آموزش استفاده از تگ Alt در تصاویر؛ یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت! آیا می خواهید با این تگ آشنا شوید؟ تگ Alt چیست؟ چگونه می توان از تگ Alt در تصاویر استفاده کرد؟ این تگ چه کاربردی در سئو سایت دارد؟ اهمیت استفاده از تگ Alt در تصاویر چیست؟

انتخاب کردن و قرار دادن تصاویر در سایت از جمله موارد مهم و اصلی در سایت است. معمولا بعد از اینکه محتوای مورد نظر خودتان را در سایت قرار می دهید، بهتر است یک تصویر به عنوان تصویر شاخص به همراه محتوای متنی منتشر کنید. تگ های مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، بهتر است با تگ Alt آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Alt در تصاویر برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ Alt را به شما یاد دهیم.

تگ Alt چیست؟

آموزش استفاده از تگ Alt در تصاویر

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ Alt چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ Alt یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از این تگ تصاویر خودتان را در جای درستی در سایت قرار دهید. Alt تگ توصیف کننده موضوعی است که از تصاویر گرفته می شود. این تگ می تواند به عنوان متنی جایگزین برای تصاویر در زمان خطا در بارگذاری نیز مورد استفاده قرار بگیرد تا کاربران در صورت عدم نمایش تصویر از مفهوم و عملکرد آن مطلع شوند. اگر می خواهید با این تگ بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

جالب است بدانید، ویژگی متن جایگزین تصویر یا تگ Alt برای توضیح دادن یک عکس به کدهای HTML آن تصویر افزوده می شود. همچنین زمانی که تصویر به درستی آپلود نشود، تگ جایگزین در کنار نماد تصویر به کاربران نشان داده می شود. این توضیحات به افرادی که نمی توانند صفحه را مشاهده کنند کمک می کند تا بدانند چه محتوایی در تصاویر قرار گرفته است. تگ تصویر Alt در برخی از مواقع به عنوان عکس اشتباه گرفته می شود.

دلایل استفاده از تگ Alt تصاویر

آموزش استفاده از تگ Alt در تصاویر

همانطور که گفته شدپس از تگ title در سئو، تگ Alt در تصاویر یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید از این تگ استفاده کنید. تگ Alt به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. با اینکه مجبور نیستید از آنها استفاده کنید، ولی کار کردن با این تگ می تواند تصاویر شما را در جای درستی در سایت قرار دهد. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی دلایل استفاده از تگ Alt تصاویر بپردازیم:

• یکی از دلایل استفاده از تگ Alt در تصاویر این است که متن جایگزین تصاویر می تواند تضمین کند که کاربران شما تجربه خوبی از کار با سایت شما دارند. زمانی که کاربری با مشکل بینایی به سایت شما مراجعه می کند، از تگ جایگزین عکس استفاده می کند تا بداند تصویر درباره چه چیزی است.

• یکی دیگر از دلایل استفاده از تگ Alt این است که این تگ می تواند رتبه بندی شما در نتایج جستجو را بهبود ببخشد. ربات های گوگل هوشمند هستند، ولی نه آنقدر که بتوانند بخش های دیداری یک تصویر را مانند انسان بفهمند. ویژگی های تصویر مانند Alt Tag در واقع جایگزین خوبی برای ترجمه تصاویر به زبان ربات هاست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Alt در تصاویر برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ Alt را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، تگ Alt یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از این تگ رتبه سایت خودتان را بالا ببرید. اگر می خواهید نحوه کار با این تگ را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

نظرات: