آشنایی با بخش Internal link در قسمت Link؛ یکی از بخش های مهم و کاربردی در سرچ کنسول! Internal link یکی از بخش های مهم در سرچ کنسول است که لینک های داخلی سایت شما به ترتیب تعداد نمایش داده می شوند و با کلیک روی هر لینک می توانید صفحاتی که به صفحه مذکور لینک داده اند را ببینید.
یکی از کارهای مهمی که در سئو سایت و برای افزایش رتبه سایت می توان انجام داد، ورود به بحث لینک سازی است. شما می توانید با استفاده از سرچ کنسول، لینک های داخلی و خارجی سایت خودتان را بررسی کنید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با بخش های مختلف سرچ کنسول آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Internal link در گوگل سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم.

بخش Internal link در سرچ کنسول

بخش Internal link در قسمت Link

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که گزارشات Internal link چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که در گزارش Internal link یکی از قسمت های مهم و کاربردی در سرچ کنسول است که می توانید از این بخش استفاده کنید. زمانی که در سرچ کنسول روی گزینه Internal link کلیک می کنید، لینک های داخلی سایت شما به ترتیب تعداد نشان داده می شوند و با کلیک روی هر کدام از این لینک ها می توانید صفحاتی که به صفحه مذکور لینک داده اند را ببینید. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.
جالب است بدانید، بخش Internal link در گوگل سرچ کنسول تمامی لینک های داخلی به مدیران سایت ها نشان داده می شوند. به این ترتیب، می توانید لینک های داخلی سایت خودتان را بهینه کنید تا سایت شما در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرد. گزارشات Internal link شامل دسته بندی منوها نیز می شود. در این قسمت می توانید ببینید که کدام صفحات بیشترین لینک داخلی را دریافت کرده اند.

چگونه با بخش Internal link کار کنیم؟

توجه داشته باشید که صفحه Internal link در سرچ کنسول به دو قسمت تقسیم می شود و یکی از مهمترین بخش ها پس از آشنایی با بخش core web vitals است که شما می توانید از این دو قسمت استفاده کرده و لینک های داخلی سایت خودتان را بررسی کنید. در قسمت اول شما می توانید آدرس یا لینک مورد نظر خودتان را فیلتر کنید. مانند شکل زیر، آدرس دقیق لینک و یا قسمتی از آدرس لینک هایی که می خواهید را در جای خالی قرار داده و روی گزینه Find کلیک کنید تا لیست لینک های داخلی شما فیلتر شود:

بخش Internal link در قسمت Link

در قسمت دوم Internal link در سرچ کنسول، فهرست تمامی لینک های داخلی که ربات گوگل آنها را شناسایی کرده است را به شما نشان داده می شود. توجه داشته باشید که این لیست بر اساس تعداد زیاد با کم مرتب شده است و می توانید آنها را ببینید.

بخش Internal link در قسمت Link

صفحه اصلی وبسایت ها، لینک داخلی زیادی دارد و بعد از آن معمولا صفحاتی که لینک آنها در منوی اصلی سایت وجود دارند، تعداد بیشتری دارند. علاوه بر لینک های داخلی که در سایت وجود دارند، لینک های خارجی نیز در بخش دیگری بررسی می شوند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Internal link برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Internal link یکی از بخش های مهم و کاربردی در سرچ کنسول است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و لینک های داخلی سایت خودتان را بررسی کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

 

نظرات: