آموزش کار با event یا رویدادها؛ یکی از مفاهیم اساسی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چگونه می توان با eventها کار کرد؟ کار با رویدادها در جاوا اسکریپت چه مزایایی دارد؟ انواع رویدادها در جاوا اسکریپت کدامند؟

جاوا اسکریپت یکی از مدل های زبان برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. جاوا اسکریپت شامل رویدادهای مختلفی است که می توانید از این رویدادها استفاده کنید و سایت خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. اگر شما قصد طراحی سایت را دارید، باید با رویدادها در جاوا اسکریپت آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد event یا رویدادها در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع رویدادها در جاوا اسکریپت بپردازیم.

Event یا رویداد در جاوا اسکریپت چیست؟

آموزش کار با event یا رویدادها

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که event در جاوا اسکریپت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که event یا رویداد در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به معنی اتفاقی است که در سایت رخ می دهد که عامل آن می تواند کاربر یا بارگذاری کامل یک صفحه باشد. توجه داشته باشید که رویدادهای HTML چیزهایی هستند که روی عنصرهای HTML اتفاق می افتند. زمانی که جاوا اسکریپت در صفحات HTML استفاده شده است، جاوا اسکریپت می تواند نسبت به این رویدادها عکس العمل نشان دهد. اگر می خواهید نحوه کار با رویدادها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

جالب است بدانید، رویدادها یا eventها زمانی رخ می دهند که کاربر یا مرورگر یک صفحه را دستکاری می کند. زمانی که یک صفحه بارگذاری می شود، یک رویداد فراخوانی می شود. زمانی که کاربر روی یک کلید کلیک می کند، فرایند کلیک کردن نیز یک رویداد محسوب می شود. مقال های دیگر برای رویدادها در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می توانند شامل فشار دادن یک کلید، بستن پنجره ای یا تغییر اندازه یک پنجره و سایر موارد باشند.

انواع رویدادها در جاوا اسکریپت کدامند؟

آموزش کار با event یا رویدادها

همانطور که گفته شد، event در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت پس از آموزش کار با دستور where بسیار مهم است و به اقداماتی گفته می شود که در مرورگر انجام می شوند و می توانند توسط کاربر یا خود مرورگر فعال شوند. با استفاده از اجرای رویدادها در جاوا اسکریپت، برنامه نویسان می توانند برنامه ها و سایت های خودشان را تعاملی تر کنند. رویدادهای مختلفی در جاوا اسکریپت وجود دارند. در ادامه به بررسی انواع رویدادها در جاوا اسکریپت می پردازیم:

• رویدادهای مربوط به Mouse

یکی از انواع رویدادها در جاوا اسکریپت، رویدادهای مربوط به Mouse هستند. بهتر است بدانید، این رویدادها به مواردی اشاره دارد که کاربران با استفاده از دستگاه های اشاره گر یا Pointing Devices باعث ایجاد آنها می شوند. معروف ترین دستگاه در این دسته بندی ماوس است.

• رویدادهای مربوط به Keyboard

یکی دیگر از انواع رویدادها در جاوا اسکریپت، رویدادهای مربوط به Keyboard هستند. این رویدادها زمانی شکل می گیرند که یک کاربر دکمه خاصی یا هر دکمه ای را روی کیبورد فشار می دهد. در این مجموعه رویداد ما می توانیم با سه event دیگر کار کنیم.

• رویدادهای مربوط به Window

رویدادهای مربوط به Window نیز یکی دیگر از انواع رویدادها در جاوا اسکریپت است. Window به هر محیطی گفته می شود که کدهای اجرا شده شما در آن نشان داده می شوند. این قاب می تواند یک صفحه نمایش 100 اینچی یا یک صفحه نمایش موبایلی کوچک باشد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد event یا رویدادها در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع رویدادها در جاوا اسکریپت بپردازیم. همانطور که گفته شد، event یا رویداد در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به معنی اتفاقی است که در سایت رخ می دهد که عامل آن می تواند کاربر یا بارگذاری کامل یک صفحه باشد. اگر می خواهید نحوه کار با رویدادها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

نظرات: