معرفی و آموزش Modules در برنامه نویسی؛ آشنایی با ماژول های مهم در جاوا اسکریپت! آیا می خواهید با Modules آشنا شوید؟ آیا می دانید ماژول در جاوا اسکریپت چه کاربردی دارد؟ چگونه می توان از ماژول ها استفاده کرد؟ انواع ماژول ها در جاوا اسکریپت کدامند؟
جاوا اسکریپت یکی از زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید از این زبان استفاده کرده و سایت مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. اگر با زبان جاوا اسکریپت کار می کنید، احتمالا موقع جستجو در اینترنت یا خواندن مقالات این حوزه به کلمه هایی مانند ماژول برخورد کرده اید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با ماژول ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Modules در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با ماژول ها در جاوا اسکریپت را به شما یاد دهیم.

Modules در جاوا اسکریپت چیست؟

Modules در جاوا اسکریپت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که Modules چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Modules یا ماژول یکی از موارد مهم در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که می توانید از این ماژول ها استفاده کرده و پروژه خودتان را طراحی کنید. امروزه تقریبا هر برنامه کوچک و بزرگی از این ویژگی ها بهره می برد. درک ماژول ها و نحوه کاربرد آنها در جاوا اسکریپت اهمیت زیادی دارد. چون ابزارهای امروزی مانند فریم ورک ها خیلی زیاد از این ویژگی استفاده می کنند. اگر می خواهید نحوه کار با ماژول ها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.
جالب است بدانید، یک ماژول(Module) معمولا مستقل از قسمت های برنامه عمل می کند. در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت هر ماژول به صورت یک فایل جداگانه ذخیره می شود و می تواند بدون مشکل به یک ماژول دیگر و یا به هسته برنامه اضافی و یا برداشته شود. اجزای یک ماژول فقط در خود ماژول قابل دسترسی هستند. ماژول ها می توانند یکدیگر را لود کرده و به وسیله توابع خاصی مانند export و import بین هم عملکردی را رد و بدل کنند. به کمک صدا زدن تابعی از یک ماژول در ماژول دیگر می توان از قابلیت آنها استفاده کرد.

نحوه کار با ماژول ها در جاوا اسکریپت

Modules در جاوا اسکریپت

پس از آشنایی با توابع در جاوا اسکریپت ماژول ها یکی دیگراز مفاهیم مهم در جاوا اسکریپت میباشد. توجه داشته باشید که ماژول در لغت به معنی بخش است. وقتی که پروژه جاوا اسکریپت ما بزرگ می شود، مجبور می شویم این پروژه را به فایل های مختلفی تقسیم کنیم و نمی توانیم تمام پروژه را در یک فایل بنویسیم. به هر کدام از این فایل ها یک ماژول گفته می شود، چون بخشی از کد ما را داخل خود دارند. هر ماژول می تواند یک کلاس یا تعدادی از توابع یا برخی اطلاعات پایگاه داده یا ثابت ها و یا هر بخشی از کد را داشته باشد.
هر ماژول یک فایل در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که کدهای آن را export می کند و هیچ مفهوم پیشرفته ای ندارد. شما می توانید در زبان جاوا اکریپت با استفاده از دستورات import و export با ماژول ها کار کنید، به صورتی که اولی برای وارد کردن یک ماژول در ماژول دیگر و دومی برای خروجی گرفتن از یک ماژول استفاده می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Modules در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با ماژول ها در جاوا اسکریپت را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، ماژول یکی از بخش های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که شما می توانید از این ماژول ها استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با ماژول ها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

 

نظرات: