مقالات مرتبط

آشنایی با معماری MVC؛ یکی از بهترین الگوهای معماری در برنامه نویسی! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید معماری MVC چیست؟ این الگوی معماری چه کاربردی در برنامه نویسی اپلیکیشن های تحت وب و سایت های اینترنتی دارد؟ به نظر شما چرا یادگیری معماری MVC مهم است؟ مزایای استفاده از الگوی معماری MVC در برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسان و توسعه دهندگانی که می خواهند یک سایت اینترنتی راه اندازی کنند، باید با زبان های برنامه نویسی آشنا شده و الگوهای معماری این زبان ها را یاد بگیرند. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید الگوهای معماری طراحی سایت آشنا شوید و نحوه کار با آنها را یاد بگیرید. معماری MVC یکی از بهترین الگوهای معماری است که می توانید از آن استفاده کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معماری MVC برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از الگوی معماری MVC بپردازیم.

معماری MVC چیست؟

آشنایی با معماری MVC

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که معماری MVC چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که MVC یکی از الگوهای معماری و طراحی برای توسعه برنامه ها و اپلیکیشن های تحت وب است که می توانید از آن استفاده کنید. این الگوی معماری نرم افزار را به سه بخش جدا تقسیم می کند. این بخش ها عبارت هستند از Model برای ارتباط با پایگاه داده، View برای ایجاد یک رابط کاربری برای نمایش و تغییر در داده های پایگاه داده و Controller برای پردازش درخواست های کاربر.

جالب است بدانید، الگوی معماری MVC وظیفه ارتباط با پایگاه داده را بر عهده دارد و داده ها و اطلاعات مهم کاربران در این بخش ذخیره می شوند. توجه داشته باشید که الگوی معماری MVC در گذشته برای رابط های کاربری گرافیکی در کامپیوترها مورد استفاده قرار می گرفت، ولی در حال حاضر در برنامه نویسی اپلیکیشن های تحت وب نیز کاربرد دارد. در واقع، امروزه طراحی سایت با استفاده از الگوی معماری MVC رایج شده است. شما با استفاده از الگوی معماری MVC دیگر نیازی به تکرار کدهای مختلف ندارید و می توانید به راحتی سایت خودتان را راه اندازی کنید. با شرکت در دوره آموزشی PHP می توانید نحوه کار با الگوی معماری MVC را یاد بگیرید.

استفاده از الگوی معماری MVC چه مزایایی دارد؟

آشنایی با معماری MVC

همانطور که گفته شد، الگوی معماری MVC یکی از بهترین الگوهای معماری است که در طراحی سایت و ایجاد اپلیکیشن های تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد. شما نیز می توانید با استفاده از این الگوی معماری، سایت های خودتان را طراحی کنید. استفاده از این الگوی معماری مزیت های زیادی به همراه دارد. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی مزایای استفاده از الگوی معماری MVC بپردازیم:

• یکی از مزایای استفاده از الگوی معماری MVC این است که با استفاده از آن می توانید سرعت توسعه کدها را بالا ببرید. این الگو باعث می شود تا هر کد در جایگاه مربوط به خودش قرار بگیرد و نظم خاصی در طراحی سایت به وجود بیاید.

• در الگوی معماری MVC به دلیل مرتب سازی و و منظم بودن ترتیب قرارگیری کدها، میزان خوانایی کدها افزایش پیدا می کند و سایت شما به خوبی پیاده سازی می شود.

• یکی دیگر از مزایای استفاده از الگوی معماری MVC در زبان برنامه نویسی PHP این است که اگر در زمان کار با این الگو، مشکلی در کدها شما رخ دهد، خیلی سریع برطرف می شود.

• الگوی معماری MVC به این دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار است که در این الگو می توان به هر توسعه دهنده یا طراح سایت دسترسی لازم به آن بخش را داد. در واقع با استفاده از الگوی MVC می توان کارها را بین توسعه دهندگان تقسیم کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معماری MVC برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از الگوی معماری MVC بپردازیم. همانطور که گفته شد، MVC یکی از بهترین الگوهای معماری در طراحی سایت است که توسعه دهندگان زیادی از این الگو برای ساخت اپلیکیشن ها و برنامه های تحت وب استفاده می کنند. برای اینکه نحوه استفاده از الگوی معماری MVC را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزشی PHP شرکت کنید.

نظرات: