محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آشنایی با اصول طراحی رابط کاربری یا UI؛ یکی از سخت ترین و گیج کننده ترین موارد در مورد طراحی سایت! رابط کاربری به عنوان یکی از بخش های مهم طراحی سایت محسوب می شود و اولین چیزی است که در زمان طراحی سایت به چشم مخاطبان و کاربران می افتد.

یکی از قسمت های مهم در هر پلتفرم، رابط کاربری می باشد. اگر این کار به خوبی انجام شود، کاربران در زمان انجام وظایف خود و گشت و گذار در برنامه یا سایت احساس راحتی می کنند. طراحی رابط کاربری یکی از مراحل طراحی سایت است. اگر هم رابط کاربری ضعیف باشد، کاربران با مشکلات زیادی روبرو می شوند. در این مطلب، توضیحاتی در مورد رابط کاربری یا UI ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول طراحی رابط کاربری پرداخته شده است.

اهمیت رابط کاربری در طراحی سایت

طراحی رابط کاربری یا UI

رابط کاربری یا UI به پل ارتباطی بین کاربران و صفحات سایت گفته می شود. طراحی رابط کاربری در طراحی سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و می توان سایت خوبی را با UI بد در دنیای امروزی مشاهده کرد. در زمان طراحی سایت باید توجه زیادی به رابط کاربری شود. ایجاد ساختار و نقشه سایت می تواند در بهبود رابط کاربری سایت شما مفید باشد.

به طور کلی، رابط کاربری نوعی ابزار تعامل کاربر با صفحات سایت، نرم افزار و.... محسوب می شود. در واقع مخاطبان از طریق رابط کاربری می توانند با سیستم های مختلف ارتباط برقرار کنند. امروزه بهبود هرچه بیشتر رابط کاربری که در نهایت باعث رضایت کاربر می شود، یکی از اصلی ترین مباحث IT می باشد. رابط کاربری نقش مهمی در جذب و حفظ مخاطبان در یک سایت ایفا می کند و به همین دلیل مبحث طراحی رابط کاربری خیلی مهم و قابل توجه است. اگر در زمان طراحی سایت به رابط کاربری یا UI توجه نشود، کاربران سایت شما را ترک کرده و به سایت های دیگری مراجعه می کنند. این کار به مرور زمان باعث افت رتبه های سایت شما می شود.

مهم ترین اصول طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری یا UI

نکته قابل توجه این است که رابط کاربری در طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمان طراحی سایت حتما باید رابط کاربری را زیر نظر بگیرید تا یک سایت شما رابط کاربرپسندی داشته باشد. امروزه توسعه دهندگان به بخش تجربه کاربری یا UX نیز اهمیت می دهند. اگر رابط کاربری سایت شما خوب نباشد، کاربران سایت شما را ترک می کنند. در ادامه به بررسی مهم ترین اصول طراحی رابط کاربری پرداخته شده است:

• شناخت کاربران سایت: یکی از اصول طراحی رابط کاربری این است که برای تحلیل رفتار کاربران و پیش بینی آن که کاربران به چه چیزی نیاز دارند، باید به طور کامل با کاربران آشنا شد. همچنین برای کسب نتیجه بهتر باید درباره کاربران تحقیقات زیادی انجام شود.

• طراحی المان های ساده: یکی دیگر از اصول طراحی رابط کاربری است که المان ها را ساده طراحی کنید. المان ها در اصل همان کلیدها و سایر نمادهای گرافیکی هستند که کاربران را راهنمایی می کنند که چگونه می توانند به هدف خودشان برسند.

• رعایت ساختار سایت: برای اینکه سایت رابط کاربری خوبی داشته باشد، باید ساختار سایت را رعایت کنید. به عبارت دیگر، باید نظم و ساختار مشخصی در سایت داشته باشید تا کاربران بتوانند به راحتی آن را درک کرده و صفحات شما را تشخیص دهند.

• دقت در انتخاب رنگ ها: رابط کاربری سایت باید از زیبایی بصری برخوردار باشد و وظیفه تبلیغات و برندینگ را اجرا کند. طراح علاوه بر داشتن اطلاعات فنی باید به بخش هنری طراحی نیز توجه کند.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد رابط کاربری یا UI ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول طراحی رابط کاربری پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، رابط کاربری یکی از مهم ترین بخش های سایت محسوب می شود که در زمان طراحی سایت باید به آن توجه شود. اگر سایتی رابط کاربری خوبی نداشته باشد، کاربران نمی توانند به بخش های مختلف سایت دسترسی پیدا کنند.

لینک مقاله: https://www.techtarget.com/searchapparchitecture/definition/user-interface-UI

نظرات در مورد آشنایی با اصول طراحی رابط کاربری یا UI:

سوال تصادفی