محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش بخش HTTPS در گوگل سرچ کنسول؛ یکی از بخش های مهم و کاربردی در این ابزار! گزارشات HTTPS در ابزار سرچ کنسول نشان می دهد که چه تعداد از صفحات سایت HTTP و چه تعداد HTTPS هستند. شما با اطلاع از این موضوع می توانید عملکرد بهتری داشته باشید.
در حال حاضر بیشترین ترافیک اینترنتی توسط مرورگرها انجام می شود و کاربران همیشه به دنبال امنیت اطلاعات و داده های خودشان در حوزه وب هستند. گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهایی است که می توانید از آن برای سئوی سایت خودتان استفاده کنید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با بخش های مختلف این ابزار آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش گزارشات HTTPS در گوگل سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم.

بخش گزارشات HTTPS در گوگل سرچ کنسول

گزارشات HTTPS در گوگل سرچ کنسول

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش HTTPS در گوگل سرچ کنسول چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که بخش گزارشات HTTPS در ابزار سرچ کنسول به کاربران نشان می دهد که چه تعداد از صفحات ئب HTTP بوده و چه تعداد HTTPS هستند. استفاده از لینک HTTPS در وبسایت و صفحات آن به منظور امنیت سایت و کاربر برای گوگل خیلی مهم است. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید و اطلاعات مفیدی را به دست آورید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.
جالب است بدانید، در بخش گزارشات HTTPS در سرچ کنسول می توانید سایت HTTP خودتان را به نوع HTTPS تبدیل کرده و سئوی صفحات خودتان را آسان تر کنید. برای این کار باید مراحل مختلفی را در ابزار سرچ کنسول طی کنید تا به نتایج خود برسید. استفاده از بخش HTTPS برای ارتباطات آنلاین خیلی مهم است؛ چون باعث افزایش امنیت اطلاعات شما و اطلاعات بانکی می شود.

نحوه کار با بخش HTTPS در سرچ کنسول

توجه داشته باشید که تبدیل سایت های HTTP به HTTPS در سرچ کنسول امکان پذیر است و شما می توانید از این قابلیت استفاده کنید که پس از آشنایی با قسمت page experience یکی از مهمترین قسمت هاست. اگر ایندکس نسخه HTTPS با موفقیت انجام نشود، به صورت خطا با جزئیات در سرچ کنسول نشان داده می شود تا با رفع این هشدارها تمام صفحات سایت شما با نسخه HTTPS نشان داده شوند. برای تبدیل صفحات HTTP خود به HTTPS باید مراحل مختلفی را طی کنید که در ادامه این مراحل را به شما یاد می دهیم:
مرحله اول: برای تغییر آدرس صفحات سایت خود و تبدیل آن به HTTPS باید به گوگل سرچ کنسول مراجعه کرده و مطمئن شوید تا نسخه جدید سایت شما با آدرس و پروتگل جدید روی سرور قرار داده شده است. سپس باید در صفحه اصلی سرچ کنسول روی گزینه Add a property کلیک کنید.

گزارشات HTTPS در گوگل سرچ کنسول

مرحله دوم: بعد از کلیک روی این گزینه اگر می خواهید آدرس سایت خودتان را به HTTPS تبدیل کنید، باید دامنه خودتان را در سرچ کنسول تایید کنید. برای این کار نیز باید آدرس سایت خودتان را به https به همان شکلی که در بخش تنطظیمات قرار دارد، وارد کنید.
مرحله سوم: در این مرحله شما باید دامنه جدید خودتان را با استفاده از HTTPS وارد کرده و بعدا آن را تایید و ورفای کنید. این کار خیلی مهم است، چون باعث می شود تا از مزایای Https بهره مند شوید.

گزارشات HTTPS در گوگل سرچ کنسول

مرحله چهارم: در این مرحله بعد از تایید دامنه جدید با گواهینامه ssl در گوگل سرچ کنسول، باید تمام اعتبار و سئوی دامنه های قبلی را به دامنه جدید منتقل کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش گزارشات HTTPS در گوگل سرچ کنسول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، بخش HTTPS یکی از بخش های مهم و کاربردی در گوگل سرچ کنسول است که شما می توانید در این بخش آدرس صفحات سایت خودتان را از http با https تبدیل کرده و اعتبار سایت خودتان را بالا ببرید.

لینک مقاله: https://localiq.co.uk/blog/what-is-search-console-and-why-is-it-vital-for-your-website

 

نظرات در مورد درس بیست و هشتم: آموزش تحلیل اطلاعات بخش HTTPS در گوگل سرچ کنسول:

سوال تصادفی