آشنایی با توابع در PHP؛ یکی از مهم ترین مباحث در یادگیری زبان برنامه نویسی PHP! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ منظور از توابع در PHP چیست؟ مهم ترین توابع در زبان برنامه نویسی PHP کدامند؟ چگونه می توان از این توابع استفاده کرد؟ به نظر شما تابع در زبان برنامه نویسی پی اچ پی چگونه کار می کند؟

بهتر است بدانید، توابع در هر زبان برنامه نویسی قدرت و عملیاتی بودن آن زبان را نشان می دهند. اگر شما قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با انواع توابع در پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشید و بتوانید از این توابع استفاده کنید. زبان PHP بیش از 1000 تابع تعریف شده دارد که جزو قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی به شمار می رود. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد توابع در زبان برنامه نویسی PHP برای شما ارائه کنیم و به معرفی مهم ترین توابع در PHP بپردازیم.

عملکرد توابع در زبان پی اچ پی(PHP)

آشنایی با توابع در زبان برنامه نویسی PHP

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که عملکرد توابع در زبان PHP چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تعریف و استفاده از توابع در زبان PHP مشابه با سایر زبان های برنامه نویسی است که که شما می توانید از آنها بهره ببرید. اگر می خواهید نحوه کار با توابع را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزشPHP شرکت کنید. توابع PHP برای افزایش سرعت کدنویسی و همینطور افزایش قدرت عملیاتی این ابزار ارائه شده اند. تابع را می توان یک ماشینی تعریف کرد که یک ورودی را دریافت کرده و بعد از اجرای پردازش مشخص روی آن، یک خروجی را به ما تحویل می دهد.

جالب است بدانید، توابع در زبان برنامه نویسی PHP الگوهایی از قبل ایجاد شده برای انجام پردازش های مشخص هستند. لیست توابع در این زبان شامل تعداد زیادی از پرکاربردترین عملیات محاسباتی، رشته ای و داده ای است که می توانید از آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که توابع در زبان برنامه نویسی PHP از یک نام و پرانتز باز و بسته تشکیل می شوند. یعنی عبارتی که در مقابل پرانتز باز و بسته قرار دارد، معمولا یک تابع است.

معرفی مهم ترین توابع در PHP

آشنایی با توابع در زبان برنامه نویسی PHP

همانطور که گفته شد، توابع در زبان برنامه نویسی PHP کاربردهای زیادی دارند. به کمک تابع های مختلف می توانیم کارهای فوق العاده ای را بدون نیاز به درک پیچیدگی آنها انجام دهیم. در زمان کدنویسی با زبان PHP ممکن است با توابع مهمی روبرو شوید. در ادامه به معرفی مهم ترین توابع در PHP می پردازیم:

• توابع کار با داده ها

یکی از انواع توابع در زبان برنامه نویسی PHP، توابع کار با داده ها است. این توابع آرگومان های از نوع داده و متغیر را دریافت می کنند و طبق نوع تایع، خروجی مناسب را نشان می دهد. یکی از کاربردی ترین توابع مهم در PHP، تابع gettype است. این تابع که برای بررسی نوع داده متغیر وارد شده استفاده می شود. خروجی این تابع نوع داده آرگومان ورودی را تعیین می کند.

• توابع کار با اعداد ریاضی

بهتر است بدانید توابع کار با اعداد ریاضی نیز از جمله مهم ترین توابع مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی PHP است. توابعی مانند MAX که در تعداد آرگومان را می توانیم در آن وارد کنیم و بزرگ ترین مقدار را برای ما برمی گرداند. به همین صورت تابع min برای نمایش کوچک ترین مقدار استفاده می شود.

• توابع کار با رشته ها

یکی دیگر از بهترین توابع در زبان برنامه نویسی PHP، توابع کار با رشته ها است که برای نشان دادن متن ها و رشته در خروجی استفاده می شود. ارگومان اول فرمت خروجی را مشخص می کند و حروف متفاوت انواع داده ای مختلف را تعیین می کند و حروف متفاوت انواع داده ای مختلف را تعیین می کند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد توابع در زبان برنامه نویسی PHP برای شما ارائه کنیم و به معرفی مهم ترین توابع در PHP بپردازیم. همانطور که گفته شد، PHP یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت است که شامل توابع مهمی است. شما می توانید بعد از آشنایی با توابع، با آنها در زبان برنامه نویسی پی اچ پی کار کنید. برای یاد گرفتن نحوه کار با توابع در زبان PHP باید در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

نظرات: