محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آشنایی با مراحل طراحی سایت؛ یکی از ملزومات کار توسعه دهندگان وب! طراحی سایت شامل مراحل مختلفی است که بی توجه به هر کدام از آنها ممکن است باعث عدم موفقیت یا کاهش کارایی و راندمان سایت شود. این مراحل باید یکی پس از دیگری طی شوند.
امروزه مسیر بسیاری از کسب و کارهای سنتی به حوزه وب تغییر کرده و بازار فعالیت هایی مانند طراحی سایت رونق یافته است. اگر مراحل طراحی سایت به درستی طی شوند، می توان یک سایت پیشرفته ای را در اختیار داشت. آشنایی با مراحل طراحی سایت یکی از مهم ترین بحث ها در طراحی سایت در ارومیه می باشد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد اهمیت طراحی سایت ارائه شده و به بررسی مراحل طراحی سایت پرداخته شده است.

منظور از طراحی سایت چیست؟

مراحل طراحی سایت

طراحی سایت یا Web Design به مراحل طراحی و ایجاد یک پایگاه اینترنتی به منظور اطلاع رسانی، معرفی شرکت و ارائه محصولات گفته می شود. طراحی سایت یک فرایندی است که از لایه سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. قبل از طراحی سایت های آموزشی یا سایت های شخصی، باید با تاریخچه طراحی وبسایت ها آشنا شد.
یکی مهم ترین مشکلاتی که توسعه دهندگان وب در زمان طراحی سایت با آن روبرو می شوند، نبود اطلاعات فنی کافی نزد مشتریان طراحی سایت است. این مسئله باعث می شود تا دو طرف درک درستی از تعریف پروژه پیدا نکنند و مشتری به اهدافی که مشخص کرده است نرسد. مسیر طراحی سایت یک مسیر ساده ولی پر فراز و نشیب است که تمام توانایی های توسعه دهندگان را چالش می کشد.

طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟

اصلی ترین عاملی که در تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای موثر است، آشنایی با مفاهیم اولیه و کسب تجربه و مهارت است. بهترین مرجع برای یادگیری طراحی سایت، می تواند آموزش های پروژه محور در زمینه طراحی سایت باشد. یک طراحی سایت در حین طراحی یک سایت و برطرف کردن مشکلات آن می تواند مهارت های خودش را ارتقا دهد. به عبارت دیگر، می توان با انجام پروژه های مختلف در حین آموزش، تجربه اولیه در زمینه طراحی سایت را به دست آورد. همچنین برای تبدیل شدن به یک طراحی سایت حرفه ای باید مراحل مختلفی طی شود.

مراحل طراحی سایت کدامند؟

مراحل طراحی سایت

نکته قابل توجه این است که طراحی سایت مراحل مشخصی دارد که یکی بعد از دیگری تا زمان پیاده سازی سایت طی می شود. شناخت مراحل طراحی سایت های شخصی یکی از ملزومات کار توسعه دهندگان وب است. در ادامه به بررسی مراحل طراحی سایت پرداخته شده است:

مرحله اول: تحقیقات

یکی از مراحل طراحی سایت در ارومیه، تحقیق و پرس و جو است. در این مرحله از طراحی سایت تمرکز اصلی روی جمع آوری اطلاعات است.این مرحله برای درک بیشتر توسعه دهندگان در مورد کسب و کار مشتری و شناسایی بازار هدف و مشخص کردن هدف اصلی سایت است.

مرحله دوم: برنامه ریزی

برنامه ریزی نیز یکی دیگر مراحل طراحی سایت است که واقعیت مسیر طراحی سایت را تعیین می کند. بنابراین، تا حد امکان برای این مرحله باید وقت اختصاص داده شود. با انجام برنامه ریزی در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی می شود و از اتلاف وقت جلوگیری می شود.

مرحله سوم: طراحی

در این مرحله نمای ظاهری سایت طراحی می شود. همچنین قالب کلی سایت، ساختار منو، فوتر سایت و.... نیز در این مرحله طراحی می شوند. باید بین اجزا و عناصر سایت تناسب وجود داشته باشد. با اطلاعات به دست آمده در دو مرحله قبل می توان یک سایت پیشرفته ای را طراحی کرد.

مرحله چهارم: برنامه نویسی

در این مرحله طرح سایت به شکل کدهای برنامه نویسی ترجمه می شود تا به وسیله مرورگرها قابل نمایش و استفاده باشد. مرحله برنامه نویسی در میان تمام مراحل طراحی سایت زمان بر است. به همین دلیل توسعه دهندگان مشتریان را در جریان وضعیت پروژه قرار می دهند.

مرحله پنجم: تست سایت قبل از انتشار

یکی از مراحل مهم طراحی سایت که از اهمیت بالایی برخوردار است، تست سایت قبل از انتشار است. زمانی که مرحله برنامه نویسی تمام شد، فایل های نهایی سایت را قبل از انتشار عمومی روی سرور باید تست شوند و ایردات و مشکلات احتمالی در این مرحله برطرف می شوند. حتی ممکن است مشتری بخواد قابلیت جدیدی را بعد از دیدن نسخه واقعی اضافی یا کم کند که در این مرحله از کار انجام می شود. همچنین تمامی سایت ها از نظر درستی عملکرد در مرورگرهای مختلف و سیستم عامل ها تست می شوند تا مشتریان با مشکلاتی روبرو نشوند.

مرحله ششم: راه اندازی

بعد از طی کردن مراحل قبلی، به راه اندازی سایت رسیده ایم. راه اندازی و اجرای سایت طراحی شده شامل مراحل متعددی است که باید یک چک لیست تهیه کرده و مراحل طراحی سایت مشتری در آن نوشته شود تا چیزی از قلم نیفتاده باشد و مشتری راضی باشد.

مرحله آخر: پشتیبانی و نگهداری سایت

به آخرین مرحله از طراحی سایت رسیده ایم. این مرحله مربوط به پشتیبانی و نگهداری از سایت است که معمولا این مرحله توسط برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات نادیده گرفته می شود. پشتیبانی از سایت بعد از طراحی، باعث جلب رضایت مشتریان می شود. به عبارت دیگر، پشتیبانی از سایت و رفع ایرادات آن احتمال موفقیت سایت در طولانی مدت را بسیار افزایش می دهد.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد اهمیت طراحی سایت ارائه شده و به بررسی مراحل طراحی سایت پرداخته شده است. طراحی سایت شامل مراحل متعددی است که این مراحل باید تا زمان راه اندازی سایت طی شوند. شناخت مراحل طراحی سایت خیلی مهم است و اگر توسعه دهنده با این مراحل آشنایی نداشته باشد، نمی تواند یک سایت طراحی کند. مهم ترین مرحله طراحی سایت، کدنویسی می باشد.

لینک مقاله: https://webflow.com/blog/the-web-design-process-in-7-simple-steps

 

نظرات در مورد آشنایی با مراحل طراحی سایت:

سوال تصادفی