کلیدی مهم و پیدا کردن داده های مختلف مانند حجم جستجو، میزان رقابت و قیمت هر کلیک برای هر کلمه کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، باید در دوره ابزارهای سئو شرکت کنید.

جالب است بدانید، ابزار Keyword Planner به شما کمک می کند تا از بودجه تبلیغات گوگل خود بهتر از گذشته استفاده کنید. هدف گوگل از طراحی این ابزار تسهیل فرایند اجرای کمپین های شبکه سرچ بوده است. این ابزار به شما کمک می کند که نه تنها کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خودتان را پیدا کنید، بلکه حجم جستجوی ماهانه و هزینه های هدف گیری آنها را نیز پیش بینی می کنید. امروزه صاحبان کسب و کارهای زیادی از این ابزار برای ارتقاء رتبه سایت خودشان استفاده می کنند.

ابزار Keyword Planner چه قابلیت هایی دارد؟

آموزش کار با ابزار Keyword Planner

توجه داشته باشید که ابزار Keyword Planner پس از آموزش کار با ابزار google trends، یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و کلمات کلیدی مهم و ترند را شناسایی کنید. این ابزار قابلیت های مختلفی دارد که می توانید از آنها بهره ببرید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی قابلیت های ابزار Keyword Planner بپردازیم:

• شناسایی کلمات کلیدی: یکی از قابلیت های ابزار Keyword Planner، پیدا کردن کلمات کلیدی جدید است. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات یا عبارت های کلیدی مربوط به محصولات، خدمات یا وبسایت خودتان را دریافت کنید.

• مشاهده سرچ های ماهانه: یکی دیگر از قابلیت های این ابزار این است که می توانید جستجوهای ماهانه خودتان را مشاهده کنید.

• تعیین هزینه: یکی دیگر از قابلیت های ابزار Keywprd Planner، تعیین هزینه است. با استفاده از این ابزار می توانید میانگین هزینه نمایش آگهی خودتان را در جستجوهای کلمه کلیدی ببینید.

آموزش کار با ابزار Keyword Planner

همانطور که گفته شد، ابزار Keyword Planner یکی از ابزارهای کاربردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی است که شما می توانید از این ابزار استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از این ابزار کارهای مختلفی انجام دهید. در ادامه سعی می کنیم تا نحوه کار با ابزار Keyword Planner را به شما یاد دهیم:
شناسایی کلمات کلیدی

یکی از کارهایی که می توانید با ابزار Keyword Planner انجام دهید، شناسایی کلمات کلیدی است. این گزینه به شما این امکان را می دهد تا ایده و کلمات کلیدی خودتان را برای تبلیغات یا سئو سایت شناسایی کنید. اگر روی این گزینه کلیک کنید، با صفحه زیر روبرو خواهید شد:

Targeting در کیورد پلنر

شما می توانید کشور و زبان مورد نظر خودتان را برای تبلیغات و فعالیت های خود، سایت تبلبغ کننده که می تواند گوگل یا سایت های همکاری گوگل باشد و کلمات منفی را انتخاب کنید. کلمات منفی به کلماتی گفته می شود که نمی خواهید در زمان جستجو در بین کلمات کلیدی شما وجود داشته باشد.
شخصی سازی جستجو
شما می توانید در ابزار Keyword Planner جستجوی خودتان را شخصی سازی کنید. یعنی شما می توانید برای کلمات کلیدی خود فیلتر ایجاد کنید. با استفاده از این گزینه شما می توانید مقدار جستجوی کلمات در هر ماه، هزینه میانگین هر کلیک یا CPC برای تبلیغ گوگل و در آخر سهم نمایش آگهی در این کلمات را مشخص کنید. تنظیمات دیگر مانند وجود الزامی یک کلمه در کلمات کلیدی را هم مشخص کنید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Keyword Planner برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Keyword Planner یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و کلمات کلیدی جدید مربوط به کسب و کار خودتان را بیابید. اگر می خواهید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش ابزارهای سئو شرکت کنید.

نظرات در مورد درس بیست و یکم: آموزش کار با ابزار Keyword Planner:

سوال تصادفی