آشنایی با ثابت های جادویی؛ نوع خاصی از ثابت های از پیش تعریف شده در PHP! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ منظور از ثابت جادویی در PHP چیست؟ انواع ثابت های جادویی در زبان برنامه نویسی PHP کدامند؟ چگونه می توان از این ثابت های جادویی استفاده کرد؟

PHP یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید از این زبان استفاده کرده و سایت مورد نظر خودتان را در طراحی سایت راه اندازی کنید. PHP قابلیت های زیادی دارد که شما می توانید از این قابلیت های بهره مند شوید و بخش های جذابی به سایت خود اضافی کنید. شما می توانید در PHP انواع ثابت های دلخواه را اجرا کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ثابت جادویی برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع ثابت های جادویی در PHP بپردازیم.

آشنایی با ثابت جادویی در PHP

ثابت جادویی در PHP چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ثابت جادویی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ثابت های جادویی خصوصیاتی منحصر به فرد در زبان برنامه نویسی PHP هستند که شما می توانید از آنها استفاده کرده و بخش های جذابی به سایت خودتان اضافی کنید. به طور کلی می توان گفت، ثابت های جادویی نوع خاصی از ثابت های از قبل تعریف شده ای هستند که می توانید از آنها در طراحی سایت بهره ببرید. اگر می خواهید نحوه کار با ثابت های جادویی را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

جالب است بدانید، در زبان برنامه نویسی PHP ما 9 تا ثابت جادویی داریم که هشت تای آنها با دو کاراکتر unsrescore شروع شده و پایان می یابند. همچنین ثابت های جادویی به حروف کوچک و بزرگ حساس نیستند و اصطلاحا case-insensitive می باشند. ثابت های جادویی با توجه به کاربردهایی که دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این ثابت ها توسط پسوندهای مختلف به وجود می آیند. در زبان PHP برخی ثابت ها به صورت پیش فرض تعریف شده اند که می توانیم در هر جای پروژه از آنها استفاده کنیم.

بررسی انواع ثابت های جادویی در PHP

ثابت جادویی در PHP چیست؟

همانطور که گفته شد پس از توابع در PHP، ثابت های جادویی به قابلیت هایی در زبان برنامه نویسی PHP گفته می شوند که شما می توانید با استفاده از این ثابت ها، پروژه های خودتان را بهبود ببخشید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی انواع ثابت های جادویی در PHP می پردازیم:

• __line__: این ثابت جادویی شماره سطر جاری را در پروژه یا سایت برمی گرداند.

• __FILE__: یکی دیگر از انواع ثابت های جادویی در PHP، ثابت __FILE__ است که آدرس مطلق و نام فایل جاری را برمی گرداند.

• __DIR__: پوشه یا فولدری که فایل در آن وجود دارد را به طور کامل برمی گرداند.

• __FUNCTION__: این ثابت جادویی نیز نام تابع که در آن قرار دارد را برمی گرداند.

• __CLASS__: این ثابت جادویی نیز می تواند نام کلاس جاری را برگرداند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ثابت جادویی برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع ثابت های جادویی در PHP بپردازیم. همانطور که گفته شد، ثابت های جادویی خصوصیاتی منحصر به فرد در زبان برنامه نویسی PHP هستند که شما می توانید از آنها استفاده کرده و بخش های جذابی به سایت خودتان اضافی کنید. اگر می خواهید با انواع ثابت های جادویی آشنا شوید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

نظرات: