تعریف متغیر و انواع داده ها در PHP؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ نحوه تعریف متغیرها در زبان برنامه نویسی PHP چگونه است؟ چگونه می توان متغیرهایی را در زبان برنامه نویسی PHP تعریف کرد؟ انواع داده ها در زبان برنامه نویسی PHP کدامند؟

طراحی سایت یکی از حوزه هایی است که امروزه بسیاری از توسعه دهندگان و افراد به آن توجه کرده اند و می توانند با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلفی سایت مورد نظر خودشان را طراحی کرده و درآمدزایی خودشان را شروع کنند. PHP یکی از زبان های برنامه نویسی است که می توانید از آن استفاده کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید اطلاعات زیادی در مورد زبان PHP کسب کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نحوه تعریف متغیرها در زبان PHP برای شما ارائه کنیم و به معرفی متغیرها در زبان برنامه نویسی PHP بپردازیم.

نحوه تعریف متغیرها در زبان PHP چگونه است؟

متغیرها در زبان PHP

PHP یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. این زبان دارای متغیرها و داده هایی است که باید نحوه تعریف متغیرها را در این زبان بلد باشید. استفاده از متغیرها یکی از اصلی ترین کارهایی برنامه نویسی در هر زبانی است. به طور کلی، از متغیرها و داده ها برای ذخیره سازی موقت اطلاعات استفاده می شود. تعریف متغیرها در زبان برنامه نویسی PHP آسان است، البته باید اصول و نکات مهم تعریف متغیرها در PHP را به شکل اصولی یاد بگیرید. برای این کار پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

جالب است بدانید، نحوه تعریف متغیرها در زبان برنامه نویسی PHP به این شکل است که یک فضایی از حافظه کامپیوتر رزرو می شود که اطلاعات و داده ها در آن به شکل موقت نگهداری می شود. توجه داشته باشید که در زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوع این فضا به وسیله کامپایلر تعیین می شود. برای مثال اگر ما داخل متغیر عدد سیو کنیم، نوع متغیر integer است و اگر متن سیو کنیم از نوع رشته ای string است. نکات مهمی در مورد متغیرها در زبان برنامه نویسی PHP وجود دارند و برخی از مهم ترین این نکات عبارت هستند از:

• اسم تمامی متغیرها در زبان برنامه نویسی PHP با علامت $ شروع می شود.

• مقدار متغیر در طول برنامه نویسی با زبان PHP می تواند تغییر کند.

• برای مقداردهی به متغیر از علامت = استفاده می کنیم.

• در زمان تعریف متغیر لازم نیست نوع آن را تعیین کنیم.

انواع متغیرها در زبان PHP کدامند؟

متغیرها در زبان PHP

همانطور که گفته شد، متغیرها انواع مختلفی در زبان برنامه نویسی PHP دارند که شما باید با این متغیرها آشنا شوید و بتوانید آنها را در زبان برنامه نویسی PHP تعریف کنید. در ادامه سعی می کنیم به معرفی انواع متغیرها در زبان برنامه نویسی پی اچ پی بپردازیم:

• متغیر از نوع عدد integer

یکی از انواع متغیرها در زبان برنامه نویسی پی اچ پی، متغیر از نوع عدد یا integer است. توجه داشته باشید که متغیر integer شامل اعداد صحیح مثبت و منفی است که می توانید این متغیر را در سایت خود تعریف کنید. تعریف کردن متغیر در زبان PHP با علامت $ کار سخت و دشواری است.

• متغیر رشته ای string

یکی دیگر از انواع متغیرها در زبان PHP، متغیر رشته ای است. متغیر string از تعدادی کاراکتر ایجاد شده است که هر کاراکتر یک بایت حافظه اشغال می کند. همچنین یک متغیر رشته ای لزوما متن نیست، بلکه می تواند عدد و کاراکترهای ویژه داشته باشد.

• متغیر از نوع اعشاری

برای اینکه یک متغیر اعشاری(float) در زبان برنامه نویسی PHP تعریف کنید، تنها کافی است تا عدد اعشاری مورد نظر خودتان را بدون هیچ کار اضافی مقابل نام متغیر بنویسید. به این شکل a=3.5$. به این ترتیب، کامپایلر PHP می تواند با توجه به نوع مقدار متغیر، نوع آن را تشخیص دهد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نحوه تعریف متغیرها در زبان PHP برای شما ارائه کنیم و به معرفی متغیرها در زبان برنامه نویسی PHP بپردازیم. همانطور که گفته شد، متغیرهای  مختلفی در زبان برنامه نویسی PHP وجود دارند که شما می توانید با استفاده از این متغیرها سایت خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. از جمله متغیرهای موجود در زبان برنامه نویسی PHP می توان به متغیرهای اعشاری، متغیرهای رشته ای، متغیرهای عددی و... اشاره کرد.

نظرات: