آشنایی با برنامه نویسی شی گرا(OOP)؛ یکی از مهم ترین رویکردهای برنامه نویسی در PHP! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید زبان برنامه نویسی شی گرا چیست؟ کار با زبان برنامه نویسی شی گرا چه مزایایی دارد؟ نحوه ساخت برنامه های OOP چگونه است؟ ساختار برنامه نویسی شی گرا چگونه است؟ مهم ترین اصول برنامه نویسی شی گرا کدامند؟

اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با زبان های برنامه نویسی مختلفی آشنا شوید. اکثر زبان های برنامه نویسی شباهت زیادی به یکدیگر دارند، ولی با وجود تمام این شباهت ها هر کدام قوانین منحصر به فردی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. یکی از اصلی ترین مفاهیم در میان زبان های برنامه نویسی، شی گرایی است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد برنامه نویسی شی گرا برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کار با برنامه نویسی شی گرا بپردازیم.

برنامه نویسی شی گرا چیست؟

برنامه نویسی شی گرا چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که برنامه نویسی شی گرا چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که برنامه نویسی شی گرا یا OOP نوع خاصی از برنامه نویسی است که موجودیت نرم افزار را به صورت شی یا Object می بیند. شما می توانید از برنامه نویسی شی گرا استفاده کرده و اپلیکیشن های کاربردی زیادی را ایجاد کنید. قبل از پیدایش برنامه نویسی شی گرا، برنامه ها معمولا به شکل Procedural یا رویه ای نوشته می شدند. در برنامه نویسی رویه ای برنامه ها به توابع تقسیم می شدند. اگر می خواهید نحوه کار با زبان برنامه نویسی شی گرا را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

جالب است بدانید، برنامه نویسی شی گرا یکی از اصلی ترین رویکردهایی است که در حوزه های مختلفی مانند کامپیوتر، نرم افزار موبایل، بازی و سیستم های شبیه سازی به کار برده می شود. در برنامه نویسی شی گرا ابتدا هدف به صورت مجموعه ای از کلاس ها ایجاد می شود و در ادامه روند ساخت یک اپلیکیشن، آبجکت هایی از این کلاس ها ساخته شده و تغییر پیدا می کنند و مورد استفاده قرار می گیرند. علاو بر این، از این برنامه برای ساختن یک برنامه نرم افزاری در بخش های ساده و قابل استفاده مجدد از نقشه های کد استفاده می شود.

کار کردن با برنامه نویسی شی گرا چه مزایایی دارد؟

برنامه نویسی شی گرا چیست؟

همانطور که گفته شد، برنامه نویسی شی گرا(OOP) یکی از بهترین رویکردها در میان زبان های برنامه نویسی به خصوص برنامه نویسی PHP است که می توانید با استفاده از آن برنامه های تحت وب خودتان را ایجاد کنید. استفاده از زبان برنامه نویسی شی گرا مزیت های زیادی به همراه دارد که در ادامه به بررسی مزایای کار با برنامه نویسی شی گرا می پردازیم:

• یکی از مزایای کار با برنامه نویسی شی گرا(OOP) این است که این برنامه چیزهای پیچیده را به عنوان ساختارهای ساده و قابل تکرار مدل می کند.

• یکی دیگر از مزیت های استفاده از رویکرد برنامه نویسی شی گرا این است که اشیاء را می توان دوباره در برنامه ها و اپلیکیشن ها به کار برد.

• زبان برنامه نویسی شی گرا(OOP) شرایطی را فراهم می کند تا رفتارهای خاص کلاس از طریق چندریختی انجام شود.

• یکی دیگر از مزایای کار با برنامه نویسی شی گرا، امن بودن آن است. این برنامه از اطلاعات خصوصی و محرمانه توسعه دهندگان محافظت می کند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد برنامه نویسی شی گرا برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کار با برنامه نویسی شی گرا بپردازیم. همانطور که گفته شد، برنامه نویسی شی گرا یا OOP نوع خاصی از برنامه نویسی است که موجودیت نرم افزار را به صورت شی یا Object می بیند. اگر می خواهید نحوه کار با برنامه نویسی شی گرا را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

نظرات: