محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش تحلیل total click و total impressions؛ یکی از بخش های مهم و کاربردی در سرچ کنسول!  سرچ کنسول یکی از ابزارهای رایگانی است که شما می توانید با استفاده از آن آمار مهم سایت خودتان را به دست آورده و رتبه سایت خودتان را در نتایج گوگل بالا ببرید.
گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای کاربردی برای تحلیل و آنالیز سایت در بازه های زمانی مختلف است که از بخش های متنوعی به وجود آمده است. هر کدام از این بخش ها اطلاعات مفیدی را در دسترس صاحبان سایت ها قرار می دهند. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با بخش های مهم سرچ کنسول آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد گزارشات بخش Performance برای شما ارائه کنیم و نحوه تحلیل total click و total impressions را به شما یاد دهیم.

آشنایی با گزارشات بخش Performance

نحوه تحلیل total click و total impressions

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش Performance چه کاربردی در سرچ کنسول دارد؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Performance به معنی عملکرد سایت است و در این بخش می توانید اطلاعات زیادی درباره نحوه کارکرد سایت خود به دست آورید. این اطلاعات معمولا به صورت پیش فرض روی 3 ماه قبل تاکنون قرار دارد. همچنین در این بخش نموداری را می بینید که در کنار آنها اعداد قرار گرفته اند و می توانید با استفاده از آن وضعیت سایت خودتان را بررسی کنید. اگر می خواهید با این بخش آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.
اگر شما فرایند اجرای گوگل سرچ کنسول را به درستی انجام داده باشید، اطلاعات عملکرد سایت شما به شکل کاملا مشخص و دقیق در گزارشات Performance به شما نشان داده می شوند. این گزارشات شامل تعداد کلیک ها در یک بازه زمانی مشخص و همچنین تعداد نمایش، میانگین نرخ کلیک، میانگین پوزیشن و.. است. با دستیابی به این اطلاعات می توانید سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید.

نحوه تحلیل total click و total impressions

توجه داشته باشید که گزارشات Performance یکی از بخش های اصلی در گوگل سرچ کنسول پس از آموزش کار با بخش removals است که شما می توانید در این بخش تعداد کلیک های سایت خودتان را مشاهده کنید. همچنین می توانید در این بخش میزان total click و total impressions سایت خودتان را تحلیل کنید. در ادامه نحوه دسترسی به این بخش و نحوه تحلیل وضعیت سایت را به شما یاد می دهیم:
بخش total click: این بخش به تعداد کلیک های کاربران روی آدرس سایت شما در گوگل مربوط می شود. شما می توانید با دانستن تعداد کلیک ها، سایت خودتان را از نظر سئو بهینه کنید. زمانی که روی این گزینه در گوگل سرچ کنسول کلیک می کنید، صفحه ای مانند تصویر پایین برای شما باز می شود. شما می توانید در این بخش متوجه شوید که در بازه زمانی مشخص شده در مجموع چند بار در نتایج گوگل به کاربران نشان داده شده اید.

نحوه تحلیل total click و total impressions

بخش total impressions: این قسمت به شما نشان می دهد که لینک سایت شما چقدر در نتایج گوگل نشان داده شده است. اگر قسمت total click را در جدول Performance فعال کنید، می بینید که چند بار لینک سایت شما به کاربران نشان داده شده و چند بار کاربران علاقه داشتند تا روی آن کلیک کنند و وارد سایت شوند. در اصل همان مفهوم نرخ CTR را بیان می کند. به طور پیش فرض سرچ web گوگل در دسکتاپ 10 نتیجه را نشان می دهد. اگر کاربر کوئری مورد نظر شما را جستجو کند و لینک شما در رتبه 10 باشد، خواه کاربر اسکورل کرده یا نکند برای لینک شما یک ایمپرشن ثبت می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد گزارشات بخش Performance برای شما ارائه کنیم و نحوه تحلیل total click و total impressions را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، گزارش Performance یکی از بخش های مهم در ابزار سرچ کنسول است که می توانید از این بخش استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه تحلیل total click و total impressions را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

لینک مقاله: https://blog.hubspot.com/marketing/google-search-console

 

نظرات در مورد درس بیست و هفتم: آموزش تحلیل total click و total impressions:

سوال تصادفی