آموزش کار با عملگرهای منطقی و مقایسه ای؛ استفاده از مقادیر در جاوا اسکریپت! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ عملگرهای منطقی در جاوا اسکریپت چیست؟ عملگرهای مقایسه ای چطور؟ چگونه می توان از عملگرهای منطقی و مقایسه ای استفاده کرد؟
جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از این زبان پروژه های خودشان را طراحی و راه اندازی کنند. این زبان شامل عملگرها و دستورات مختلفی است که می توانید از این عملگرها استفاده کنید و سایت های خودتان را کدنویسی کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این عملگرها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عملگرهای منطقی و مقایسه ای برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این عملگرها را به شما یاد دهیم.

آشنایی با عملگرهای منطقی در جاوا اسکریپت

عملگرهای منطقی و مقایسه ای

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که عملگر منطقی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که عملگرهای منطقی از جمله دستورات شرطی مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت هستند که شما می توانید از این دستورات استفاده کنید. همچنین عملگرهای منطقی برای تشخیص غلط بودن مورد استفاده قرار می گیرند. توسعه دهندگان نیز از عملگرهای منطقی برای تعیین منطق بین متغیرها و یا مقادیر استفاده می کنند. اگر می خواهید نحوه کار با عملگرها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.
جالب است بدانید، عملگرهای منطقی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت(JS) روی عبارات منطقی عمل می کنند و نتیجه آنها نیز یک مقدار بولی است. از این عملگرها معمولا برای شرط های پیچیده استفاده می شود. مقادیر بولی می توانند False یا True باشند. این عملگر تنها در صورتی مقدار true را نشان می دهد که هر دو عملوند مقدارشان true باشد. در غیر این ورت تمام ترکیب های بعدی False خواهد شد.

آشنایی با عملگرهای مقایسه ای

عملگرهای منطقی و مقایسه ای

عملگرهای مقایسه ای مثل عملگرهای محاسباتی نیز از جمله دستورات شرطی در زبان برنامه نویسی JS هستند که در دستورات منطقی به منظور تشخیص برابری یا تفاوت بین متغیرها مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که از عملگرهای مقایسه ای برای مقایسه مقادیر استفاده می شود. نتیجه این مقادیر یک مقدار بولی است. این عملگرها اگر نتیجه مقایسه دو مقدار درست باشد، میزان true و اگر نتیجه مقایسه اشتباه باشد، مقدار False را نشان می دهند. این عملگرها معمولا در دستورات شرطی مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب که باعث ادامه یا توقف دستور شرطی در پروژه جاوا اسکریپت می شوند. شما نیز می توانید با یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، نحوه کار با عملگرهای مقایسه ای را یاد بگیرید و بتوانید پروژه های خودتان را توسعه دهید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عملگرهای منطقی و مقایسه ای برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این عملگرها را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که شامل عملگرهای زیادی است که می توانید از آنها استفاده کنید. از جمله از این عملگرها می توان به عملگرهای منطقی و عملگرهای مقایسه ای اشاره کرد.

 

نظرات: