محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

توسعه و پیاده سازی سایت؛ فرایند اجرای قابلیت ها و بررسی عملکردهای سایت! به فرایند ایجاد سایت از صفر طراحی و توسعه سایت گفته می شود. این فرایند شامل طراحی ظاهر و رابط کاربری سایت، برنامه نویسی و توسعه قابلیت ها و عملکرد سایت می شود.

معمولا بیشتر افراد معقتد هستند که هیچ تفاوتی بین طراحی سایت و توسعه سایت وجود ندارد. ولی این مسئله کاملا اشتباه است. یک سری تفاوت هایی میان طراحی سایت و توسعه سایت وجود دارد که باید این تفاوت را بشناسید تا با مشکلی روبرو نشوید. مراحل طراحی سایت باید به صورت دقیق طی شوند. در این مطلب، توضیحاتی در مورد توسعه سایت ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول توسعه و پیاده سازی در طراحی سایت پرداخته شده است.

منظور از توسعه سایت چیست؟

اصول توسعه و پیاده سازی در طراحی سایت

توسعه سایت به فرایند اجرا و راه اندازی سایت گفته می شود که از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین توسعه سایت به عنوان یک فرایند می تواند شامل تخصص های مختفی مانند کار روی سرور، مهندسی سایت، پیکربندی امنیت شبکه و حتی طراحی وب باشد. با این حال، استفاده روزمره از اصطلاح توسعه وب معمولا به کدنویسی یا نوشتن علامت گذاری اشاره دارد و معمولا شامل جنبه های طراحی نمی شود. می توان یک سایت را با رعایت تمام نکات و اصول مهم توسعه داد و آن را برای کاربران آماده کرد. طراحی رابط کاربری یا UI از اهمیت زیادی برخوردار است.

به طور کلی، طراحی سایت یکی از بخش های مهم توسعه وب است. توسعه وب شامل تمام چیزهایی است که برای ساخت یک سایت یا برنامه باید روی آن کار کرد. توسعه وب اصطلاحی است که متخصصان معمولا برای توصیف نوشتن کد، markups و به طور کلی کارهای مرتبط با توسعه بک اند استفاده می کنند. بنابراین، توسع سایت و طراحی وب در برخی از مواقع می تواند به عنوان موضوعات جداگانه محسوب شوند.

مهم ترین اصول توسعه و پیاده سازی سایت

اصول توسعه و پیاده سازی در طراحی سایت

نکته قابل توجه این است که توسعه سایت به فرایند اجرای قابلیت ها و عملکرد سایت گفته می شود. توسعه سایت تنها مربوط به ظاهر و رابط کاربری سایت نیست، بلکه شامل ایجاد و توسعه قابلیت ها و عملکردهای مختلف سایت نیز می شود. بخش تجربه کاربری یا UX نیز در طراحی سایت مهم است. در ادامه به بررسی اصول توسعه و پیاده سازی سایت پرداخته شده است:

• یکی مهم ترین اصول توسعه سایت، برنامه نویسی است. در این مرحله کدهای برنامه نویسی مورد نیاز برای ساخت و عملکرد سایت نوشته می شود.

• یکی دیگر است اصول توسعه سایت، توسعه دقیق Front-End می باشد. توسعه دهندگان باید به بخش فرانت اند توجه زیادی داشته باشند تا سایتشان بدون هیچ عیب و نقصی ظاهر شود. همچنین توسعه Back-End نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

• بعضی از سایت ها به ذخیره و مدیریت داده های مرتبط با سایت دارند. در این حالت پایگاه داده برای ذخیره اطلاعات مانند اطلاعات کاربران، محصولات و مقالات استفاده می شود.

• یکی دیگر از اصول توسعه سایت، انتقال و میزبانی می باشد. بعد از توسعه سایت باید روی یک سرور میزبانی شود تا کاربران بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. در این مرحله کدها و فایل های سایت به سرور انتقال داده می شوند و تنظیمات مربوط به میزبانی سایت انجام می شود.

• بعد از توسعه، سایت باید تست شود تا مدیران سایت ها اطمینان حاصل کنند تا سایتشان عملکرد خوبی دارد و می تواند بدون هیچ مشکلی کار کند.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد توسعه سایت ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول توسعه و پیاده سازی در طراحی سایت پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، توسعه و پیاده سازی سایت یکی از فرایندهای مهمی است که بخشی از طراحی سایت محسوب می شود. در زمان توسعه سایت باید اصول مهمی را رعایت کنید تا با مشکلاتی روبرو نشوید. با این کار سایت شما عملکرد خوبی خواهد داشت.

لینک مقاله: https://www.stovallconstructioninc.com/news/the-construction-site-development-process/

نظرات در مورد آشنایی با اصول توسعه و پیاده سازی در طراحی سایت:

سوال تصادفی