تولید محتوا حماسی چیست و چطور میتونه به بازاریابی محتوایی ما کمک کنه؟ مزیت های محتوا حماسی چیه؟ و این نوع محتوا چه کاربردی رو داره؟ این ها سوالاتی هستن که ممکنه برای هر فردی که به دنبال سفارش تولید محتوا هستش، پیش بیاد. به همین دلیل قصد داریم که در این مقاله به شکل کاملا تخصصی به بررسی محتوای تخصصی بپردازیم و اطلاعات لازم را در این مورد به شما ارائه بدیم.

برای رسیدن به ترافیک ارگانیک و جذب مخاطب، باید تولید محتوا رو در اولویت خود قرار بدید. البته با توجه به رقابت بالایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف هم به یک ضرورت تبدیل شدن. یکی از سبک های جذاب برای تولید محتوا، محتوای حماسی است که در ادامه این مقاله توضیحاتی مفصل در این مورد به شما ارائه خواهیم کرد.

منظور از محتوا حماسی چیست؟

اگه بخوایم خیلی خلاصه و ساده محتوای حماسی رو تعریف کنیم، هر محتوایی که باعث بشه مخاطب ما اگه آب دستشه، زمین بذاره و مقاله ما رو مطالعه کنه، ویدیو ما رو تماشا کنه، به اشتراک بذاره و در موردش نظر بده، محتوای حماسی نام داره. این نوع محتوا باید تمامی ویژگی های یک محتوای با کیفیت را داشته و مخاطب را میخکوب کند.

محتوا حماسی باید الهام بخش، جذاب، با نگارش زیبا و دارای اطلاعات جدید و کاملی باشه تا بتونه مخاطب رو جذب خودش کنه. این نوع محتوا باید مشکل مخاطب را برطرف کنه و یا اینکه اطلاعات جدیدی را در اختیارش قرار بده. البته در کنار محتوای کاربردی، نگارش جذابی رو هم داره و باعث میشه مخاطب تا انتهای این مقاله رو مطالعه کنه. درست مثل یک رمان جذاب که بهتون اجازه نمیده کتاب رو زمین بگذارید.

مقاله پیشنهادی: 4 نوع محتوا کدامند و کدام یک بهتر است؟

محتوا حماسی چیست؟

مزیت تولید محتوا حماسی

بدون شک یک محتوای باکیفیت و جذاب میتونه مخاطب رو جذب کنه و باعث بشه تا آخر مطلب با شا همراه باشه؛ اما تولید محتوای مستمر توسط کمتر کسب و کاری دنبال میشه و به همین خاطر نمی تونن بازخورد مناسبی را از تولید محتوا دریافت کنند. این درحالی هستش که با استفاده از محتوای حماسی میتونین اعتماد مخاطب را تقویت کنید و در هر زمانی مخاطب های جدید را جذب کنید.

از مهمترین مزیت های محتوا حماسی میتونیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • بالا رفتن درآمد
  • اشتراک گذاری بیشتر محتوا
  • ارائه اطلاعات کاربردی
  • دسترسی به جزئیات کامل در مورد یک موضوع خا
  • اثر گذاری بیشتر
  • دریافت نتیجه های پایدار و بلند مدت
  • کسب اعتبار بیشتر برای سایت یا کسب و کار خود

مزیت تولید محتوا حماسی

تاثیر محتوا حماسی بر بازاریابی محتوایی

یکی از مزیت های تولید محتوا حماسی اینه که احتیاجی به تبلیغات نداره و خودش مخاطب رو به سمت کسب و کار شما میکشه. به همین دلیل با کمک یک محتوا حماسی میتونین در هر زمان و شرایطی، مخاطب های جدید را به سمت کسب و کار خود بکشید و آن ها را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

مقاله پیشنهادی: گردآوری یا جمع آوری محتوا چیست؟

این نوع محتوا مورد توجه قرار میگیره؛ چرا که کاربرها در هیچ سایت و پلتفرم دیگری نمیتونن محتوایی مشابه آن را پیدا کنن. به همین خاطر محتوا حماسی بیشتر از سایر انواع محتوا مورد بازدید، توجه و اشتراک گذاری قرار میگیره. مخاطبی که به واسطه این نوع محتوا وارد سایت شما شده باشد، به یک مشتری و کاربر وفادار تبدیل میشه و به این ترتیب تعامل بیشتری را دریافت خواهید کرد.

پتانسیل وایرال شدن و دست به دست چرخیدن محتوا حماسی در مقایسه با سایر روش هایی که برای تولید محتوا وجود داره، بیشتر است؛ به این ترتیب میتونین ترافیک ارگانیک و قابل توجهی را از مشتری های بالقوه محصولات و خدمات خود دریافت کنید. در واقع این نوع محتوا به شکل ویروسی در بین کاربرهای شبکه های مجازی و اینترنت دست به دست میشه و افراد بیشتری با نوع خدمات، محصولات و کسب و کار شما آشنا میشن.

6 نکته ضروری در مورد محتوای حماسی

برای اینکه بتوانید از تمامی پتانسیل های محتوا حماسی نهایت استفاده را ببرید و حداکثر بازدهی را داشته باشید، باید برخی نکات ضروری را در تولید محتوا حماسی رعایت کنید. 6 مورد از این نکات ضروری به شرح زیر هستند:

1.یک موضوع مهم و مرتبط با کسب و کار خود انتخاب کنید.

در اولین قدم باید یک موضوع مناسب را پیدا کنید که در زمینه کاری شما مورد توجه قرار گرفته و محبوبیت بیشتری داره. توجه داشته باشین که در این مرحله به عنوان مهمترین بخش از تولید محتوا حماسی است و به همین دلیل باید تحقیق و بررسی کاملی در مورد موضوعات مختلف انجام بدین.

2.استفاده از عنوان و زیر عنوان های جذاب در محتوا را فراموش نکنید.

فراموش نکنید که اولین چیزی که در یک محتوا نظر مخاطب رو جلب میکنه و باعث میشه تا انتهای مطلب آن مقاله را دنبال کنه، جذابیت عنوان ها و تیترهای هر بخش از مقاله است. به همین دلیل باید تا حد امکان از خلاقیت خود استفاده کرده و عنوان های جذابی برای مقاله های خودتون انتخاب کنید.

3.موضوع را به شکل کامل و مرحله به مرحله توضیح دهید.

یکی از ویژگی های محتوا حماسی اینه که به شکل ساده در مورد تمام جزئیات یک موضوع صحبت میکنه و به این ترتیب مخاطب میتونه به تمامی ابعاد یک موضوع تسلط پیدا کنه. به همین دلیل هر چقدر به شکل ساده تر، کامل تر و با جزئیات بیشتر به یک موضوع بپردازید، مقاله شما بیشتر مورد توجه قرار میگیره. بهترین راه اینه که محتوا را به شکل مرحله به مرحله باز کرده و اطلاعات را به شکل کامل در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

4.کلی گویی ممنوع!

بزرگترین دشمن یک محتوا حماسی اینه که به شکل کلی به موضوعات پرداخته و از آن عبور کنید. در واقع هر چقدر بیشتر در مورد جزئیات صحبت کرده باشید، مخاطب ه اطلاعات بیشتری را پیدا میکنه. به همین دلیل هیچ وقت نباید در محتوا حماسی از کلی گویی استفاده کرد.

6 نکته ضروری در مورد محتوای حماسی

5.جذاب ترین بخش را در اول مقاله قرار دهید.

نویسنده های حرفه ای تکنیکی به عنوان قلاب انداختن دارند. در این تکنیک جذاب ترین بخش یک موضوع را در ابتدا مطرح کرده و سپس منتظر گیر افتادن مخاطب در قلاب میمانند. در واقع برای اینکه نظر مخاطب را جلب کنید و بتونید فرد را برای مطالعه مقاله خود تا آخرین کلمه متقاعد کنید، جذاب ترین بخش را در ابتدا قرار می دهید. مزیت این روش برانگیختن حس کنجکاوی در فرد خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: منظور از تولید محتوای آموزشی چیست؟

6.از احساسات مخاطب سو استفاده کنید!

البته منظور ما از سو استفاده در جهت توجه بیشتر به مقاله و مطالبی است که به مخاطب ارائه کردید. محتوای حماسی باید احساست مخاطب رو هدف قرار بده؛ به همین خاطر برای رسیدن به تعامل، اشتراک گذاری و تاثیرگذاری بیشتر، از احساسات مخاطب خود استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه

تولید محتوا حماسی در نگاه اول فرآیندی سخت و طولانی دارد و شاید هر کسی از عهده نوشتن یک مقاله حماسی برنیاد؛ اما نرخ تعامل و تاثیر گذاری بالایی که این نوع مقاله ها دارند، ارزش زمان و هزینه ای که صرف نوشتن این نوع محتوا میشوند را خواهد داشت. در این نوع محتوا با استفاده از تقویت اعتماد و برانگیختن احساسات مخاطب میتونیم به نتیجه های شگفت انگیزی برسیم.

نظرات: