آشنایی با دستور Map در جاوا اسکریپت؛ یکی از مباحث مهم و در عین حال جذاب! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید دستور Map در جاوا اسکریپت چیست؟ چگونه می توان از این دستور استفاده کرد؟ این دستور چه کمکی به توسعه دهندگان می کند؟
جاوا اسکریپت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در دنیاست که شما می توانید با استفاده از این زبان پروژه های متعددی را طراحی و راه اندازی کنید. در زبان جاوا اسکریپت شما می توانید با دستورات و متدهای مختلفی کار کنید. یکی از این دستورات مهم، دستور Map است. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با دستور Map آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Map در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور Map را به شما یاد دهیم.

دستور Map در جاوا اسکریپت چیست؟

آموزش کار با دستور Map در جاوا اسکریپت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور Map چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دستور Map یکی دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکرپیت است که شما می توانید از این دستور استفاده کنید. از دستور Map در جاوا اسکریپت برای کار روی آرایه ها استفاده می شود. به این شکل که این دستور یک آرگومان به صورت یک تابع کال بک دریافت کرده، ان را روی تک تک عناصر آرایه اجرا می کند و در پایان نتیجه را به شکل یک آرایه جدید برمی گرداند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این دستور به دست آورید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.
جالب است بدانید، تابع Map در جاوا اسکریپت هیچ تاثیر جانبی روی آرایه ای که روی آن اجرا شده نمی گذارد و تنها یک آرایه جدید را تشکیل می دهد. به طور کلی، دستور Map امکان چرخیدن و تکرار در ساختاری مانند آرایه که خاصیت iterating را دارد فراهم می کند و نیازی نیست حلقه تکرار را خودمان تعریف کنیم. این دستور به طور کلی می تواند سه پارامتر را دریافت کند.

چگونه با دستور Map کار کنیم؟

آموزش کار با دستور Map در جاوا اسکریپت

توجه داشته باشید که پس از آشنایی با کلاس ها در جاوا اسکریپت، دستور Map یکی از پرکاربردترین متدها در جاوا اسکریپت و سایر زبان های برنامه نویسی است که با آن می توانید کارهای مختلفی روی سایت انجام دهید. متد Map تابع دریافتی را به ترتیب از ابتدای آرایه تا انتها روی عناصر اعمال می کند. طول آرایه ای که Map برمی گرداند برابر است با طول اولیه آرایه ای که روی آن اجرا شده است. به این ترتیب، شما نمی توانید با تابع کال بک این دستور طبق شرایط آرایه ای با طول کمتر یا بیشتر دریافت کنید.
تحت هر شرایطی دستور Map باید به ازای هر عنصر ارایه مورد نظر یک مقدار در آرایه تولیدی جدید برگرداند. تنها وقتی از دستور Map استفاده کنید که بخواهید طبق الگو مشخص کارهایی را روی یک ارایه انجام داده و یک ارایه جدید برگردانید. در صورتی که هدف شما با توجه به عملکرد Map نیست، بهتر است از forEach استفاده کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Map در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور Map را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، دستور Map یکی دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که شما می توانید از این دستور استفاده کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این دستور به دست آورید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

 

نظرات: