آشنایی و آموزش دستور شرطی IF؛ یکی از مهم ترین دستورات در زبان برنامه نویسی PHP! آیا می خواهید با این دستور آشنا شوید؟ آیا می دانید دستور شرطی IF چیست؟ چگونه می توان از این دستور استفاده کرد؟ چه زمانی بهتر است دستور شرطی IF را در سایت خودمان پیاده سازی کنیم؟
امروزه افراد زیادی نسبت به طراحی سایت روی آورده اند و قصد دارند نحوه کار با زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید. PHP یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی است که می توانید از آن استفاده کنید. در این زبان ممکن است با دستورات شرطی مختلفی روبرو شوید و که هر کدام از این دستورات عملکردهای متفاوتی دارند. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با دستورات شرطی آشنا شوید. یکی از این دستورات، دستور IF است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور شرطی IF برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور IF را به شما یاد دهیم.

دستور شرطی IF چیست؟

آموزش کار با دستور شرطی IF

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور شرطی IF چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که IF یکی از دستورات شرطی در زبان های مختلف برنامه نویسی است که در زبان PHP از آن به طور گسترده استفاده می شود. IF یا همان شرط در برنامه نویسی به این شکل عمل می کند که اگر محاسبه عبارت شرطی دارای مقدار غیر صفر یا True باشد، در این حالت بلوک کدهای مربوطه به گزاره IF اجرا خواهد شد و اگر این عبارت دارای مقدار صفر یا اشتباه باشد، برنامه از بخش شرط در برنامه نویسی عبور می کند و خط بعدی کارها را می خواند.
جالب است بدانید، دستورات شرطی جزء مهم ترین عناصر در برنامه نویسی PHP هستند و در اپلیکیشن ها کاربردهای زیادی دارند. اگر می خواهید نحوه کار با دستور شرطی IF را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید. دستورات شرطی به این شکل کار می کنند که در صورت برقراری شرط، برخی از دستورات دیگری را اجرا می کنند. شما می توانید در کدهای برنامه، دستورات شرطی را بر اساس تصمیم گیری ها و اهداف خودتان مورد استفاده قرار دهید. در زبان PHP دو نوع دستور شرطی IF و Switch را داریم.

نحوه کار با دستور IF در زبان PHP چگونه است؟

آموزش کار با دستور شرطی IF

همانطور که گفته شد پس از آشنایی با معماری MVC، دستور IF یکی از دستورات شرطی مهم در زبان برنامه نویسی PHP است که می تواند دستورات مختلفی را در صورت اجرای شرط های لازم، اجرا می کند. نحوه کار با دستور IF در زبان PHP به این شکل است که در صورتی که تنها یک دستور برای اجرا شدن داشته باشیم، از آن کمک می گیریم.
توجه داشته باشید، زمانی که از دستور شرطی IF استفاده می کنیم، PHP بررسی می کند که آیا شرط درست است یا خیر و یک مقدار Boolean برمی گرداند. به شکلی که اگر شرط درست باشد، True برمی گرداند و دستور اجرا می شود و اگر شرط صحیح یا درست نباشد، مقدار False بر می گرداند و از دستور شرط خارح می شود و به سراغ ادامه کدها در طراحی سایت می رود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور شرطی IF برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور IF را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، IF یکی از دستورات شرطی مهم در زبان برنامه نویسی PHP است که شما می توانید از این دستور استفاده کرده و دستورات لازمی را در سایت اعمال کنید. اگر می خواهید نحوه کار با دستور شرطی IF را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

 

نظرات: