استفاده از تصاویر و ویدیوها در ارائه محتوای جذاب؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ چجوری میشه واسه محتوا تصاویر جذاب ایجاد کرد؟ اهمیت تصاویر در تولید محتوا چیست؟ در قوانین تولید محتوا هر مقاله باید چند تا عکس داشته باشه؟ بهینه سازی تصاویر در محتوا چه مزایایی داره؟ ویدیوها چه کمکی به افزایش بازدید محتوا می کنند؟ چرا باید از ویدیوها در تولید محتوا استفاده کنیم؟

یکی از راه های بسیار کاربردی واسه افزایش جذابیت محتوای تولید شده، به کار بردن ویدیوها و تصاویر در بین متن هست. اضافه کردن عناصر بصری و تصویری به متن، کاربر رو واسه ادامه مطالعه مشتاق تر می کنه و کیفیت متن رو بهبود میده. با این حال، بدون توجه به اصول بهینه سازی تصاویر و ویدیوها در تولید محتوا، نمیشه استفاده کامل رو از این روش برد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب از سایت تولید محتوا محتواکده، توضیحاتی در مورد اهمیت تصاویر و ویدیوها در تولید محتوا بهتون ارائه بدیم، به نحوه استفاده از تصاویر و ویدیوها در محتوا بپردازیم و مزایای بهینه سازی تصاویر در تولید محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین محتوای جذابی ارائه بدین.

اهمیت بکارگیری ویدیو در محتوا چیست؟

اهمیت بکارگیری ویدیو در محتوا چیست؟

در حال حاضر بیشتر مسائل روز به شکل محتوای ویدیویی در دسترس کاربران و مخاطبان قرار می گیره. بنابراین، استفاده از ویدیوها در تولید محتوا به یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین روش های جذب مخاطب در هر حوزه ای تبدیل شده. محتوای ویدیویی می تونه به شما کمک کنه تا به صورت موثری با مخاطبان در ارتباط باشین. اگه کمی به اطراف خودتون توجه داشته باشین، می فهمین که شما ساعات زیادی رو در حال تماشای ویدیوهای مختلف مثل ویدیوهای خبری، آموزشی، خنده دار، تبلیغاتی و... هستین. شما با کسب مهارت استفاده از ویدیوها در تولید محتوا می تونین به خیلی از اهداف خوتون مثل معرفی محصول، جذب مخاطب، کسب درآمد و.... برسین.

جالب اینجاست که بدونین ویدیوها از جمله عواملی هستن که تولیدکننده های محتوا می تونن از اون ها استفاده کنند. وقتی که یه ویدیوی خوب به وجود میارین، میشه اون رو با روش های مختلفی در پلتفرم های مختلف منتشر کرد. به عنوان مثال، سایت خودتون، وبلاگ یا کانال های متعلق به شما، در ایمیل ها یا وبسایت های ویدیویی و.... منتشر کرد. شما اگه در تولید محتوا از ویدیوها استفاده کنین، می تونین نتایج بهتری به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: ویدیو در محتوای تولید شده چه تاثیری دارد؟

نحوه استفاده از ویدیوها در تولید محتوا چگونه است؟

توجه داشته باشین که محتوای ویدیویی به نوعی محتوا گفته میشه که دارای صوت، تصویر، قسمت های گرافیکی و موارد دیگه باشه. شما واسه اینکه بتونین محتوای ویدیویی تولید کنین، اول باید یه پلتفرم رو انتخاب کنین و بدونین که محتوای ویدیویی خودتون رو در کجا منتشر می کنین. بعد از این کار، شما باید واسه تولید یا تهیه ویدیو برای محتوا برنامه ریزی کنین. محتواهای ویدیویی نباید به صورت بداهه تولید بشن.

واسه اینکه استفاده از ویدیوها در تولید محتوا نتیجه خوبی داشته باشه، باید برای ساخت ویدیوها استودیوی خودتون رو راه اندازی کنین. اجازه ندین کلمه استودیو شما رو بترسونه. یه استودیو به هرجایی گفته میشه که شما ویدیوهای خودتون رو ضبط می کنین. دفتر شما می تونه به عنوان استودیوی شما عمل کنه. برای اینکه محتوای ویدیویی بی عیب و نقصی تولید کنین، شما باید نکات مهم دیگه ای رو هم عایت کنین. از جمله از این نکات میشه به کاهش نویز، نورپردازی عالی، ایجاد صدای اکو در محیط و.... اشاره کرد.

اهمیت بکارگیری تصاویر در محتوا چیست؟

اهمیت بکارگیری تصاویر در محتوا چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین یکی از راه های موثر واسه افزایش جذابیت محتوا، استفاده از تصاویر در بین متن هست. اضافی کردن عناصر بصری و تصویری به متن، کاربر رو واسه خوندن ادامه مطلب مشتاق تر کرده و به بهبود کیفیت متن کمک زیادی می کنه. با این حال، بدون توجه به اصول بهینه سازی تصاویر در تولید محتوا، نمیشه استفاده کامل رو از این روش برد. تولیدکننده های محتوا به خوبی با اهمیت به کار بردن تصاویر در محتوای وبسایت آشنا هستن. بعضی وقت ها میشه با جای دادن یه عکس همه منظور خودمون رو به مخاطبان برسونیم.

نکته قابل توجه این هست که یکی از تکنیک های موفقیت در بازاریابی محتوایی، استفاده از عکس ها در تولید محتوا هست که تناسب کاملی با نوشته در محتواهای تولید شده داره. شما باید بدونین که تقریبا 90 درصد از اطلاعات وارد شده در مغز بصری بوده و 65 درصد از افراد هم با دیدن مطالب می تونن اون ها رو در حافظه خودشون نگه دارن. تولید محتوای تصویری دارای انواع مختلفی هست که از جمله از اون ها میشه به تصاویر، ویدیو، اینفوگرافیک، اسلاید و اسکرین شات اشاره کرد که هر کدوم کاربرد خاص خودشون رو دارن.

مقاله پیشنهادی: وبکست(Webcast) چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه استفاده از تصاویر در تولید محتوا چگونه است؟

نحوه استفاده از تصاویر در تولید محتوا چگونه است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده، اشتراک گذاری و بازدید از محتوای تصویری به نسبت محتوای متنی بیشتر هست و قرار دادن تصاویر در محتوا باعث میشه تا مخاطبان جذب محتوای شما بشن. واسه اینکه تصاویر مناسبی رو واسه تولید محتوا انتخاب کنین، به صورت کلی دو روش وجود داره. شما می تونین از عکس های موجود در سایت استفاده کنین یا اینکه به یه طراح یا عکاس سفارش تولید تصویر اختصاص بدین. همچنین شما می تونین خودتون با استفاده از فتوشاپ عکس های موجود در سایت رو تغییر داده و از اون ها استفاده کنین.

در صورت انتخاب عکس هایی که از قبل در وبسایت های مختلف وجود داشته، شما دو گزینه دارین. یا استفاده از تصاویر رایگان که در اختیار همه قرار می گیره. به این ترتیب، گزینه منحصر به فرد بودن رو نداره و دومین راه استفاده از عکس هایی هست که باید واسشون هزینه پرداخت کنین. در اصل این تصاویر هم اختصاصا به شما تعلق نداره، چون هر کسی پول اون رو بپردازه، می تونه عکس رو دریافت کنه، ولی قطعا تعداد افراد کمتری بابت این عکس پول می پردازن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اهمیت تصاویر و ویدیوها در تولید محتوا بهتون ارائه بدیم، به نحوه استفاده از تصاویر و ویدیوها در محتوا بپردازیم و مزایای بهینه سازی تصاویر در تولید محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین محتوای جذابی ارائه بدین. همونطور که گفتیم، استفاده از تصاویر و ویدیوها می تونه تاثیر قابل توجهی روی محتواهای شما بذاره. همچنین تصاویر و ویدیوها باعث میشن تا محتوای شما جذاب بشه و مخاطبان جذب محتوای شما بشن.

نظرات: