ما سعی می کنیم در مقاله لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟ اطلاعاتی در مورد  لینک سازی برای شما ارائه کنیم و به بررسی لینک سازی داخلی(Internal Links) و لینک سازی خارجی(External Links) بپردازیم و مزایای لینک سازی خارجی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین از لینک سازی بهترین استفاده رو داشته باشین. امروزه با توجه به افزایش فعالیت های مربوط با اینترنت و افزایش ترافیک لینک و لینک سازی یکی از موضوعات و بحث های مهم و موثر در سئو سایت ها محسوب میشه که اگه قوانین مرتبط با اون که از طرف گوگل وضع شده، به طور صحیح رعایت نشه احتمال جریمه شدن سایت ها وجود داره.

لینک سازی یکی از بخش های مهم از اقدامات ما هست که برای بهبود رتبه سایت ما در موتورهای جستجو انجام میدیم و به نوعی یکی از پارامترهای ما در تدوین استراتژی سئو هست و به همین دلیل برای لینک سازی داخلی و خارجی، موضوعی به اسم استراتژی لینک سازی مطرح میشه. لینک سازی انواع مختلفی داره که از جمله از اون ها می تونیم به لینک سازی داخلی و خارجی اشاره کنیم. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟ اطلاعاتی در مورد  لینک سازی برای شما ارائه کنیم و به بررسی لینک سازی داخلی(Internal Links) و لینک سازی خارجی(External Links) بپردازیم و مزایای لینک سازی خارجی رو مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات

لینک سازی داخلی چیست؟(Internal Links)

لینک سازی داخلی چیست؟

اگه در زمینه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم لینک سازی داخلی یا Internal Links رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که لینک سازی داخلی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اگه بین صفحات یه سایت ارتباط ایجاد کنیم، لینک سازی داخلی انجام دادیم. برای مثال احتمالا در صفحه اصلی سایت شما گزینه ای وجود داره که کاربر رو به سمت صفحه تماس با ما هدایت می کنه. این لینک بین دو صفحه از یه سایت قرار گرفته و به اون لینک داخلی گفته میشه. بنابراین به ارتباط بین صفحات سایت، لینک سازی داخلی گفته میشه.

مقاله پیشنهادی: پست مهمان و پست مهمان معکوس چیست

جالب اینجاست که بدونین لینک سازی داخلی پیوندهایی از محتوای صفحات داخلی سایت های شما هستن. این پیوندهایی که یه صفحه از یه سایت هستن که به صفحه دیگه ای در همون سایت اشاره دارن، این کار باعث تبدیل بازدیدکننده های یه مقاله به سایر مقاله های شما میشه. سایت هایی که دارای لینک سازی داخلی ضعیف هستن، به احتمال زیاد نرخ پرش بالا و کم بودن میانگین زمانی که بازدیدکننده ها در سایت می گذرونن دارن. همچنین اگه بازدیدکننده ها از طریق لینک های داخلی هدایت نشن، پس از مطالعه موضوع هدفی که به سایت شما رسیده بودن سایت رو ترک می کنند.

نکات مهم در زمان لینک دهی داخلی

نکات مهم در زمان لینک دهی داخلی

همونطور که گفتیم، که اگه بین صفحات یه سایت ارتباط ایجاد کنیم، لینک سازی داخلی انجام دادیم. برای مثال احتمالا در صفحه اصلی سایت شما گزینه ای وجود داره که کاربر رو به سمت صفحه تماس با ما هدایت می کنه. این لینک بین دو صفحه از یه سایت قرار گرفته و به اون لینک داخلی گفته میشه. در زمان لینک دهی نکاتی وجود دارن که باید اون ها رو رعایت کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی نکات مهم در زمان لینک دهی داخلی بپردازیم.

• یکی از نکات مهم در زمان لینک دهی داخلی که ارزش لینک شما رو مشخص می کنه، جایگاه قرار گرفتن اون در صفحه هست. یعنی لینک داخلی که در 100 کلمه اول مقاله قرار داده میشه، ارزش بیشتری به صفحه مقصد منتقل می کنه تا لینک های داخلی اواسط یا انتهای مقاله قرار بگیرن.

• یکی دیگه از نکات مهم در زمان لینک دهی داخلی، اعتبار صفحه یا سایت هست. بهتره بدونین لینک داخلی که در یه مقاله با 3 هزار کلمه و بازدید بالای مخاطبان ایجاد بشه، ارزش بیشتری داره. برای استفاده از این راهکار توصیه میشه تا استراتژی محتوای سایت خودتون رو بهبود بدین.

• یکی دیگه از نکات مهم در زمان لینک دهی داخلی، توجه به تعداد لینک های داخلی در صفحه هست. هرچقدر تعداد لینک های داخلی از یه صفحه بیشتر باشه، ارزشی که این لینک ها به صفحه مقصد منتقل می کنند، کمتر میشه. بنابراین، سعی کنین تا لینک های داخلی زیادی در صفحه قرار ندین.

لینک سازی خارجی چیست؟(External Links)

لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی یا بک لینک ها پیوندهایی هستن که از سایت های دیگه به سایت شما میان و توسط گوگل به عنوان بک لینک شناخته میشن. هر بک لینکی که دریافت می کنین از نظر گوگل به عنوان یه امتیاز به نفع سایت شما محسوب میشه. با این حال باید مراقب باشین، چون گوگل می تونه سایت های مبدا و مقصد لینک رو مورد بررسی قرار بده و به راحتی متوجه بشه که آیا لینک رو شما ایجاد کردین یا به صورت ارگانیک لینک ها ایجاد شدن. همچنین لینک خارجی به لینکی در سایت گفته میشه که کاربر رو به هر دامنه ای غیر از دامنه ای خود اون وبسایت منتقل می کنه. برای مثال ممکنه شما محتوایی درباره یه موضوع خاص در سایت خود قرار بدین و در این مقاله یه بک لینک به مقصد سایتی دیگه قرار داده باشین تا اون سایت به خواننده محتوای شما اطلاعات بیشتری رو در این زمینه ارائه کنه.

ایجاد بک لینک یا لینک سازی خارجی کار سختی هست، مخصوصا اکثر کسب و کارها در روزهای ابتدایی فعالی خود به دنبال اون میرن. ایده آل ترین حالت برای داشتن لینک خارجی این هست که سایت های دیگه بدون پرداخت هزینه، به سایت شما ارجاع بدن، ولی این اتفاق در مراحل بعدی رشد اتفاق می افته و شما ناچار هستین تا ابتدا با پرداخت پول سایت خودتون رو در معرض دید قرار بدین. خرید بک لینک یا فروش اون برای افزایش رتبه سایت خلاف قوانینی گوگل هست و ممکنه جریمه بشین.

مزایای لینک سازی خارجی چیست؟

مزایای لینک سازی خارجی چیست؟

همونطور که گفته شد، همچنین لینک خارجی به لینکی در سایت گفته میشه که کاربر رو به هر دامنه ای غیر از دامنه ای خود اون وبسایت منتقل می کنه. بهتره بدونین لینک ها در سئو سایت حیاتی ترین عنصر هستن. هنگامی که شما لینک خارجی تهیه کرده و لینک سازی خارجی رو شروع می کنین، باید مراقب باشین تا لینک های با کیفیت بگیرید تا باعث ارتقای سایت خود بشین. لینک دهی خارجی مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در ادامه به بررسی مزایای لینک سازی خارجی بپردازیم.

• یکی از مزایای لینک سازی خارجی، قدرتمند شناخته شده سایت شما هست. زمانی که کاربران بتونن محتوای مورد نظر خودشون رو از طریق سایت شما به راحتی پیدا کنند، به سایت شما مراجعه کرده و سایت شما از نظر گوگل قدرتمندتر شناخته میشه.

• یکی دیگه از مزایای لینک سازی خارجی، ردیابی ترافیک وبسایت هست. هنگامی که سایت هایی با ترافیک بالا به سایت شما لینک میدن، بخشی از ترافیک بالای سایت اون ها به سایت شما انتقال پیدا می کنه. این میزان ترافیک با ابزارهای تحلیلگر گوگل قابل اندازه گیری هست.

• یکی دیگه از مزایای لینک سازی خارجی، دریافت لینک های متقابل هست. زمانی که شما در مطالب خود به سایت های خاصی اشاره می کنین، اون ها رو دعوت می کنین تا از سایت شما بازدید کنند. با این کار شانس خودتون رو برای دریافت لینک متقابل افزایش میدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟ اطلاعاتی در مورد  لینک سازی برای شما ارائه کنیم و به بررسی لینک سازی داخلی(Internal Links) و لینک سازی خارجی(External Links) بپردازیم و مزایای لینک سازی خارجی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، لینک سازی یکی از بخش های مهم از اقدامات ما هست که برای بهبود رتبه سایت ما در موتورهای جستجو انجام میدیم و به نوعی یکی از پارامترهای ما در تدوین استراتژی سئو هست و به همین دلیل برای لینک سازی داخلی و خارجی، موضوعی به اسم استراتژی لینک سازی مطرح میشه.

نظرات: