آموزش کار با آرایه ها در جاوا اسکریپت؛ یکی از مفاهیم اساسی در زبان برنامه نویسی JavaScript! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ منظور از آرایه ها در جاوا اسکریپت چیست؟ روش ها استفاده از آرایه ها در جاوا اسکریپت کدامند؟ چرا باید با متدهای آرایه در جاوا اسکریپت آشنا شویم؟

جاوا اسکریپت یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی در حوزه وب است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های مختلفی را طراحی و راه اندازی کنید. مانند هر زبان دیگری می توانید از متدهای آرایه در جاوا اسکریپت نیز استفاده کنید و ظاهر سایت خودتان را به شکل دلخواه تغییر دهید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با آرایه ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آرایه ها در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های استفاده از آرایه ها در جاوا اسکریپت بپردازیم.

منظور از آرایه در جاوا اسکریپت چیست؟

آموزش کار با آرایه ها در جاوا اسکریپت

احتمالا از خودتان پرسیده باشد که منظور از آرایه در جاوا اسکریپت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که آرایه ها در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت(JavaScript) نوعی متغیر در برنامه نویسی محسوب می شود که از آنها برای ذخیره عناصر استفاده می شود. همچنین آرایه ها در انواع مختلف زبان های برنامه نویسی مفید خواهند بود. برخلاف بسیاری از زبان های دیگر که در آنها آرایه مرجعی برای چندین متغیر است، در جاوا اسکریپت آرایه متغیری واحد محسوب می شود. اگر می خواهید نحوه کار با آرایه ها را در جاوا اسکریپت یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

جالب است بدانید، آرایه در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک متغیر است که به کاربران این امکان را می دهد تا تعدادی از عناصر مختلف را ذخیره کنند. علاوه بر این، آرایه ها داده ها را به عنوان عناصر ذخیره کرده و در صورت نیاز آنها را بازیابی می کنند. ساختمان داده ها آرایه به طور گسترده در تمام زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می شود. موقعیت هر عنصری در ارایه به عنوان اندیس یا شاخص آن عنصر شناخته می شود. در زبان جاوا اسکریپت، اندیس آرایه با صفر شروع می شود و می تواند با آن کار کرد.

روش های استفاده از آرایه ها در جاوا اسکریپت

آموزش کار با آرایه ها در جاوا اسکریپت

همانطور که گفته شد پس از آشنایی با توابع در جاوا اسکریپت، در جاوا اسکریپت نیز مانند سایر زبان های برنامه نویسی، شما می توانید با روش های مختلفی از آرایه ها استفاده کنید و متغیرهای سایت خودتان را به طور کامل تغییر دهید. شما می توانید با متدها و روش های مختلفی از آرایه ها استفاده کنید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی روش های استفاده از آرایه ها در جاوا اسکریپت بپردازیم:

• متد Push

یکی از روش های استفاده از آرایه ها در جاوا اسکریپت، اضافی کردن عنصر یا تگ به انتهای آرایه با متد push است. این متد در آرایه های جاوا اسکریپت، عنصری را به انتهای آرایه اضافی می کند. همچنین به دلیل اینکه آرایه در جاوا اسکریپت اشیایی قابل تغییر است، می توان خیلی ساده عناصر را از آرایه حذف و یا به آن اضافی کرد.

• متد Unshift

یکی دیگر از متدهای آرایه در جاوا اسکریپت، متد Unshift است. بهتر است بدانید، متد Unshift عنصر یا عناصری را به ابتدای ارایه اضافی می کند و سینتکس آن به شکل زیر است. در این مورد عناصر item به ابتدای آرایه اضافی می شوند و تغییراتی در ظاهر سایت اعمال می کنند.

• متد pop

متد pop نیز یکی دیگر از متدهای کاربردی در آرایه های زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که می توانید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که متد pop در جاوا اسکریپت عنصری را از انتهای آرایه در جاوا اسکریپت حذف می کند و سینتکس آن به شکل خاصی است. این متد هیچ پارامتری را نمی گیرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آرایه ها در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های استفاده از آرایه ها در جاوا اسکریپت بپردازیم. همانطور که گفته شد، آرایه ها در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت(JavaScript) نوعی متغیر در برنامه نویسی محسوب می شود که از آنها برای ذخیره عناصر استفاده می شود. متدهای مختلفی در آرایه ها وجود دارند که از جمله از این متدها می توان به متد pop، Unshift و متد Push اشاره کرد.

نظرات: