آموزش بهینه سازی ساختار سایت؛ یکی از مهم ترین کارهایی که باید در طراحی سایت مد نظر گرفته شود! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ منظور از ساختار سایت چیست؟ چگونه می توان ساختار سایت را بهینه سازی کرد؟ چرا بهینه سازی ساختار سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؟ انواع ساختار سایت در سئو کدامند؟
اولین کاری که هر کاربر انجام می دهد، این است که از منوی سایت استفاده می کند، جایی که محصولات و کالاهای مختلف در آن دسته بندی شده و در دسترس مخاطبان و کاربران قرار گرفته است. هرچقدر ساختار سایت به شکل اصولی طراحی شده باشد، دسترسی کاربران به محصولات مختلف راحت تر می شود. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با ساختار سایت آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ساختار سایت برای شما ارائه کنیم و نحوه بهینه سازی ساختار سایت را به شما یاد دهیم.

منظور از ساختار سایت چیست؟

آموزش بهینه سازی ساختار سایت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از ساختار سایت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که هر وبسایتی شامل محتواها و مقاله هایی در موضوعات متعدد و البته مرتبط به یکدیگر است که در صفحات و پست های مختلف سایت به اشتراک گذاشته شده اند. ساختار سایت به این اشاره دارد که محتواها چگونه دسته بندی شده، چگونه با یکدیگر لینک شده و در معرض دید کاربران قرار می گیرند. در صورتی که ساختار سایت خودتان را به شکل اصولی طراحی کنید، کاربران به راحتی می توانند محتواها و صفحات سایت شما را پیدا کنند. اگر می خواهید نحوه بهینه سازی ساختار سایت خودتان را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.
جالب است بدانید، اگر ساختار سایت خودتان را به شکل اصولی ایجاد کنید، کاربران خیلی آسان می توانند محتواهای سایت شما را بیابند. علاوه بر این، گوگل نیز می تواند به راحت صفحات سایت شما را ایندکس کند. دسته بندی های وبسایت، تگ صفحات مختلف، لینک های داخلی و منوها از جمله ابزارهایی هستند که برای بهینه سازی ساختار سایت می توانید از آنها استفاده کنید. به طور کلی، ساختار سایت به عنوان راهنمای گوگل عمل می کند. روشی که ساختار سایت طبق آن به وجود آمده است، سرنخ های خوبی درباره محل قرارگیری محتواهای مهم سایت به گوگل می دهد.

چگونه ساختار سایت خودمان را بهینه سازی کنیم؟

آموزش بهینه سازی ساختار سایت

توجه داشته باشید که بهینه سازی ساختار سایت پس از بهینه سازی تصاویر و آشنایی با ابزارهای آن، یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید آن را جدی بگیرید تا رتبه سایت خودتان را در گوگل بالا ببرید. بهتر است تا ابتدا روی ساختار سایت خودتان فکر کنید. این کار را می توانید روی یک تخته وایت برد، روی یک کاغذ و یا روی فایل اکسل انجام دهید و تعیین کنید که چه صفحاتی باید زیرمجموعه صفحات دیگر در سایت شما باشند.
سپس باید سلسله مرابت سایت خودتان را به شکل منطقی و اصولی در نظر بگیرید. نیاز نیست تا این کار را خیلی دشوار و پیچیده کنید. کافی است تا راحتی را برای ساختار سایت خودتان در نظر بگیرید. همچنین باید URL های سایت خودتان را بررسی کنید تا بتوانید ساختار سایت خودتان را بهینه سازی کنید. برای این کار کافی است تا همان ساختار سلسله مراتب سایت خودتان را برای URL ها نیز در نظر بگیرید تا ساختار سایت بهینه سازی شده ای داشته باشید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ساختار سایت برای شما ارائه کنیم و نحوه بهینه سازی ساختار سایت را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، بهینه سازی ساختار سایت یکی از مهم ترین کارهایی است که نباید آن را نادیده بگیرید و حتما باید ساختار صفحات سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید تا گوگل بتواند به راحتی صفحات سایت شما را ایندکس کند و در رتبه های بالای گوگل ظاهر شوید.

 

نظرات: