آموزش بهینه سازی سایت برای موبایل؛ یکی از مهم ترین کارهایی که نباید آن را نادیده بگیرید! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ منظور از بهینه سازی سایت برای موبایل چیست؟ چگونه سایت خودمان را برای کاربران موبایلی بهینه سازی کنیم؟

در حال حاضر تعداد کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند، نسبت به کاربرانی که از کامپیوتر استفاده می کنند افزایش یافته است و دور از انتظار نیست که اگر کاربران موبایلی بازدیدکننده از سایت نسبت به کامپیوتر بیشتر باشد. شما اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید سایت خودتان را برای کاربران موبایلی بهینه سازی کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بهینه سازی سایت برای موبایل برای شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل بهینه سازی سایت برای کاربران موبایلی بپردازیم.

منظور از سئو سایت برای موبایل چیست؟

آموزش بهینه سازی سایت برای موبایل

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از سئو سایت برای موبایل چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که سئو سایت برا موبایل به معنی بهینه سازی سایت برای کاربران موبایلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر سایت شما از نظر نسخه موبایلی بهینه نباشد، کاربران سایت را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری می روند. در حال حاضر بیشتر از 53 درصد از کاربران از موبایل برای مشاهده سایت استفاده می کنند. بنابراین، بهینه نبودن نسخه موبایل سایت به معنی از دست دادن بیشتر از نصف ترافیک کاربران سایت است. توصیه می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

جالب است بدانید، مهم ترین دلیلی که برای سئو سایت برای کاربران موبایلی سایت واضح است، دستیابی به ترافیک بالا برای یک سایت و کسب و کار اینترنتی است. افزایش ترافیک ورودی سایت با افزایش فروش بیشتر و در نتیجه افزایش درآمد و سود همراه است. از آنجایی که تعداد زیادی از کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند، کاربران موبایلی هستند، بهینه سازی سایت برای موبایل می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و جلب رضایت کاربران زیادی شود.

مراحل بهینه سازی سایت برای کاربران موبایلی

آموزش بهینه سازی سایت برای موبایل

همانطور که گفته شد پس از بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی سایت برای کاربران موبایلی یکی از مهم ترین کارهایی است که رتبه سایت شما را در گوگل افزایش می دهد. اگر می خواهید رتبه سایت شما در گوگل بالا برود و میزان ورودی کاربران به سایت شما افزایش یابد، باید سایت خودتان را برای کاربران موبایلی بهینه سازی کنید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی مراحل بهینه سازی سایت برای کاربران موبایلی بپردازیم:

• طراحی سایت ریسپانسیو

یکی از مراحل بهینه سازی برای کاربران موبایلی این است که سایت خودتان را ریسپانسیو طراحی کنید تا کاربران موبایلی بتوانند بدون هیچ مشکلی به سایت شما مراجعه کنند. یک صفحه ریسپانسیو در هر نمایشگری با سایزهای مختلف به شکل خودکار به صورت کاملا صحیح نشان داده می شود و این بسیار ساده تر از طراحی دستی یک نسخه مجاز برای نمایش در موبایل است.

• افزایش سرعت آپلود سایت

یکی دیگر از مراحل سئو سایت برای کاربران موبایلی، افزایش سرعت آپلود سایت است. به این مورد توجه کنید که کاربران موبایلی خیلی عجله دارند و صبر نمی کنند تا سایت شما با سرعت کمی آپلود شود. اعداد خاصی برای این مورد در دسترس نیست، ولی معمولا کاربرانی که از دسکتاپ استفاده می کنند، انتظار دارند هر سایتی بعد از 3 ثانیه به صورت کامل بارگزاری شود.

• رفع کردن خطاهای فنی

یکی دیگر از مراحل بهینه سازی سایت برای موبایل، برطرف کردن خطاهای فنی سایت است. سایت شما ساختار سیستمی و مکانیزمی دارد و با استفاده از کدها طراحی و راه اندازی می شود. برای هر سیستمی امکان اختلال یا خرابی عمدی و یا سهوی وجود دارد. اگر این خطاها و مشکلات فنی را برطرف کنید، می توانید سایت خودتان را برای کاربران موبایلی بهینه سازی کنید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بهینه سازی سایت برای موبایل برای شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل بهینه سازی سایت برای کاربران موبایلی بپردازیم. همانطور که گفته شد، بهینه سازی سایت برای کاربران موبایلی یکی از مهم ترین کارهایی است که شما نباید آن را نادیده بگیرید. برای سئو سایت برای کاربران موبایلی باید مراحل مختلفی را طی کنید که یکی از مهم ترین مراحل طراحی ریسپانسیو سایت است.

نظرات: