محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

حل کردن مشکلات کراولینگ و ایندکسینگ با سرچ کنسول؛ یکی از کارهای مهمی که می توان با سرچ کنسول انجام داد! سرچ کنسول یکی از ابزارهای کاربردی در بین سئوکاران می باشد که با استفاده از آن می توان وضعیت صفحات سایت را از نظر خزش توسط ربات های گوگل بررسی کرد.

ممکن است سئوکاران و مدیران سایت در زمان کار روی سایت خود با مشکلاتی مانند کراولینگ و ایندکسینگ روبرو شوند. در این حالت آنها به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات خود هستند. می توان این خطاها و اشتباهات را با کمک گوگل سرچ کنسول برطرف کرد. آشنایی با خطاهای سرچ کنسول در سئو سایت در ارومیه خیلی مهم است. در این مطلب، توضیحاتی در مورد خطای کراولینگ و ایندکسینگ در سرچ کنسول ارائه شده و نحوه برطرف کردن این اشتباهات در سرچ کنسول آموزش داده شده است.

خطای کراولینگ و ایندکسینگ در سرچ کنسول

چگونه مشکلات کراولینگ و ایندکسینگ را با سرچ کنسول حل کنیم؟

خطای کراولینگ و ایندکسینگ(currently not indexed) یکی از خطاهایی رایجی است که می توان آن را در بخش Pages سرچ کنسول مشاهده کرد. این خطا مربوط به صفحاتی است که در وضعیت Not indexes قرار دارند. صفحاتی که با این خطا مشخص می شوند، به وسیله ربات های گوگل کراول شده اند، ولی هنوز ایندکس نشده اند. معمولا بسیاری از سایت ها با این خطا روبرو می شوند. با شرکت در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول می توان نحوه رفع این خطا در سرچ کنسول را به طور کامل یاد گرفت.

برای اینکه متوجه دلیل خطای کراول شده ولی ایندکس نشده شوید، باید بدانید که ربات های گوگل برای ایندکس کردن URLها دقیقا چه کاری انجام می دهند. ربات های گوگل URLها را در 3 مرحله بررسی می کنند که این مراحل عبارت هستند از:

1. مرحله اول: کشف یا Discovering

2. مرحله دوم: خزیدن یا Crawling

3. مرحله سوم: نمایه کردن یا Indexing

رفع خطای کراولینگ و ایندکسینگ در سرچ کنسول

نکته قابل توجه این است که برای رفع خطای کراولینگ و ایندکسینگ در گوگل سرچ کنسول پس از آموزش کار با بخش web tools اول باید دید صفحاتی که با این ارور روبرو شده اند به اقدام خاص نیاز دارند یا خیر. برای شناسایی سریع این صفحات، در نمودار گزارش Pages تنها وضعیت Not Indexed را باید فعال کرد و در جدول گزارش، فیلتر Reason را تعیین کرد. با نوشتن اولین حروف کلمه Crawled این ارور در جدول نمایش داده می شود. با کلیک روی ردیف این ارور، لیست صفحاتی را می بینیم که کراول شده ولی ایندکس نشده اند.

چگونه مشکلات کراولینگ و ایندکسینگ را با سرچ کنسول حل کنیم؟

برای اینکه تمام صفحات سایت بدون مشکل ایندکس شوند، باید ساختار لینک سازی داخلی را بهینه کرد. برای صفحات مهم سایت حتما باید از صفحات بالاتر لینک ایجاد شود تا ربات ها مسیرشان را در زمان ایندکس گم نکنند. همچنین باید کیفیت محتوایی که در صفحه قرار دارد، بررسی شود. با بررسی اعتبار دامنه نیز ممکن است ارور کراولینگ و ایندکسینگ می تواند برطرف شود و سایت به خوبی کار کند.

قبل از هر کاری باید بررسی کنید و ببینید که چه صفحاتی این ارور را دریافت کرده اند. سرچ کنسول نقشه سایت و URLهای صفحه بندی را با این خطا نشان می دهد که برای برطرف کردن آن لازم نیست تا کاری انجام دهید. ممکن است برخی از URLها انتهایشان feed/ وجود داشته باشد.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد خطای کراولینگ و ایندکسینگ در سرچ کنسول ارائه شده و نحوه برطرف کردن این اشتباهات در سرچ کنسول آموزش داده شده است. همانطور که گفته شد، خطای currently not indexed یکی از خطاهای رایجی است که سایت ها با آن روبرو می شوند. می توان این ارور را با کمک ابزار گوگل سرچ کنسول برطرف کرد. با شرکت در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول می توان نحوه انجام این کار را یاد گرفت.

لینک مقاله: https://blog.hubspot.com/marketing/google-search-console

نظرات در مورد درس سی و یکم: چگونه مشکلات کراولینگ و ایندکسینگ را با سرچ کنسول حل کنیم؟:

سوال تصادفی