محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

مرحله تست و بررسی در طراحی سایت؛ یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت! توسعه و گسترش اینترنت باعث شده تا کسب و کارهای مختلف بتوانند با طراحی سایت کسب و کار خودشان را به سمت و سویی بهتر سوق دهند. طراحی سایت مهم است و باید مراحل طراحی سایت مو به مو طی شوند.

تمام کسب و کارهایی که در شرایط فعلی فعالیت می کنند، به توسعه و نوآوری نیاز دارند تا دیده شوند و خدمات آنها در دسترس عموم مردم قرار می گیرد. توسعه اینترنت و پیشرفت فناوری باعث شده تا کسب و کارها بتوانند با طراحی سایت کسب و کارشان را به سمت و سویی بهتر سوق دهند. در این مطلب، توضیحاتی در مورد تست سایت ارائه شده و به بررسی روش های تست سایت پرداخته شده است.

تست سایت چیست؟

تست و بررسی در طراحی سایت

تست سایت یکی از مهم ترین مراجل کار توسعه سایت است که مدیران سایت باید این مرحله را پشت سر بگذارند تا سایتشان بدون هیچ مشکلی کار کند. در بسیاری از مواقع پیش آمده که یک پروژه در مدت کوتاهی به اتمام رسیده، ولی تست سایت زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد. یا اینکه به دلیل رفت و آمد بازخورد و نظرات بین مشتری و برنامه نویسی کار بیش از حد توان انرژی گرفته است. این مسئله شما را دچار ناامیدی یا استهلاک و خستگی می کند و باعث می شود تا هرچه زودتر پروژه را با هزاران باگ ببندید. ایجاد ساختار و نقشه سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای گرفتن نتیجه بهتر از طراحی سایت باید سایت را تست کرده و تمام جنبه های آن مورد بررسی قرار بگیرند. به عبارت دیگر، تست سایت از جنبه های مختلفی بررسی می شود و شما نیاز خواهید داشت تا در مراحل مختلف انجام پروژه آنها را قدم به قدم پیاده سازی کنید. ممکن است شما معیارهای خاص خودتن را برای انجام این کار داشته باشید، ولی یادتان نرود که تست سایت باید بر اساس فاکتورهای طراحی سایت حرفه ای انجام شود.

چگونه سایت خودمان را تست کنیم؟

تست و بررسی در طراحی سایت

نکته قابل توجه این است که تست سایت از این جهت مهم است که به شما اجازه می دهد تا مرحله به مرحله سایت خودتان را با بهترین های دنیا مقایسه کرده تا از وضعیت دقیق آن مطلع شوید. تعریف هدف و برنامه ریزی در طراحی سایت باید جدی گرفته شود. تست سایت با توجه به نوع پروژه متفاوت است. برخی از روش های تست سایت به شرح زیر می باشد:

• تست سایت حین انجام پروژه: برنامه نویس باید در حین طراحی سایت، آن را تست کند. اگر تست سایت توسط شخص دیگری انجام شود، بعد از اتمام هر بخش توسط برنامه نویس، بعد از گرفتن توضیحاتی درباره بخش یاد شده و نحوه کار آن، شخص تست سایت را قدم به قدم انجام می دهد.

• تست سایت بعد از تکمیل پنل: قدم بعدی، بررسی قسمت های مختلف و قابلیت های در نظر گرفته شده در پنل مدیریت سایت است. بعد از تکمیل برنامه نویسی پنل مدیریت، مهم است تا روی عملکرد بخش های مختلف پنل، تست انجام شود تا درستی عملکرد آنها مشخص شود.

• تست سازگاری: شما باید سایت خودتان را از لحاظ سازگاری بررسی کنید. باید مطمئن شوید که سایت شما با مرورگرها و دستگاه های مختلف سازگار است.

• تست سایت بعد از ظاهر شدن سایت: زمانی که برنامه نویسی ظاهر سایت تمام شد، باید تست سایت با دید بازتری انجام شود. از این رو با درج اطلاعات در تمامی فیلدها و بخش های وب سایت، باید از صحت عملکرد آنها مطمئن شد.

• تست سایت از دید کاربر: تست سایت را یکبار باید از دید کاربران انجام داد تا از نحوه کارکرد آن مطمئن شد. چون از این پس این شما نیستید که می خواهد از سایت استفاده کند، بلکه شما مدیریت کنند عملکرد کاربران در سایت خواهید بود.

• تست کارایی: شما باید سایت خودتان را از نظر کارایی تست کنید. باید مطمئن شوید تا سایت شما برای کاربران مفید می باشد. به این ترتیب، ترافیک سایت شما بیشتر می شود و روز به روز به کاربران سایت شما افزوده می شود.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد تست سایت ارائه شده و به بررسی روش های تست سایت پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، تست سایت یکی از مراحل طراحی سایت است. برنامه نویسان باید بعد از طراحی سایت، پروژه را تست کرده و از صحت عملکرد سایت خودشان مطمئن شوند. می توان با روش های مختلفی یک سایت را تست کرد و ایرادات آن را برطرف کرد.

لینک مقاله: https://katalon.com/resources-center/blog/types-of-web-testing

نظرات در مورد آشنایی با مرحله تست و بررسی در طراحی سایت:

سوال تصادفی