آموزش کار با دستور Echo و Print؛ دو روش پایه ای برای نمایش اطلاعات در زبان برنامه نویسی PHP! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید دستور Echo چیست؟ چگونه می توان با دستور Print در PHP کار کرد؟ تفاوت دستور Echo و Print چیست؟ چرا باید از این دستورات استفاده کنیم؟
بهتر است بدانید، PHP یکی از بهترین و رایج ترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از آن سایت مورد نظرتان را طراحی و راه اندازی کنید. در این زبان شما می توانید با روش های مختلفی اطلاعات را به نمایش بگذارید. بنابراین، باید با این روش ها و اصول آشنا شوید. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید نحوه کار با دستورات مهم در زبان PHP را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Echo و دستور Print در زبان برنامه نویسی PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این دستورات را به شما یاد دهیم.

دستور Echo چیست؟

دستور Echo و دستور Print

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور Echo چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که در زبان برنامه نویسی PHP دستورات متعددی وجود دارند که شما می توانید از این دستورات استفاده کرده و سایت خودتان را از لحاظ کارکرد بهینه کنید. یکی از این دستورات که کاربرد گسترده ای در PHP دارد، دستور Echo است. این دستور از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون به منظور درج متن مورد استفاده قرار می گیرد و به شکل دقیق تر وظیفه دستور Echo نمایش خروجی اطلاعات در صفحه وب را دارد. اگر می خواهید نحوه کار با این دستور را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.
توجه داشته باشید که دستور Echo یک عملیات در زبان برنامه نویسی PHP نیست، بلکه یک ساختار زبانی است، بنابراین به پرانتز نیازی ندارد و می تواند بدون پرانتز به کار رود. همچنین این دستور هیچ برگشتی ندارد، در حالی که دستور print دارای مقدار برگشتی 1 است. علاوه بر این، دستور Echo در زبان برنامه نویسی PHP می تواند چندین پارامتر بگیرد و سرعت بالایی دارد. به همین دلیل توسعه دهندگان و طراحان سایت از دستور Echo استفاده می کنند تا بتوانند سایت های خودشان را از لحاظ عملکرد بهینه کنند.
آشنایی با دستور Print در PHP
جالب است بدانید، دستور Print نیز یکی از دستورات مهم در زبان PHP است که همانند دستور Echo می تواند در خروجی عمل کند، ولی از نظر بهینه سازی، سرعت و همچنین نحوه پردازش متفاوت است. به طور کلی دستور Echo سریع تر از دستور Print عمل می کند، چون ساختار این دستور به شکل آرایه است و در جاهای لازم از آن استفاده می شود. بنابراین، اگر می خواهید اطلاعات را از خروجی ها دریافت کنید، باید از دستور Print استفاده کنید. برای یاد گرفتن نحوه کار با این دستور نیز در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

تفاوت دستور Echo و Print در PHP

دستور Echo و دستور Print

نکته قابل پس از آشنایی با معماری MVC توجه این است که دو دستور Echo و Print در زبان برنامه نویسی PHP تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. مهم ترین تفاوت Print و Echo این است که تابع Print بعد از اجرا مقدار 1 برمی گرداند. زمانی که از دستور Echo برای چاپ متن در PHP استفاده می کنیم، مقدار مورد نظر ما در خروجی برنامه پرینت شده و برنامه به خط بعدی ارسال می شود. در واقع این دستور هیچ مقدار بازگشتی ندارد.
ولی زمانی که به دستور Print می رسیم، اگر فرایند پرینت محتوا به طور اصولی و به طور صحیح انجام شود، به عنوان خروجی این دستور عدد 1 را خواهیم داشت. از این ویژگی زمانی استفاده می شود که میخواهیم از دستور پرینت در ساختارهای شرط در PHP استفاده کنیم.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Echo و دستور Print در زبان برنامه نویسی PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این دستورات را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Echo و Print دو دستور مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی PHP هستند که شما می توانید از این دستورات استفاده کرده و سایت خودتان را از لحاظ عملکرد بهینه کنید. اگر می خواهید نحوه کار کردن با این دستورات را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

 

نظرات: