آموزش کار با عملگرها در PHP؛ الگوریتم هایی که عملیات مختلفی را روی متغیرها اجرا می کنند! آیا می خواهید با این عملگرها آشنا شوید؟ انواع عملگرها در PHP کدامند؟ چگونه می توان از این عملگرها استفاده کرد؟ عملگرها چه کاربردی در زبان برنامه نویسی PHP دارند؟ نحوه کار با عملگرها چگونه است؟

PHP یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از آن وبسایت مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. زبان برنامه نویسی PHP شامل عملگرهای مختلفی است که می توانید از آنها بهره ببرید. عملگرها کارهای مختلفی انجام می دهند. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این عملگردها در PHP آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عملگرها در زبان PHP برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع عملگرها در زبان PHP بپردازیم.

منظور از عملگر در زبان PHP چیست؟

آموزش کار با عملگرها در PHP

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از عملگر در زبان PHP چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که عملگرها در زبان برنامه نویسی PHP در مبحث متغیرها، شروط و حلقه ها کاربرد زیادی دارند و شناخت و نحوه کار کردن با آنها برای برنامه نویسان مهم و ضروری است. شما می توانید از عملگرها در زبان برنامه نویسی PHP استفاده کرده و در ظاهر سایت خودتان تغییراتی اعمال کنید. اگر می خواهید نحوه کار با عملگرها را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

جالب است بدانید، در زبان برنامه نویسی PHP مانند هر زبان دیگری شما می توانید برای بررسی مقادیر یا اعمال تغییرات روی متغیرها، از عملگرها استفاده کنید. عملگرها برای انجام عملیات بر روی متغیرها و مقادیر مورد استفاده قرار می گیرند. مقادیر متغیر می توانند هر نوع داده ای باشد که در کدنویسی برنامه لازم است که در PHP مقدار متغیر نوع آن را تعین می کند. برای مثال اگر متغیری مقدار عددی داشته باشد، نوع آن متغیر نیز به صورت خودکار عدد در نظر گرفته می شود و می توان از آن بهره برد.

انواع عملگرها در زبان PHP کدامند؟

آموزش کار با عملگرها در PHP

همانطور که گفته شد پس از توابع در PHP، عملگرها در زبان برنامه نویسی PHP مقدار متغیرها و نوع آنها را مشخص می کنند و شما می توانید از آنها بهره ببرید. متغیرها در زبان PHP انواع مختلفی دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی انواع عملگرها در زبان PHP بپردازیم:

• عملگرهای حسابی

یکی از انواع عملگرها در زبان PHP، عملگرهای حسابی هستند. با استفاده از عملگرهای حسابی می توان محاسبات ریاضی را انجام داد. وقتی که بخواهیم روی دو عدد عملیات محاسباتی مانند جمع و یا تفریق انجام دهیم، باید از عملگرهای حسابی در زبان برنامه نویسی PHP کمک بگیریم.

• عملگرهای رابطه ای

یکی دیگر از مهم ترین عملگرها در زبان برنامه نویسی PHP، عملگرهای رابطه ای هستند. این نوع عملگرها معمولا در عبارت های شرطی مورد استفاده قرار می گیرند. شما نیز می توانید از عملگرهای رابطه ای یا منطقی در عبارات شرطی استفاده کنید. از جمله از عملگرهای منطقی می توان به عملگرهای AND، OR، XOR، NOT و... اشاره کرد که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند.

• عملگرهای Assignment

یکی دیگر از انواع عملگرها در زبان PHP، عملگرهای Assignment هستند. از این نوع عملگرها برای انتساب یک مقدار به یک متغیر استفاده می شود. زمانی که بخواهیم مقداری را به یک متغیر انتساب دهیم، از این نوع عملگرها استفاده می کنیم. تمام عملگرهای انتساب را می توانید بشناسید و نحوه کار با آنها را یاد بگیرید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عملگرها در زبان PHP برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع عملگرها در زبان PHP بپردازیم. همانطور که گفته شد، عملگرها در زبان برنامه نویسی PHP الگوریتم هایی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها مقدار متغیرها و نوع آنها را مشخص کنید و تغییراتی را روی ظاهر سایت خود اعمال کنید. اگر می خواهید نحوه کار با عملگرها را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

نظرات: