6 کار مهم قبل از انتشار محتوا؛ آیا دوست دارین تا با این اقدامات آشنا بشین؟ اصلا می دونین منظور از تولید محتوا چیست؟ آیا می خواهین با کمک گرفتن از یک سایت تولید محتوا کسب و کار خودتون رو توسعه بدین؟ اقدامات مهم قبل از انتشار محتوا کدامند؟ چرا باید قبل از انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی، اون رو بررسی کنیم؟ چرا باید از مقالات قدیمی به مقاله های جدید لینک بدیم؟ آیا نظرات مخاطبان مهم هستن؟

اگه شما فقط نویسنده یا تولیدکننده محتوا هستین، حتما باید قبل از تحویل مقاله خودتون این کار رو انجام بدین، ولی اگه نویسنده و منتشر کننده مطالب خودتون هستین، می تونین بعد از انتشار هم مقاله های خودتون رو آپدیت کنین. ولی بهتره قبل از انتشار محتوا کارهای مهمی رو انجام بدین تا بعدا با مشکلی مواجه نشین و بتونین بهترین بازخورد رو از تولید محتوا به دست بیارین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تولید محتوا بهتون ارائه بدیم، به بررسی اقدامات مهم قبل از انتشار محتوا بپردازیم و اهمیت بررسی محتوا قبل از انتشار اون رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با فرایند تولید محتوا

آشنایی با فرایند تولید محتوا

شاید واستون جالب باشه که بدونین تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی به معنی فرایند انتخاب موضوع بر اساس نیاز کاربران که به پرسونای مشتری معروف هست و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوع انتخابی. منظورمون از تولید محتوا در بازاریابی این هست که باید محتوایی ایجاد کنیم تا کاربران یا مخاطبان اون رو دوست داشته باشن و ازش خوششون بیاد. از این طریق می تونیم کاربران رو به سمت خرید محصولات و خدمات سوق بدیم. تولید محتوا فقط شامل تولید متن نمیشه، بلکه محتوای بصری و تصویری هم جزو فرایند تولید محتوا محسوب میشه که می تونین کاربران زیادی رو به سمت کسب و کار خودتون جذب کنین.

در حال حاضر، تولید محتوا یه مهارت خیلی مهم هست. به همین دلیل شما باید همه روش ها و نکات لازم برای تولید محتوا رو بدونین، ولی فراگیری این نکات یبار واسه همیشه نیست. نه فقط در این شغل، بلکه در همه مشاغل بروز نگاه داشتن اطلاعات کار مهمی هست. بنابراین، میشه نتیجه گرفت اگه در شغلی به یه متخصص تبدیل بشین، باز هم نباید فعالیت های خودتون رو در جهت آموزش بیشتر متوقف کنین.

مقاله پیشنهادی: دانش لازم برای تولید انواع محتوا

6 اقدام مهم قبل از انتشار محتوا

6 اقدام مهم قبل از انتشار محتوا

حقیقت این هست که کار شما بعد از نوشتن و انتشار یه محتوای جدید تموم نمیشه. لازمه بعد از انتشار محتوا کارهای مهمی رو انجام بدین تا بهترین بازخورد رو به دست بیارین. این کارها با اینکه کوچیک هستن، ولی نتایج بزرگی به دنبال دارن و به دیده شدن بیشتر محتوای شما کمک زیادی می کنند. این کارها به شما کمک می کنند تا ارزش هر محتوایی رو که منتشر می کنین، به حداکثر برسونین. در ادامه 6 اقدام مهم قبل از انتشار محتوا رو بررسی می کنیم:

  • نوشتن عنوان جذاب

یکی دیگه از کارهای مهمی که قبل از انتشار محتوا باید انجام بدین، نوشتن عنوان جذاب هست. این مسئله رو شاید خیلی شنیدین و اینکه کاملا هم درسته. مهم ترین کلید اینکه مخاطبان مقاله شما رو بخونن، همین استفاده از عنوان های جذاب و مناسب هست. عنوان متقاعد کننده و توصیفی بیشتر توجه کاربران رو به خودش جلب می کنه. یعنی باید عنون شما به صورت کاملا شفاف و مستقیم بگه که چه چیزی داخل مقاله شما هست.

مقاله پیشنهادی: تکنیک های نوشتن عنوان محتوا

  • بازخوانی و بازنگری محتوا

یکی از اقدامات مهمی که قبل از انتشار محتوا در وبسایت یا شبکه های اجتماعی باید انجام بدین، این هست که محتوای خودتون رو بازخوانی و بازنگری کنین. بدون شک شما هم قبل از انتشار محتوای خودتون، زمانی رو به ویرایش اون اختصاص میدین. ولی باز هم ممکنه چیزی رو از قلم انداخته باشین. به این ترتیب، بعد از انتشار مقاله باید دوباره اون رو ویرایش و اصلاح کنین. پس یبار دیگه محتوای خودتون رو با صدای بلند بخونین.

  • بررسی کردن مطلب از نظر خوانایی

شما باید قبل از انتشار محتوا، مطلب خودتون رو از نظر خوانایی بررسی و ارزیابی کنین. بهتره بدونین همه کاربران اینترنت قبل از اینکه مطلبی رو بخونن، حتما اون مطلب رو تا آخر نگاه می کنند. اگه مطلب به بخش های مختلفی تقسیم شده باشه و مرتب و تمیز باشه، کاربران احساس آرامش پیدا می کنند و دنبال مطالب مورد نظر خودشون می گردن و بعدا مقاله رو به صورت کامل مطالعه می کنند.

  • سئو کردن مقاله قبل از انتشار

یکی دیگه از کارهای مهمی که قبل از انتشار محتوا باید انجام بدین این هست که مقاله مورد نظر خودتون رو سئو یا بهینه سازی کنین. استفاده از کلمات کلیدی و اینکه چجوری و در کجای متن قرار بگیرن، موضوعی هست که باید درباره سئوی مقاله واسه موتورهای جستجو مثل گوگل رعایت کنین. شما اول باید به این فکر کنین که چقدر مقاله واسه کاربران بهینه شده و اینکه واقعا در زمان خوندن احساس خوبی دارن یا نه!

  • بررسی محتوا از نظر غلط املایی و نگارش

در زمان نوشتن محتوا احتمالا پیش اومده که داخل متنتون غلط املایی داشته باشین و شما باید قبل از اینکه محتوا رو در سایت منتشر کنین، بررسی رو انجام بدین. شما حتملا مطالب خودتون رو در داخل ورد تایپ کنین و اینکه موقع انتقال به سایت فقط متن رو پیست کنین. همچنین حتما از ابزار ویراستار استفاده کنین، چون ویراستار حواسش به همه چیز هست و غلط های املایی رو واستون مشخص می کنه.

  • قرار دادن عکس در محتوا

شما واسه اینکه بتونین محتوای با کیفیتی در سایت منتشر کنین، باید عکس های مناسبی رو در محتوا قرار بدین. زمانی که واسه پست های وبسایت خودتون و یا مطالبی که واسه انتشار آماده می کنین، از عکس هایی استفاده کنین که جزئیات رو بیشتر نشون بدن، درک مطلب رو واسه مخاطبان راحت تر می کنین. حتما واسه عکس هایی که در داخل متنتون استفاده می کنین، قالب اختصاصی داشته باشین که با رنگ لوگو و متن همخوانی داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: 10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تولید محتوا بهتون ارائه بدیم، به بررسی اقدامات مهم قبل از انتشار محتوا بپردازیم و اهمیت بررسی محتوا قبل از انتشار اون رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تولید محتوا به فرایندی گفته میشه که در اون شما می تونین با نوشتن متن محصولات و خدمات خودتون رو به کاربران یا مخاطبان معرفی کنین. شما قبل از انتشار محتوا در سایت، باید کارهای مهمی رو انجام بدین. از جمله از این کارها میشه به قرار دادن تصاویر در محتوا، سئو کردن محتوا، نوشتن عنوان های جذاب و.... اشاره کرد.

نظرات: