آموزش استفاده از CDN؛ یکی از ابزارهای مهم و کاربردی بری بهبود سرعت سایت! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ آیا می دانید CDN چیست؟ چگونه می توان از این ابزار استفاده کرد؟ این ابزار چگونه سرعت سایت شما را بالا می برد؟ آیا CDN همان میزبان سایت است؟
سرعت سایت یکی از مهم ترین معیارهای گوگل در بحث سئو سایت است. بالا بودن سرعت سایت به موارد مختلفی بستگی دارد که کدنویسی سایت شما، رعایت کردن نکاتی که باعث سرعت سایت می شود. شما می توانید با استفاده از راه ها و روش های مختلفی سرعت سایت خودتان را بالا ببرید. یکی از این راه ها استفاده از CDN است. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با CDN اشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد CDN برای شما ارائه کنیم و نحوه بالا بردن سرعت سایت با CDN را به شما یاد دهیم.

ابزار CDN چیست؟

آموزش استفاده از CDN برای بهبود سرعت سایت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ابزار CDN چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که CDN یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از آن سرعت سایت خودتان را به طور چمشگیری بالا ببرید. CDN مخف عبارت Content Delivery Network است. این عبارت به معنی شبکه تحویل محتوا است و در اصل از سرورهایی به وجود آمده است که در گوشه و کنار دنیا وجود دارند تا مشکل فاصل زیاد کاربر تا هاست اصلی را کم کنند. اگر می خواهید نحوه کار با CDN را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.
جالب است بدانید، با کمک CDN هر کاربر از هر نقطه ای که در آن حضور دارد می تواند با اتصال به این سرورها اطلاعات و داده های مورد نیاز از سایت ها را دریافت کند. CDNها می توانند باعث افزایش سرعت لود سایت شوند. زمانی که کاربر وارد سایت می شود، درخواست هایی که این شخص از سایت دارد، از طریق نزدیک ترین سرویس CDN پاسخ داده می شود. در واقع شما زمانی که در سایت از CDN استفاده می کنید، در محتواهایی که اصطلاحا به آن استاتیک گفته می شود، کش شده و در تمام سرویس های CDN ذخیره می شوند.

نحوه بالا بردن سرعت سایت با CDN

آموزش استفاده از CDN برای بهبود سرعت سایت

اگر می خواهید سرعت لود صفحات سایت خودتان را بالا ببرید تا کاربران احساس رضایت داشته باشند، پس از بهینه سازی تصاویر و آشنایی با ابزارهای آن از CDN استفاده کنید. شبکه توزیع محتوا یا همان CDN یک شبکه توزیع شده از سرورهاست که محتوای ذخیره شده وب را از نزدیک ترین نقطه به کاربر نهایی می رساند. به طور کلی می توان گفت که CDN به افزایش سرعت سایت کمک می کند و پروسه تحویل محتوا را سریع تر می کند.
برای اجرای CDN در سایت خود ابتدا باید یک حساب کاربردی در یکی از ارائه دهندگان CDN ایجاد کنید و وارد حساب کاربری خودتان شوید. بعد از انتخاب سرویس CDN و امنیت ابری، به یک صفحه جدید هدایت می شوید. برای ساخت یک سرویس جدید CDN باید آدرس سایت خودتان را وارد کنید و سپس روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید. با این کار رکوردهای CDN جستجو می شوند و پنجره ای برای شما به نمایش در می آید. در این مرحله باید منتظر باشید تا سیستم تمام رکوردهای CDN شما را پیدا کند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد CDN برای شما ارائه کنیم و نحوه بالا بردن سرعت سایت با CDN را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، CDN یکی از ابزارهای کاربردی است که شما می توانید با استفاده از آن سرعت بارگذاری صفحات سایت خودتان را بالا ببرید. اگر می خواهید نحوه استفاده از CDN را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

 

نظرات: