پادکست صوتی "ویدیو در محتوای تولید شده چه تاثیری دارد؟ (بررسی صفر تا صد)"



بنظر شما ویدیو در محتوای تولید شده چه تاثیری دارد؟ در 10 سال گذشته، چشم انداز دیجیتال به طور قابل توجهی تغییر پیدا کرده و مردم برای جستجو در وب و تعامل با محتوا، رایانه های رومیزی و لپ تاپ رو به تدریج کنار گذاشتن و در عوض، با تلفن همراه و تبلت خود این کار رو انجام دادن. برای همین هم امروزه خدمات سفارش تولید محتوا کم کم شکل دیگه ای به خود گرفته. علاوه بر این، امروزه فناوری دیجیتال ارزان تر از همیشه هست و به این ترتیب، چشم انداز بازاریابی محتوا نیز تغییر کرد. امروزه، محتوا تنها زمانی موفق میشه که آنچه که مصرف کنندگان میخوان، در زمان و مکان مناسب اون ایجاد شده باشه. خوشبختانه، زمانی که روی اشکال پیشرفته محتوا سرمایه گذاری میکنین، مانند بازاریابی ویدئویی، به راحتی میتونین با تغییر چشم انداز همگام بشن.

در دنیای پر سرعت امروز، بازاریابی ویدیویی یکی از معدود موارد آنلاینی هست که ارزش،ارتباط و انعطاف‌پذیری مورد نیاز مصرف‌کنندگان رو فراهم میکنه.ما امروز میخوایم به ویدیو درمحتوای تولید شده چه تاثیری دارد؟ بپردازیم و دلایل اثبات موفقیت ایجاد ویدیو در آینده رو برای شما بیان کنیم تا شما با پی بردن به اهمیت این موضوع، بتونین در کسب و کارتون یا در طراحی سایت و تولید محتوا برای سئو سایت، به بهترین شکل عمل کنین و فرصتی برای خودتون ایجاد کنین که محتوا تولید شده، با کیفیت بهتری برای بیننده قابل نمایش باشه.

ویدیو در محتوای تولید شده چه تاثیری دارد؟

ویدیو در محتوای تولید شده چه تاثیری دارد

در عصر امروزی تاثیر ویدیو در تولید محتوا بیش از زمان دیگه ای برای افراد مختلف این جامعه مهم شده و به همین دلیل سعی میکنن در کنار محتوای متنی و صوتی، از ویدیو نیز برای کسب و کارشون استفاده کنن. در گذشته به دلیل سرعت کم اینترنت و فعالیت محدود افراد در شبکه های اجتماعی، استفاده از ویدیو چندان اهمیت زیادی نداشت و به عبارتی محتوای متنی یا مقاله ها نیز کارشون را میفتاد؛ اما امروزه به دلیل گسترش فعالیت در رسانه های اجتماعی این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده و بیشتر افراد در حوزه فعالیت یا کسب و کارشون سعی میکنن این گونه موارد رو برای بهتر دیده شدن به بهترین نحو ممکن انجام بدن.

تحقیقات نشون داده که درصد بسیار زیادی از افرادی که در فضای مجازی ویدیو یا پست های مختلف مشاهده میکنن، در ذهنشون ثبت میشه و برای مدت های طولانی در مغز باقی میمونه. افراد مختلف و کسانی که تولید محتوا میکنن نیز از این موضوع با خبر شدن و بیشتر به سمت ایجاد ویدیو های مرتبط با کارشون علاقه نشون دادن تا ایجاد محتوای خواندنی و بعضا کسل کننده.

تصاویرمتحرک و ویدیو بیش از یک قرن هست که مورد استفاده قرار میگیره. امروزه به هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی و برندهای جهانی نگاهی بندازین، کسب‌وکارهای کوچک و اینفلوئنسرهای پیشرو در بازار رو خواهید دید که همگی از طریق ترکیبی متنوع از محتوای ویدیویی پیشرفته برای جلب توجه شما رقابت میکنن. در واقع، ویدئو به یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی در دنیای مدرن امروز تبدیل شده. اکنون 85 درصد از کسب‌ و کارها از ویدیو به عنوان ابزار بازاریابی استفاده میکنن و 92 درصد از بازاریابان معتقدن که این کار بخش مهمی از استراتژی اونا به حساب میاد.

اهمیت محتوای ویدیویی به سرعت در حال افزایش هست و بیشتر افراد در بازاریابی رسانه های اجتماعی از این روش استفاده میکنن. محتوای ویدیویی در حال حاضر جزء استراتژی‌های بازاریابی با هدف نسل‌های جوان هست و زمانه که به درستی هدف‌گذاری بشه، میتونه به نتایج باورنکردنی دست پیدا کنه. در ادامه میخوایم چند دلیل بیاریم که چرا ویدیو در تولید محتوا از اهمیت بالایی برخورداره و امروزه به عنوان یکی از تمرکز های اصلی برای بازاریابان رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار میگیره.

مقاله پیشنهادی: محتوا چیست و چرا باید تولید شود؟

1. کمک به جذب مخاطبان جدید

اهمیت محتوای ویدیویی

همون طور که قبل تر گفتیم بیشتر افراد به جای خوندن کتاب یا محتوای متنی، ترجیح میدن از پادکست ها، محتوای صوتی و ویدیو ها برای آموزش، سرگرمی و... استفاده کنن. کسب و کار های مختلف هم از این موضوع آگاه شدن و سعی میکنن در کنار مقاله های آموزشی و محتوای صوتی، از ویدیو های در رابطه با کسب و کار خودشون نیز استفاده کنن،این کار باعث میشه مخاطب وقت بیشتری در صفحه اجتماعی شما باقی بمونه و افراد بیشتری رو برای دیدن ویدیو ها جذب کنه. در نتیجه تاثیر ویدیو در تولید محتوا کمک شایانی در جذب مخاطب جدید برای بیشتر دیده شدن در رسانه های اجتماعی به افراد میکنه.

2. فرصتی برای داستان سازی

تاثیر ویدیو در تولید محتوا

چارچوب بندی ارتباطات به عنوان یک داستان به ایجاد یک ارتباط عاطفی کمک میکنه که بتونن نتیجه چشمگیری در ارقام حفظ مشتری به ارمغان بیارن. با برقراری ارتباط از طریق داستان سرایی، برندها همچنین میتونن پیام‌های خود رو با محتوای سرگرم‌کننده و آموزنده ترکیب کنن و این احتمال رو بیشتر میکنه که مصرف‌کنندگان وقت گرانبها و با ارزش خودشون رو برای تماشای اون صرف کنن.

3. ایجاد اعتماد

امروزه تولید، ویرایش و اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی آسان‌تر از همیشه شده و حتی کودکان نیز به واسطه برنامه های در رابطه با این کار، میتونن ویدیو بسیازن و در اینترنت منتشر کنن. با محتوای ویدیویی، کارفرما ها میتونن دقیقاً به مشتریان نشان بدن که چه کسانی هستن، چه چیزی مطرح میکنن و چه اهدافی در پیش دارن. برندها میتونن از ویدئو برای نشان دادن شخصیت، قالب بندی مجدد روایت های موجود و حتی تغییر موقعیت خود به عنوان یک شرکت نیز استفاده کنن. در نتیجه یک برند جهانی ممکن هست یک کمپین ویدیویی رو برای تعامل با مخاطبان جدید انتخاب کنه. محتوای ویدیویی به شما امکان میده صدای خودتون رو تعریف کنین.

4. به دست آوردن بینشی قدرتمند

هنگامی که برندها از ویدئو در کانال های اجتماعی خود استفاده میکنن، به داده های بسیار قدرتمند دسترسی پیدا میکنن. داده هایی که میتونیم برای برنامه های آینده از اون استفاده کنیم. همچنین بینندگان درگیر رو میتونیم در سفری که کاربر کاملاً با عادات تماشای ویدیو تعیین میکنه، ببریم. به عنوان مثال، بیننده‌ای که نیمی از ویدیو رو تماشا میکنه، میتونه بر اساس این اطلاعات هدفمند یا فراخوانی برای اقدام ارسال کنه. بینندگانی که ویدیوها رو کامل تماشا میکنن، میتونن بر این اساس به بازار عرضه بشن و برای کسانی که قبلاً ویدیوها رو رها کردن، می‌توان اطلاعات خاصی که برای جذب اونا طراحی شده، ارسال کرد. ویدئو حتی فرصتی برای آزمایش روایت‌ها، لحن‌ها و سبک‌های مختلف با مخاطبان مختلف فراهم میکنه و موثرترین ارتباط برای هر بازار نیز به حساب میاد.

5. کمک به سئوی سایت

اثبات موفقیت ایجاد ویدیو در آینده

شما میتونین با استفاده از تولید محتوای ویدیویی رتبه سایت خودتون رو در اینترنت بهبود ببخشین. طبق آمار و ارقام منتشر شده،سایت های که تولید محتوای ویدیویی در دستور کارشون هست، بیشتر از صفحات اینترنتی دیگه مورد توجه و بازدید قرار میگیرن. پس اگه میخواین سایت شما از امتیاز مناسبی برای دیگر بینندگان و بازدید کننده ها برخوردار باشه، حتما از محتوای ویدیویی و مطالب کاربردی استفاده کنین تا تاثیر مثبتی در سئوی سایت شما و مورد پسند افراد گوناگون در شبکه های اجتماعی قرار بگیره.

مقاله توصیه شده: تاثیر محتوای تولید شده بر افزایش بازدید سایت و فروشگاه

دلایل اثبات موفقیت ایجاد ویدیو در آینده

در ادامه میخوایم به دلایل اثبات موفقیت ایجاد ویدیو در آینده بپردازیم. با ما همراه باشید.

1. ویدیو برند شما را انسانی میکند

همون طور که میدونین محتوای نوشتاری هرگز به اندازه محتوای بصری توانایی برقراری ارتباط بین افراد رو نخواهد داشت.محبوبیت یوتیوب به شدت افزایش یافت زیرا مردم متوجه شدن که پست کردن محتوای آموزنده به اونا کمک میکنه تا رابطه عمیق‌تری با بینندگان خود ایجاد کنن. طبیعی هست که برندها از همان استراتژی استفاده میکنن. هدف اونا ایجاد محتوای ویدیویی آنلاین که برند اونا رو انسانی کرده و با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنن. Pinterest یک مثال عالی از این موضوع هستش. اونا یک ویدیوی آنلاین تولید کردن که نشون میده کار در پینترست و افرادی که پشت این محصول هستن چه کسانی هستن؟

2. ارائه محتوای قابل هضم

مقالات طولانی گاهی اوقات میتونه خوانندگان رو دلسرد کنه. حتی اگر شما اطلاعات مرتبط و حقایق کلیدی رو ارائه کره باشین. با ارائه نکات کلیدی مقاله یا پست به شکل ویدیویی و قابل هضم، راهی رو به بازدیدکننده ارائه میدین تا قبل از خواندن یک کلمه بفهمه که چه چیزی در این ویدیو گنجانده شده هست.بسیاری از برندهای جهانی مانند پاناسونیک از این تکنیک استفاده میکنن. اونا علاوه بر ارائه پست های آموزنده و خوب، ویدیوهای کوتاهی رو نیز اضافه میکنن که نکات کلیدی رو به صورت خلاصه به اونا آموزش میده.

3. قابلیت اشتراک گذاری

دلایل اثبات موفقیت ایجاد ویدیو در آینده

یکی از اهداف اصلی شما ایجاد آگاهی از برند و کاری هست که شما میخواین اونو انجام بدین، هست.آمارها نشون میده که مردم 12 برابر بیشتر از مجموع متن و تصاویر ویدیوها رو به اشتراک میزارن. برندها با ایجاد ویدیوهای شخصی‌شده، این رویکرد رو به سطح جدیدی میبرن. این نوع محتوای بصری برای کاربران شما سرگرم کننده و برای برند شما نیز ارزشمند میباشد که کاربران بیشتری رو با به اشتراک گذاری ویدیوها، بتونین جذب کنین. شما میتونین برای موفقیت در کسب و کارتون

ویدیوهای خودتون رو هیجان انگیز کنین.اگه موفق به انجام این کار بشین، مخاطبان شما خوشحال خواهند شد که اونو در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بزارن. نکته کلیدی اینه که خلاقیت خود رو ابراز کنین و محتوای منحصر به فرد و سرگرم کننده ایجاد کنین؛ این کار باعث میشه برند شما شخصیت بیشتری به خودش بگیره.

4. بهتر دیده شدن

تخمین زده شده که 92 درصد از افرادی که ویدیوهای تلفن همراه رو مشاهده میکنن، اونا رو با افراد دیگه به اشتراک میزارن. به همین دلیل، محتوای ویدیویی ابزار قدرتمندی برای هر برندی هست که میخواد به صورت آنلاین دسترسی خود رو گسترش بده یا از مخاطبان بیشتری لذت ببره. با ایجاد اطلاعات متراکم، در دسترس و تعامل آسان با محتوای ویدیویی، برندها میتونن دنبال کنندگان آنلاین قابل توجهی ایجاد کنن و یادآوری مشتری رو ترویج بدن. برای مثال، Headspace یک برنامه مدیتیشن که به یک تجارت ۲۵۰ میلیون دلاری تبدیل شد؛ این برنامه سطوح مختلفی از مدیتیشن رو ارائه میده و از ویدیو برای افزایش تعامل استفاده میکنه. کاربران باید قبل از پیشرفت، هر سطح مدیتیشن رو کامل کرده و به اون مسلط بشن. اکثر جلسات در قالب ویدیویی هستن که به زیبایی با تصاویر و طرح‌بندی‌هایی مطابق با برند طراحی شدن.

سوالات متداول

اهمیت تولید محتوای ویدیویی

اهمیت تولید محتوای ویدیویی در چیست؟

رفتار کاربران در بستر وبسایت و شبکه های اجتماعی این رو نشون میده که کاربران به دنبال جذابیت در محتوا ها و تنوع هستن، مسئله ای که دقیقا محتوا های ویدیویی میتونن به کاربران ارائه بدن.

انواع تولید محتوای ویدیویی کدام است؟

تولید محتوای ویدیویی دارای انواع متنوعی هست که بسته به فعالیت و سفارش شما تولید و اجرا میشه. از انواع این تولید محتوا میتوان به موشن گرافیک، تیزر تبلیغاتی، کلیپ تبلیغاتی، فیلم کوتاه و فیلم آموزشی اشاره کرد که هر کدام از این محتوا های ویدئویی دارای ویژگی خاصی هستن که با تکنیک های مختلفی تولید میشن و به مرحله انتشار میرسن.

تولید محتوای ویدیویی برای چه برند هایی مناسب است؟

تقریبا میتونیم بگیم که همه برند ها و کسب و کار ها بسته به نیاز خود میتونن از محتوای ویدیویی استفاده کنن. اگه بخوایم برخی از اونا رو نام ببریم، محتوای ویدیویی در حوزه ی ورزشی، خبری، معرفی محصولات، معرفی سازمان و شرکت، محتوا های آموزشی و درسی، محتوای پزشکی و... رو میتونیم برای بازخورد هرچه بهتر کاربران و مخاطبان استفاده کنیم.در نتیجه،این حوزه هیچ محدودیتی رو برای هیچ برند و کسب و کاری در نظر نگرفته.

جمع بندی

تاثیر ویدیو در تولید محتوا امروزه نقس به سزایی در موفقیت یک فرد داره و کسانی که از این موضوع آگاه هستن و راه و روش تولید محتوا هم به صورت خواندنی و هم به صورت ویدیویی بلدن، میتونن با استفاده از این تکنیک، ویدیو های خودشون رو در هر زمینه ای، بهبود ببخشن و افراد بیشتری رو به سمت خودشون جذب کنن. ما در این مقاله به موضوع ویدیو در محتوای تولید شده چه تاثیری دارد؟ و همچنین دلایل اثبات موفقیت ایجاد ویدیو در آینده پرداختیم تا شما با دانش و علم بیشتری در این حوزه قدم بردارین و موفقیت های زیادی رو برای خودتون رقم بزنین.

نظرات: