محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

اصول ایجاد ساختار و نقشه سایت؛ یکی از کارهای مهم و ضروری در زمان طراحی سایت! همانطور که پیدا کردن یک مکات بدون استفاده از نقشه یا آدرس سخت می باشد، معمولا برای گوگل نیز سخت است تا تمام صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه سایت پیدا کند.

از آنجایی که حوزه وب روز به روز توسعه می یابد، کسب و کارهای بیشتری به سمت آنلاین شدن روی می آورند و از جهت نسبت به طراحی و راه اندازی سایت اقدام می کنند. در زمان طراحی سایت باید نکات مهمی را رعایت کرد تا ایراداتی در سایت پیش نیاید. برای راه اندازی یک وبسایت، باید مراحل طراحی سایت مو به مور انجام شود. در این مطلب، توضیحاتی در مورد نقشه سایت ارائه شده و به بررسی اصول ایجاد نقشه سایت پرداخته شده است تا مدیران سایت ها بتوانند نقشه سایت خودشان را ایجاد کنند.

منظور از نقشه سایت چیست؟

اصول ایجاد ساختار و نقشه سایت

نقشه سایت به فایلی گفته می شود که شامل آدرس تمام صفحات سایت بوده و مربوط به موضوع سئو تکنیکال می باشد. با ساخت نقشه سایت و معرفی آن به موتور جستجوگر گوگل، زمانی که گوگل به سایت شما سر بزند، تمام لینک هایی که در نقشه سایت وجود دارند را بررسی می کند. به این ترتیب، تمامی فایل ها، برگه ها و صفحات سایت با سرعت بالایی ایندکس می شوند. حتی اگر آدرس صفحه ای را ریدایرکت کرده باشید، از آنجایی که URL جدید در نقشه سایت وجود دارد، گوگل سریع متوجه این تغییر می شود. تعریف هدف و برنامه ریزی در طراحی سایت خیلی مهم است.

به عنوان یک مدیر سایت، هدف شما این است که گوگل تمام صفحات مهم سایت را ببیند و آنها را تجزیه و تحلیل کند. ولی در برخی از مواقع بعضی از صفحات هیچ لینک داخلی ندارند که این مسئله باعث سخت تر شدن پیدا کردن این صفحات برای گوگل می شود. به طور کلی، نقشه سایت به پیدا کردن صفحات مختلف سایت شما توسط گوگل کمک می کند. امروزه بسیاری از سایت ها دارای سایت مپ هستند.

مهم ترین اصول ایجاد نقشه سایت

اصول ایجاد ساختار و نقشه سایت

نکته قابل توجه این است که نقشه سایت فایلی است که فهرستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت در آن وجود دارند تا گوگل بتواند به راحتی این محتواها یا صفحات را ببیند و آنها را ایندکس کند. در ادامه به بررسی مهم ترین اصول ایجاد نقشه سایت پرداخته شده است:

1. بررسی ساختار صفحات سایت: یکی از مهم ترین اصول ایجاد نقشه سایت، بررسی ساختار صفحات سایت است. مدیران سایت ها باید به محتواهای موجود در سایت خود نگاه کنند و ببینند که چگونه همه چیز سازمان بندی شده است. با این کار می توانند نقشه سایت خودشان را ایجاد کنند.

2. کدگذاری URLهای سایت: این کار نیز خیلی مهم است. برای کدگذاری URLها باید هر URL را در قالب تگ های XML قرار داد. اگر XML برای شما جدید و ناآشنا است، یاد گرفتن آن خیلی سخت و دشوار نیست.

3. معتبر کردن کد: در زمان ایجاد نقشه سایت، احتمال خطا وجود دارد، ولی برای اینکه نقشه سایت به درستی عمل کند، نباید هیچ خطایی داشته باشد. می توان با کمک ابزارهای متعدد این خطاها را تشخیص داده و آنها را خیلی سریع برطرف کرد.

4. ثبت نقشه سایت: یکی دیگر از مهم ترین اصول ایجاد نقشه سایت، ثبت آن در root و robots.txt است. با این کار در واقع مدیران سایت ها یک صفحه را به سایت خود اضافی می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد نقشه سایت ارائه شده و به بررسی اصول ایجاد نقشه سایت پرداخته شده است تا مدیران سایت ها بتوانند نقشه سایت خودشان را ایجاد کنند. همانطور که گفته شد، ساختار و نقشه سایت دو عنصر مهم در زمان طراحی سایت هستند که باید آنها را زیر نظر گرفت. در زمان ایجاد نقشه سایت باید اصول مهمی را رعایت کرد تا در نقشه سایت هیچ خطایی وجود نداشته باشد.

لینک مقاله: https://backlinko.com/hub/seo/sitemaps

نظرات در مورد آشنایی با اصول ایجاد ساختار و نقشه سایت:

سوال تصادفی