آموزش کار با فایل htaccess؛ یکی از مواردی که دانستن آن در مدیریت سایت از اهمیت بالایی برخوردار است! آیا می خواهید با این فایل آشنا شوید؟ آیا می دانید فایل htaccess چیست؟ این فایل چه کاربردی در حوزه وب دارد؟ چگونه می توان از این فایل استفاده کرد؟
امن نگه داشتن سایت یکی از کارهای مهمی است که باید آن را جدی بگیرید. وردپرس یک پلتفرم امن است. ولی به این معنی نیست که در برابر حملات سایبری غیرقابل نفوذ است. شما می توانید با فایل های مختلفی کار کنید و امنیت سایت خودتان را بالا ببرید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با فایل htaccess آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد فایل htaccess برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با فایل htaccess را برای شما یاد دهیم.

فایل htaccess چیست؟

آموزش کار با فایل htaccess

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که فایل htaccess چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که htaccess یکی از زبان های ارتباطی با سایت وب سرور است و یادگیری آن یک ضرورت غیرقابل انکار است. شما با استفاده از این فایل می توانید برای سرور سایت خودتان قوانین و مقرراتی مشخص کنید و تمام فایل ها و دایرکتوری های سایت را کنترل و بررسی کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این فایل را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.
جالب است بدانید، htaccess معمولا به صورت مخفیانه در فایل public-html در هاست قرار دارد.قبل از انجام هرگونه تغییرات، یک نسخه بکاپ از آن تهیه کنید. همچنین لازم است تغییرات را یک به یک انجام دهید و سایت را بررسی کنید. اگر مشکلی نبود سراغ تغییرات بعدی بروید و از وارد کردن چند دستور htaccess پرهیز کنید. htaccess یک فایل کوچم ولی قوی است که به کمک آن می توانید پیکربندی های دایرکتوری ها را در سرورهایی که وب سرور آنها آپاچی است، دستخوش تغییر قرار داد.

چگونه فایل htaccess را ویرایش کنیم؟

آموزش کار با فایل htaccess

توجه داشته باشید که ویرایش فایل htaccess به راحتی ویرایش هر فایل متنی دیگر است و پس از آموزش ساخت فایل robot.txt یکی از مهمترین مسائل است. با این حال، از آنجایی که این یک فایل مهم است، ایجاد تغییرات در آن می تواند عواقب و پیامدهای بدی داشته باشد. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع، از وبسایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، صرف نظر از اینکه تازه کار هستید یا یک توسعه دهنده با تجربه. زمانی که آماده ویرایش فایل htaccess هستید، می توانید با استفاده از پروتکل انتقال فایل امن یا پوسته امن به آن دسترسی کاملی داشته باشید.
برای ایجاد فایل htaccess نیز باید در ترمینال به دایرکتوری root وبسایت خودتان بروید. این فضا جایی است که فایل htaccess شما در آن قرار می گیرد و اجرا می شود. مکان قرارگیری این فایل نیز مهم است. چون تمام تنظیمات موجود در آن ممکن است بر دایرکتوری اصلی و تمامی دایرکتوری های زیرمجموعه اثر بگذارد.

جمع بند و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد فایل htaccess برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با فایل htaccess را برای شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، htaccess یکی از فایل های مهم و کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از این فایل امنیت سایت خودتان را بالا ببرید. اگر می خواهید نحوه کار با این فایل را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

 

نظرات: