محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

مدیریت خطاهای 404 در گوگل سرچ کنسول؛ یکی از کارهای مهمی که می توان با سرچ کنسول انجام داد! خطاهای 404 به خطاهایی گفته می شوند که مرورگر در زمان مواجهه با یک آدرسی که وجود خارجی نداشته نشان می دهد. دلیل ایجاد خطای 404  حذف شدن یک صفحه از سایت و وارد کردن لینک نادرست از صفحات داخلی سایت است.

گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در سئو است که می توان با استفاده از آن کارهای مختلفی انجام داد. یکی از مهم ترین کارها، مدیریت و رفع خطاهای 404 است. اگر سایت شما دچار خطای 404 شده است، باید با گوگل سرچ کنسول این خطاها را رفع کنید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، بهتر است نحوه انجام این کار را یاد بگیرید. در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارور 404 ارائه شده و نحوه مدیریت خطاهای 404 در گوگل سرچ کنسول آموزش داده شده است.

خطای 404 چیست؟

خطاهای 404 در گوگل سرچ کنسول

خطای 404 یکی از مشکلاتی است که وقتی یک صفحه را در اینترنت سرچ می کنیم، با آن مواجه می شویم. این خطا با جمله Not Found نشان داده می شود و به این معنی است که سرور نمی تواند صفحه مورد نظر را پیدا کند. این ارور یک خطای کد وضعیت HTTP است. یعنی سرور خطا را تشخیص داده و در قالب یک عدد 3 رقمی آن را به عنوان پاسخ به کاربر نشان می دهد. همچنین ارور 404 معمولا زمانی نشان داده می شود که محتوای سایت حذف شده یا به URL دیگری منتقل شده است. با شرکت در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول می توان نحوه رفع خطای 404 را یاد گرفت.

سایت های زیادی با وجود اینکه محتوایشان حذف یا منتقل شده، همچنان در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شوند. بسیاری از ادمین های سایت به صورت مرتب لینک های خارجی خودشان را چک نمی کنند، در نتیجه یک لینک کارآمد به راحتی می تواند به یک لینک مرده تبدیل شود.

نحوه مدیریت خطاهای 404 در گوگل سرچ کنسول

ارور 404 که معمولا همه سایت ها با آن درگیر هستند و جزو پرتکرارترین مشکلات در لیست ارورهای بخش Pages در سرچ کنسول محسوب می شود و رفع آن بعد از تحلیل اطلاعات بخش HTTPS در گوگل سرچ کنسول یکی از مهمترین مسائل است. این خطا می گوید که یک URL را از طریق نقشه سایت ارسال کردید که وجود ندارد و ربات های گوگل نتوانستند آن را پیدا کنند. شما باید سعی کنید تا خطای 404 را در سرچ کنسول رفع کنید. برای این کار اول باید دلیل خطای 404 را بدانید. در ادامه مراحل رفع خطای 404 در سرچ کنسول را به شما یاد می دهیم:

1. بررسی تنظیمات وب: اگر صفحه ای را حذف کردید و سرور همچنان کد 200 را برمی گرداند، اول باید مطمئن شوید که URL دیگری در فایل سایت مپ وجود ندارد. اگر همچنان این مشکل وجود داشته باشد، به خاطر مشکل در پیکربندی سرور است که باید رفع شوند.

2. بررسی تغیر مسیر و ریدایرکت: تمام تغییر مسیرهای مربوط به URLهایی که این خطا را گرفتند بررسی کنید و اگر لازم است آنها را بروز رسانی کنید.

3. نو ایندکس کردن صفحات خالی: برای اینکه خطای 404 را در سرچ کنسول رفع کنید، باید صفحات خالی را نو ایندکس کنید. معمولا این صفحات چون محتوای کمی دارند، از نظر ربات های گوگل Soft 404 هستند.

4. بررسی دسترسی ربات های گوگل: در برخی از مواقع ممکن است به دلیل مسدود کردن دسترسی ربات های گوگل به URL این خطا را ببینید. پس حتما فایل robots.txt را نیز چک کنید تا مطمئن شوید به اشتباه دسترسی ربات های گوگل بسته نشده.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارور 404 ارائه شده و نحوه مدیریت خطاهای 404 در گوگل سرچ کنسول آموزش داده شده است. همانطور که گفته شد، ارور 404 یکی از خطاهای رایجی است که سایت ها با ان روبرو می شوند و می توان آن را با استفاده از سرچ کنسول برطرف کرد. با شرکت در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول می توان نحوه برطرف کردن خطای 404 را یاد گرفت.

نظرات در مورد درس سی ام: مدیریت خطاهای 404 در گوگل سرچ کنسول:

سوال تصادفی