محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

اصول طراحی بخش تجربه کاربری یا UX؛ یکی از مفاهیم مهم که تاثیر زیادی در موفقیت کسب و کار می گذارد! طراحی تجربه کاربری مراحل مختلفی را شامل می شود که از جمله آنها می توان به طراحی محصول و تحقیق در مورد محصول اشاره کرد.

طراحی تجربه کاربری همیشه در حال تغییر و گسترش است. به همین دلیل توسعه دهندگان سایت در طراحی آن توجه بالایی می کنند. اگر تجربه کاربری یک سایتی آسان باشد، کاربران به آن سایت علاقه مند می شوند و برای دستیابی به نیازهای خود از آن سایت استفاده می کنند. برای ایجاد وبسایت باید مراحل طراحی سایت مو به مو طی شوند. در این مطلب، توضیحاتی در مورد تجربه کاربری یا UX ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول طراحی بخش تجربه کاربری پرداخته شده است.

تجربه کاربری یا UX

 بخش تجربه کاربری یا UX

تجربه کاربری یا UX به مجموعه ای از برداشت ها، واکنش ها و احساسات یک شخص در زمان استفاده از یک محصول یا سایت گفته می شود. همچنین تجربه کاربری شامل تمام جنبه های کاربردی، با ارزش، موثر و معنادار است. تجربه کاربری نشان می دهد که چقدر یک سایت برای کاربر قابل استفاده و کاربردی تر می باشد. عوامل زیادی در تجربه کاربری تاثیر می گذارند که باید آنها را زیر نظر گرفت. تعریف هدف و برنامه ریزی در طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی تجربه کاربری به فرایندی گفته می شود که تیم های طراحی از آن برای ساخت و ایجاد محصولات و سایت های اینترنتی استفاده می کنند که تجربیات معنی دار و مرتبط را برای کاربران فراهم می کنند. این شامل طراحی کل فرایند کسب و یکپارچه سازی محصول از جمله جنبه های برندینگ، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد است. اگر تجربه کاربری سایت شما برای کاربران مناسب نباشد، کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کرده و به سایت دیگری مراجعه می کنند. این مسئله باعث پایین آمدن رتبه سایت شما در نتایج گوگل می شود.

مهم ترین اصول طراحی بخش تجربه کاربری

 بخش تجربه کاربری یا UX

نکته قابل توجه این است که طراحی تجربه کاربری یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در راستای بهبود کسب و کار طی شود. اصول تجربه کاربری سوالی است که بسیاری از توسعه دهندگان و مدیران سایت های اینترنتی با آن روبرو می شوند. ایجاد ساختار و نقشه سایت نیز یکی از نکات مهم در طراحی سایت می باشد. در ادامه به بررسی مهم ترین اصول طراحی بخش تجربه کاربری پرداخته شده است:

• سادگی: یکی از اصول طراحی بخش تجربه کاربری، سادگی است. سادگی یعنی یک سایت یا سرویس برای کاربران مشخص و قابل فهم باشد. سادگی به طراحام کمک می کند تا از پیچیدگی ها، ابهامات و موارد اضافی در طراحی سایت خودداری کنند و روی موارد ضروری تمرکز کنند.

• امکان جستجو پذیری: یکی دیگر از اصول طراحی بخش تجربه کاربری، امکان جستجو پذیری است که به معنی قابلیت یک سایت برای ارائه اطلاعات مرتبط به کاربران بر اساس درخواست ها و نیازها آنان است.

• طراحی برای انسان ها: توسعه دهندگان سایت باید سایت را برای انسان ها طراحی کنند، نه ربات ها. برای این کار می توان از روش ها و تکنیک های مختلفی مانند ارتباط انسان با ماشین، طراحی همدلانه و طراحی احساسی استفاده کرد.

• عدم سخت گیری: رعایت عدم سخت گیری یعنی ایجاد یا طراحی یک سایت به گونه ای باشد که کار کردن با آن برای کاربران آسان و راحت باشد. این کار به توسعه دهندگان کمک می کند تا خطاها و مشکلات احتمالی را پیش بینی کنند.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد تجربه کاربری یا UX ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول طراحی بخش تجربه کاربری پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، تجربه کاربری یکی از مفاهیمی است که طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. توسعه دهندگان باید اصول طراحی تجربه کاربری را رعایت کنند تا کاربران از سایت آنان راضی باشند و سایت آنها را ترک نکنند.

لینک مقاله: https://www.productplan.com/glossary/user-experience/

نظرات در مورد آشنایی با اصول طراحی بخش تجربه کاربری یا UX:

سوال تصادفی