محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول؛ یکی از موارد مهم که برای بررسی سایت از نظر گوگل کاربرد دارد! بهتر است بدانید، ابزار گوگل سرچ کنسول به کارشناسان سئو این امکان را می دهد تا به اطلاعات مهمی از سایت دسترسی پیدا کنند. شما باید بتوانید سایت خودتان را در سرچ کنسول ثبت کنید.

اگر شما نیز در حوزه وب فعال هستید، احتمالا اسم گوگل سرچ کنسول را شنیده اید. این سرویس نوعی نرم افزار تحت وب است که به شما کمک می کند تا سایت خودتان را مدیریت کرده و عملکرد آن را بهبود ببخشید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با ابزار سرچ کنسول آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استفاده از سرچ کنسول در سئو برای شما ارائه کنیم و نحوه ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول را به شما یاد دهیم.

استفاده از سرچ کنسول در سئو

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای رایگانی است که با استفاده از این ابزار می توانید به اطلاعات مهمی دسترسی پیدا کنید که هیچ ابزاری آنها را ارائه نمی دهد. زمانی که یک نفر می خواهد سایتی را طراحی کند، باید نحوه اضافی کردن سایت به سرچ کنسول را یاد بگیرد تا به تمامی امکانات و قابلیت های این سایت دسترسی داشته باشد. با استفاده از ابزار سرچ کنسول می توانید وضعیت فعلی سایت خودتان را بررسی کرده و آن را مدیریت کنید. با شرکت در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول می توانید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید.

شما برای اینکه بتوانید از سرچ کنسول برای سئوی سایت خودتان استفاده کنید، اول باید سایت را در این ابزار ثبت کنید. برای اینکه بتوانید با سرچ کنسول کار کنید، به دانش و مهارت زیادی نیاز نخواهید داشت. تنها کاری که بعد از ثبت سایت خود در این ابزار باید انجام دهید این است که زمان بگذارید و ساختار سایت خودتان را به طور کامل بررسی کنید. شما می توانید با انجام کارهای زیر، شرایط سایت خودتان را بهبود دهید:

• ثبت سایت در سرچ کنسول

• اضافی کردن مالکیت سایت

• مطالعه راهنمایی های سرچ کنسول

• یادگیری نحوه کار با سرچ کنسول

• مشخص کردن استراتژی سئو

مراحل ثبت سایت در سرچ کنسول

توجه داشته باشید که ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول یکی از کارهای مهم قبل از آموزش کار با بخش removals است که شما باید این کار را به درستی انجام دهید. اتصال سایت به سرچ کنسول کار خیلی سخت و پیچیده ای نیست و برای این کار کافی است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی مراحل ثبت سایت در سرچ کنسول بپردازیم:

1. مرحله اول: ورود به سایت سرچ کنسول

شما برای اتصال سایت خود به سرچ کنسول، اول باید به سایت سرچ کنسول به نشانی Google Search Console مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خودتان شوید. بعد از اینکه وارد این سایت شدید، صفحه ای مانند تصویر پایین را می بینید که در این صفحه باید روی گزینه Start Now کلیک کنید.

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

2. مرحله دوم: انتخاب Add Property

 بعد از اینکه روی گزینه Start Now کلیک کردید، شما باید در صفحه باز شده، روی گزینه Add Property کلیک کنید. شما می توانید تا هزار عدد Property را به حساب کاربری سرچ کنسول خود متصل کرده و آنها را بررسی کنید. در تصویر زیر این بخش نشان داده شده است.

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

3. مرحله سوم: انتخاب روش اتصال

در این مرحله از اتصال سایت خود به گوگل سرچ کنسول، شما باید روش اتصال سایت خودتان را مشخص کنید. همانطور که در تصویر پایین نیز مشاهده می کنید، شما می توانید از دو روش برای اتصال سایت خود استفاده کنید که یکی از این روش ها Domain و دیگری URL Prefix است. روش Domain بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، ولی برای استفاده از آن باید از DNS استفاده کنید.

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

4. مرحله چهارم: احراز هویت مالک سایت

در مرحله آخر برای اتصال سایت به ابزار سرچ کنسول، شما باید مالکیت دامنه سایت خودتان را به موتور جستجوگر گوگل ثابت کنید. بهتر است بدانید، شما با اتصال وبسایت در سرچ کنسول به اطلاعات مهمی از سایت دسترسی پیدا خواهید کرد. بنابراین، باید مشخص کنید که مالک سایت هستید. شما می توانید با کمک روش های مختلفی، مالکیت سایت خودتان را اثبات کنید.

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استفاده از گوگل سرچ کنسول برای سئو برای شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل اتصال سایت به سرچ کنسول بپردازیم. همانطور که گفته شد، گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای کاربری در گوگل است که شما می توانید با استفاده از آن به اطلاعات خیلی مهمی دسترسی پیدا کنید. اگر می خواهید نحوه اتصال سایت به سرچ کنسول را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

لینک مقاله: https://blog.hubspot.com/marketing/google-search-console

نظرات در مورد درس بیست و نهم: چگونه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنیم؟:

سوال تصادفی