آموزش کار با دستور IF؛ یکی از دستورات شرطی مهم در جاوا اسکریپت! آیا می خواهید با این دستور شرطی آشنا شوید؟ آیا می دانید دستور IF در جاوا اسکریپت چیست؟ چگونه می توان از این دستور شرطی استفاده کرد؟ دستور شرطی IF چه کاربردی در حوزه وب دارد؟
جاوا اسکریپت یکی از زبان های برنامه نویسی رایج در حوزه وب است که شما می توانید با استفاده از این زبان برنامه نویسی سایت های مختلفی را طراحی و راه اندازی کنید. در زبان جاوا اسکریپت دستورات شرطی مختلفی وجود دارند که شما می توانید از این دستورات استفاده کرده و سایت خودتان را بهینه سازی کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با دستورات زبان جاوا اسکریپت آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور IF در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور شرطی IF را به شما یاد دهیم.

دستور IF در جاوا اسکریپت چیست؟

آموزش کار با دستور IF در جاوا اسکریپت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور IF در جاوا اسکریپت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دستور IF یکی دستورات شرطی مهم و پرکاربرد در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که شما می توانید از این دستور استفاده کرده و سایت های خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. دستور IF در جاوا اسکریپت، شرایط داخل پرانتز را بررسی می کند. اگر شرط برقرار یا صحیح باشد، مقدار true را برمی گرداند و کد بدنه دستور IF اجرا می شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دستور IF به دست آورید، باید در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.
جالب است بدانید، اگر شرط در جاوا اسکریپت نادرست باشد، مقدار False را برمی گرداند و کد بدنه دستور IF نادیده گرفته می شود. دستور IF نوعی دستور شرطی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که به کاربر این امکان را می دهد تا بلوک های مختلف کد را بر اساس درست یا نادرست بودن شرطی اجرا کند. وقتی شرط داخل دستور IF به درستی بررسی شود، کد داخل بلوک IF مربوطه اجرا می شود. اگر شرط اشتباه باشد، کد داخل بلوک Else اجرا می شود.

چگونه با دستور شرطی IF کار کنیم؟

آموزش کار با دستور IF در جاوا اسکریپت

در زمان برنامه نویسی با زبان جاوا اسکریپت یکی از موارد اصلی که پس از آموزش کار با event یا رویدادها باید آن را درک کنید، دستور شرطی IF است. برای ایجاد انطباق کد شما با شرایط خاصی که خودتان مشخص می کنید، مورد استفاده قرار می گیرد. عبارت های اگر، دیگری اگر و دیگری عبارت های شرطی هستند که آنها در صورت تحقق یک شرط کد را اجرا می کنند. در صورت غلط بودن شرط دستورات، دستور JavaScript Else یک بلوک از کد را اجرا می کند.
توجه داشته باشید که دستور IF برای جاوا اسکریپت بسیار ساده است. هنوز هم ممکن است یادآوری آن همان درک نحوه استفاده از آن در عمل نباشد. دکمه های Try it Live به شما کمک می کند تا هر کدام از آنها را در یک ویرایشگر کد باز کنید و کمی با آنها بازی کنید تا ایده بهتری از این مفهوم به دست آورید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور IF در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور شرطی IF را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، دستور IF در جاوا اسکریپت، شرایط داخل پرانتز را بررسی می کند. اگر شرط برقرار یا صحیح باشد، مقدار true را برمی گرداند و کد بدنه دستور IF اجرا می شود. اگر می خواهید نحوه کار با دستور IF را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

 

نظرات: