نکات مهم در تدوین استراتژی تولید محتوا؛ آیا دوست دارین با این نکات آشنا بشین؟ منظور از استراتژی بازاریابی محتوایی چیست؟ چرا باید استراتژی محتوا بنویسیم؟ استراتژی تولید محتوا چه مواردی رو شامل میشه؟ مراحل تدوین استراتژی محتوا چست؟ در زمان تدوین استراتژی تولید محتوا به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ اهمیت استراتژی تولید محتوا چیست؟ استراتژی محتوایی چه کمکی به ما می کنه؟

در حال حاضر تولید محتوا یکی از روش های بازاریابی اینترنتی هست که شما می تونین با استفاده از اون محصولات و خدمات خودتون رو به کاربران معرفی کنین. واسه اینکه بتونین بهترین نتیجه رو از تولید محتوا به دست بیارین، باید از استراتژی تولید محتوا بهره ببرین. هر کدوم از تولیدکننده های حرفه ای محتوا از استراتژی ها و روش های خاصی استفاده می کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استراتژی در سایت تولید محتوا بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در تدوین استراتژی تولید محتوا بپردازیم و اهمیت استراتژی محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با استراتژی تولید محتوا

آشنایی با استراتژی تولید محتوا

شاید واستون جالب باشه که بدونین استراتژی تولید محتوا روشی هست که وظیفه اون برآورده کردن نیازهای کسب و کار شما در حوزه تولید و انتشار محتوا هست. درسته که در یه مجموعه ممکنه افراد زیادی در ابتدای فرایند تولید محتوا تا انتشار اون دخیل باشن، ولی هیچکدوم از اون ها کار یه استراتژیست محتوا رو انجام نمیدن. یه استراتژیست محتوا تعیین می کنه که چه محتوایی واسه چه هدفی باید تولید بشه. بدون اطلاع از مقصد شما نمی تونین واسه سفر برنامه ریزی کنین. تولید محتوا هم دقیقا اینجوریه!

استراتژی تولید محتوا در حقیقت راهنماها و اصول داخلی واسه تولید انواع محتوا در یه کسب و کار هست. این استراتژی واسه جلب رضایت و برآورده کردن نیاز های کسب و کار از طریق تولید و انتشار محتوا تدوین میشه. مهم ترین هدف این استراتژی جواب به این سوال هست که چه محتوایی رو باید تهیه کنیم و چرا؟! توجه داشته باشین که در استراتژی محتوا ممکنه حتی دنبال اهداف تبلیغاتی نباشیم و بیشتر به برنامه های تولید، مدیریت، آپدیت و توزیع محتوا بپردازیم. شما می تونین با تدوین استراتژی محتوایی، کسب و کار خودتون رو توسعه و گسترش بدین.

مقاله پیشنهادی: آیا تولید محتوا موجب افزایش فروش می شود؟

چرا استراتژی محتوا مهم است؟

خیلی از افراد، داشتن استراتژی تولید محتوا رو کار تزئینی تصور می کنند و بدون تدوین یه استراتژی، شروع به تولید محتوا و انتشار اون در سایت های اینترنتی و یا شبکه های اجتماعی می کنند. بدون شناسایی نیازهای مخاطبان و کاربران، بدون بررسی وضعیت رقیب ها، بدون برنامه زمانبندی شده و بدون سازوکار نظارتی، محتواهای مختلفی رو تولید می کنند و معمولا بازدهی زیادی به دست نمیارن. دلایل زیادی رو میشه به اهمیت داشتن استراتژ تولید محتوا شمرد. از جمله از این دلایل میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در هزینه ها و زمان
  • افزایش قدرت رقبا
  • افزایش هدفمندی تولید محتوا
  • جلب توجه مخاطبان
  • افزایش نرخ تعامل و مشارکت کاربران
  • امکان ارزیابی عملکرد محتوا

نکات مهم در تدوین استراتژی تولید محتوا

نکات مهم در تدوین استراتژی تولید محتوا

همونطور که گفته شد، استراتژی محتوا یه فعالیت تجازی در سطح بالاتری نسبت به بازاریابی محتوا هست و محتوا نقشه راهی هست که بازاریابی محتوایی شما رو هدایت می کنه، استراتژی محتوا تصمیم گیری در مورد اینکه محتوای شما واسه چه افرادی تاثیر می ذاره و چجوری محتوای شما به نتایج مورد نظر برسه ولی از طرف دیگه، بازاریابی محتوا فرایند سازماندهی، زمان بندی، ایجاد، انتشار، توزیع و ترویج بخش های مختلف محتوا هست. در زمان تدوین استراتژی تولید محتوا شما باید به نکات مهمی توجه کنین. در ادامه برخی از نکات مهم در تدوین استراتژی تولید محتوا رو بررسی می کنیم:

  • تعیین اهداف

یکی از مهم ترین نکات در تدوین استراتژی محتوا این هست که اهداف خودتون رو مشخص کنین. اگه می خواهین محتوا تولید کنین، اول باید هدف خودتون رو از تولید محتوا تعیین کنین. اگه محتوای شما با اهداف تجاری و نیازهای مخاطبان شما مطابقت نداشته باشه، هیچ استراتژی نمی تونه به شما کمک کنه.

  • دانشتن وظایف مربوط به چرخه تولید محتوا

یکی دیگه از نکات مهم در تدوین استراتژی محتوا این هست که وظایف مربوط به فرایند تولید محتوای خودتون رو بدونین. این موضوع اهمیت زیادی داره که شرح وظایف هر شخصی که در مجموعه و تیم شما همکاری می کنه، تعیین شده باشه. اینکه چه کسی باید بدنه اصلی محتوا رو ایجاد کنه؟ چه کسی طراحی تصاویر محتوا رو انجام میده؟ ویرایش محتواها بر عهده چه کسی هست؟

مقاله پیشنهادی: سناریو نویسی در تولید محتوا چیست؟

  • تحقیق درباره کلمات کلیدی

یکی دیگه از نکات مهم در تدوین استراتژی تولید محتوا این هست که در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خودتون تحقیق کنین. در هر کسب و کاری برخی کلمه های کلیدی واسه شما وجود دارن که قصد دارین روی اون ها کار کنین و بیشتر دیده بشین. این تحقیق به شما کمک می کنه تا مخاطبان و نیازهاشون رو بیشتر و بهتر بشناسین. از ابتدای سفر مشتری همراه اون باشین و تسبت به رقیب هاتون بهتر عمل کنین.

  • تحلیل و بررسی رقبا

شما واسه اینکه بتونین بهترین استراتژی تولید محتوا رو بسازین، باید رقبای خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین. بررسی رقبا به شما کمک می کنه تا ببینین در چه وضعیتی قرار دارین، مخاطبان اون ها چه کسایی هستن، در چه مواردی رتبه های بالاتری دارن و در کدوم بخش ها وارد نشدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استراتژی تولید محتوا بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در تدوین استراتژی تولید محتوا بپردازیم و اهمیت استراتژی محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استراتژی تولید محتوا روشی هست که وظیفه اون برآورده کردن نیازهای کسب و کار شما در حوزه تولید و انتشار محتوا هست. در زمان تدوین استراتژی محتوا شما باید نکات مهمی رو رعایت کنین. از جمله از این نکات میشه به تحلیل رقبا، تعیین هدف تولید محتوا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و.... اشاره کرد.

نظرات: